Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tony Hawk’s Project 8

  12:02aktualizováno  28. listopadu 9:03
Slavná série, která definovala žánr herního skateboardingu se vrací konečně v plnohodnotné next-gen formě. Podaří se jí ale navrátit pohaslou slávu, nebo půjde o nastavovanou kaši na kolečkách?

Tony Hawk’s Project 8 Již osmý regulérní díl Tondy Jestřábů je (pro někoho možná konečně) tu a jeho jediný cíl je zvrátit mínění herní veřejnosti o vývoji celé série. Je veřejným tajemstvím, že od čtvrtého dílu to jde s celou sérií z kopce. Poslední (a dle našeho názoru asi nejhorší) díl se sice dostavil kromě minulé generace konzolí i na X360, ale jednalo se o přímý port a Tony Hawk’s American Wasteland nedisponoval v podstatě ničím, co by si zasloužilo označení next-gen. To Tony Hawk’s Project 8 (dále jen THP8) je jiné kafe již na první pohled. Pryč jsou hranaté modely postav, z nichž doslova trčely polygony. THP8 je grafická nádhera. Postavy se opravdu velmi přibližují své reálné předloze. Póry kůže, vlasy, vousy a jiné detaily na modelech skaterů i NPC (vytvořených pomocí 3D scanů) jsou neuvěřitelné. To samé platí i o okolí. Textury jsou detailní a jejich škála je pestrá. Viditelnost je stoprocentní, přičemž vykreslený horizont je opravdu rozlehlý. V přímém porovnání s THP8 tedy vypadá THAW doslova obludně.

Tony Hawk’s Project 8

THP8 je méně ulítlý než díly předešlé.

Koncept otevřeného herního světa, který byl poprvé přítomen v THPS4, byl nejdříve nadšeně přijat, aby ho poté všichni pomlouvali, že to není to, co bývalo. Není a upřímně i my se v redakci netajíme tím, že máme k původnímu stylu hry také blíže než k novému, ale časy se mění a s ním i Tonda, tak si nebudeme stěžovat a koukneme se, jak to vlastně celé v THP8 funguje. Opětovně začíná mód kariéry vytvořením vlastního skatera a opět stojí editor postavy za ***. Co se týče editoru, tak jsme se nedočkali pořádné změny snad od dob THPS2 pro PSone. Jistě, přibylo pár kosmetických úprav, ale v tomto ohledu by se mohli hoši z Neversoftu od EA hodně učit. Editor vlastní postavy je totiž v téměř libovolné EA Sports hře o třídu výše, než ten zde Tony Hawk’s Project 8 přítomný. Ale nevadí, jde přeci jenom o kosmetickou vlastnost.

Se svým ne-až-tak-úplně-ideálně vytvořeným skaterem se pak vrhnete do města, jehož jednotlivé části se vám budou v průběhu hry odemykat. Svojí rozlohou je město velké a najdete v něm spoustu čtvrtí, po kterých jsou šikovně rozmístěna zábradlí, rampy a další skatingové náčiní. Stejně jako v dílech 4 – 7 vám budou jednotlivé úkoly zadávat k tomu určená NPC, která vám vše též ochotně vysvětlí. Přítomnost ostatních NPC dokonale simuluje pocit skutečně žijícího města. K těm byste však měli být náležitě ohleduplní, protože ne každému se bude líbit, že do něj budete neustále vrážet a pro ránu tyto postavy nechodí daleko.

Jako každý předchozí díl, má i THP8 soundtrack žánrově na pomezí hip-hopu a punk-rocku. Bohužel jde oproti předchozím dílům i konkurenčním hrám tohoto žánru o silný podprůměr. I interpreti zde přítomní nejsou moc známí (snad jen až na výjimky typu Bad Relligion, Kool & The Gang a Nine Inch Nails)

Tony Hawk’s Project 8

Zajímavostí je, že podstatné změny se dočkalo ovládání.

