Již osmý regulérní díl Tondy Jestřábů je (pro někoho možná konečně) tu a jeho jediný cíl je zvrátit mínění herní veřejnosti o vývoji celé série. Je veřejným tajemstvím, že od čtvrtého dílu to jde s celou sérií z kopce. Poslední (a dle našeho názoru asi nejhorší) díl se sice dostavil kromě minulé generace konzolí i na X360, ale jednalo se o přímý port a Tony Hawk’s American Wasteland nedisponoval v podstatě ničím, co by si zasloužilo označení next-gen. To Tony Hawk’s Project 8 (dále jen THP8) je jiné kafe již na první pohled. Pryč jsou hranaté modely postav, z nichž doslova trčely polygony. THP8 je grafická nádhera. Postavy se opravdu velmi přibližují své reálné předloze. Póry kůže, vlasy, vousy a jiné detaily na modelech skaterů i NPC (vytvořených pomocí 3D scanů) jsou neuvěřitelné. To samé platí i o okolí. Textury jsou detailní a jejich škála je pestrá. Viditelnost je stoprocentní, přičemž vykreslený horizont je opravdu rozlehlý. V přímém porovnání s THP8 tedy vypadá THAW doslova obludně.
THP8 je méně ulítlý než díly předešlé.
Koncept otevřeného herního světa, který byl poprvé přítomen v THPS4, byl nejdříve nadšeně přijat, aby ho poté všichni pomlouvali, že to není to, co bývalo. Není a upřímně i my se v redakci netajíme tím, že máme k původnímu stylu hry také blíže než k novému, ale časy se mění a s ním i Tonda, tak si nebudeme stěžovat a koukneme se, jak to vlastně celé v THP8 funguje. Opětovně začíná mód kariéry vytvořením vlastního skatera a opět stojí editor postavy za ***. Co se týče editoru, tak jsme se nedočkali pořádné změny snad od dob THPS2 pro PSone. Jistě, přibylo pár kosmetických úprav, ale v tomto ohledu by se mohli hoši z Neversoftu od EA hodně učit. Editor vlastní postavy je totiž v téměř libovolné EA Sports hře o třídu výše, než ten zde přítomný. Ale nevadí, jde přeci jenom o kosmetickou vlastnost.Se svým ne-až-tak-úplně-ideálně vytvořeným skaterem se pak vrhnete do města, jehož jednotlivé části se vám budou v průběhu hry odemykat. Svojí rozlohou je město velké a najdete v něm spoustu čtvrtí, po kterých jsou šikovně rozmístěna zábradlí, rampy a další skatingové náčiní. Stejně jako v dílech 4 – 7 vám budou jednotlivé úkoly zadávat k tomu určená NPC, která vám vše též ochotně vysvětlí. Přítomnost ostatních NPC dokonale simuluje pocit skutečně žijícího města. K těm byste však měli být náležitě ohleduplní, protože ne každému se bude líbit, že do něj budete neustále vrážet a pro ránu tyto postavy nechodí daleko.
Jako každý předchozí díl, má i THP8 soundtrack žánrově na pomezí hip-hopu a punk-rocku. Bohužel jde oproti předchozím dílům i konkurenčním hrám tohoto žánru o silný podprůměr. I interpreti zde přítomní nejsou moc známí (snad jen až na výjimky typu Bad Relligion, Kool & The Gang a Nine Inch Nails)
Zajímavostí je, že podstatné změny se dočkalo ovládání.
THP8 je méně ulítlý než díly předešlé, což sice znamená, že nebudete nikoho zachraňovat před útočícím žralokem, ale ne to, že byste si dostatečně nezařádili. Vtipné a zábavné jsou mise, kdy musíte svému skejťákovi způsobit co největší újmu na zdraví. Obvykle jde u úkol dosáhnout co největších finančních výloh za pobyt v nemocnici či o největší počet zlámaných kostí v těle. THP8 tak rozhodně není vhodná hra pro člověka trpícího sebepoškozováním. Základní koncept hry je tak vymodelován předchozími díly, okořeněn několika novými prvky, ale co je opravdu nového?Především jde o systém Nail the Trick, ve kterém ovládáte provádění triku pomocí obou analogových páček. Vše se přitom odehrává ve zpomaleném režimu, takže máte dostatek času na provedení. Tento efekt je přítomen, i pokud provádíte nějaké opravdu nabouchané kombo, ale zde spíše pro efekt. Na druhou stranu to rozhodně nevypadá špatně. Místa, kde můžete nail-the-trick v herním světě provádět, jsou označena hřebíky a je jich zde opravdu dost. Samozřejmě, že ale nechybí ani všechny triky z předchozích dílů, které si hráči oblíbili. Všechny ty grindy, olie, flipy a další jsou zpět.
Zajímavostí je, že podstatné změny se dočkalo ovládání. Ne že by se změnilo rozložení tlačítek, ale vrátila se jeho pověstná tuhost, známá z dílů pro PSone, což nás v redakci všechny poněkud zaskočilo. Jsme ale rádi, protože pocit reálnosti jízdy je větší. V kontextu s lámáním kostí v těle jezdce to zní možná prazvláštně, ale je tomu tak. Znát je to například při balancování na zábradlí. Samozřejmě pak nechybí ani vylepšování statistik postavy. Pokud tak například budete neustále grindovat, tak se vám zlepší tato statistika a vydržíte balancovat déle a lépe.
Jak tak budete postupovat hrou, tak se bude zlepšovat i vaše umístění ve dvousetmístném žebříčku, po kterém budete šplhat až na samotný vrchol. Většinou se i po poskočení v tabulce dočkáte zprávy na váš videotelefon, kde se dozvíte, co je ve městě nového. Ve hře je přítomno celé kvantum achievmentů, které lze získat celou řadou způsobů. Některé můžete získat snadno, kdežto některé jsou vychytrale skryté. Můžete si však být jisti, že pokud splníte všechny úkoly na úroveň Sick, tak neodejdete ze hry s prázdnou. „Nahrabat“ se dá slušně i v úkolech klasik, které jsou založeny na herním konceptu THPS 1 – 3.
|
Bohužel musíme, co se hry po Xbox Live týče, přinést i špatné zprávy. Její stabilita je totiž k uzoufání malá a to i přesto, že se při prvním spuštění hry na Xbox Live instaluje na disk patch. Často se nám stávalo, že při spouštění lobby konzole zamrzla a jediné východisko byl pevný restart. Bohužel se nejedná o ojedinělý jev a stává se tomu tak hojně. Samozřejmě jsme se nezapomněli optat i ostatních Live hráčů a i ti měli (ať pocházeli z druhého kouta zeměkoule) ty samé problémy. Doufáme, že se tak dočkáme dalšího patche, který bude tuto nepříjemnou situaci řešit. Online hra je totiž sama o sobě nesmírně zábavná a je jedním z největších taháků hry.
|
Hru zapůjčila firma Gamehouse
Tony Hawk’s Project 8 | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|