THP8 je méně ulítlý než díly předešlé, což sice znamená, že nebudete nikoho zachraňovat před útočícím žralokem, ale ne to, že byste si dostatečně nezařádili. Vtipné a zábavné jsou mise, kdy musíte svému skejťákovi způsobit co největší újmu na zdraví. Obvykle jde u úkol dosáhnout co největších finančních výloh za pobyt v nemocnici či o největší počet zlámaných kostí v těle. THP8 tak rozhodně není vhodná hra pro člověka trpícího sebepoškozováním. Základní koncept hry je tak vymodelován předchozími díly, okořeněn několika novými prvky, ale co je opravdu nového?

Především jde o systém Nail the Trick, ve kterém ovládáte provádění triku pomocí obou analogových páček. Vše se přitom Tony Hawk’s Project 8 odehrává ve zpomaleném režimu, takže máte dostatek času na provedení. Tento efekt je přítomen, i pokud provádíte nějaké opravdu nabouchané kombo, ale zde spíše pro efekt. Na druhou stranu to rozhodně nevypadá špatně. Místa, kde můžete nail-the-trick v herním světě provádět, jsou označena hřebíky a je jich zde opravdu dost. Samozřejmě, že ale nechybí ani všechny triky z předchozích dílů, které si hráči oblíbili. Všechny ty grindy, olie, flipy a další jsou zpět.

Zajímavostí je, že podstatné změny se dočkalo ovládání. Ne že by se změnilo rozložení tlačítek, ale vrátila se jeho pověstná tuhost, známá z dílů pro PSone, což nás v redakci všechny poněkud zaskočilo. Jsme ale rádi, protože pocit reálnosti jízdy je větší. V kontextu s lámáním kostí v těle jezdce to zní možná prazvláštně, ale je tomu tak. Znát je to například při balancování na zábradlí. Samozřejmě pak nechybí ani vylepšování statistik postavy. Pokud tak například budete neustále grindovat, tak se vám Tony Hawk’s Project 8 zlepší tato statistika a vydržíte balancovat déle a lépe.

Jak tak budete postupovat hrou, tak se bude zlepšovat i vaše umístění ve dvousetmístném žebříčku, po kterém budete šplhat až na samotný vrchol. Většinou se i po poskočení v tabulce dočkáte zprávy na váš videotelefon, kde se dozvíte, co je ve městě nového. Ve hře je přítomno celé kvantum achievmentů, které lze získat celou řadou způsobů. Některé můžete získat snadno, kdežto některé jsou vychytrale skryté. Můžete si však být jisti, že pokud splníte všechny úkoly na úroveň Sick, tak neodejdete ze hry s prázdnou. „Nahrabat“ se dá slušně i v úkolech klasik, které jsou založeny na herním konceptu THPS 1 – 3.

A cenu za nejlepší kameo získává...

...Jason Lee, populární americký herec, známý českému publiku především jako Banky Edwards z filmů Kevina Smitha, ale vidět jste ho mohli například i ve Vanilkovém Nebi, či povedené komedii Ukrást Harvard. V THP8 se prezentuje jako majitel skateshopu, který vám bude více, než nápomocný.

Tony Hawk’s Project 8 Silnou stránkou celé série byl vždy nekonečný multiplayer, u kterého jsme strávili vždy bez přehánění desítky hodin. V offline módu je přítomen pouze pro dva hráče na rozdělené obrazovce. Podpora LAN chybí, což je trošku na škodu. Podpora Xbox Live pak samozřejmě nechybí (narozdíl od PS3 verze). Přítomny jsou veškeré známé módy a svoji premiéru zde sehrává režim Walls, ve kterém podobně jako ve sci-fi klasice Tron (slavná scéna s futuristickými motocykly) musíte uzamknout protihráče mezi vámi nastraženými barikádami. Online hra je určená až osmi hráčům a je nesmírně zábavná. Svojí výhrou v ní si však nemůžete být jisti až do konce. Pokud hrajete proti zkušenějším hráčům, kteří jsou schopni provádět i neuvěřitelná několikaminutová komba, tak klidně můžete celou dobu klání vést, abyste se pak dočkali hořkého zklamání z prohry v situaci, kdy soupeř dokončí dopadem na Tony Hawk’s Project 8 zem dlouhou kombo sekvenci a v okamžiku mu naskočí několikamilionové skóre. K naštvání zábavné.

Bohužel musíme, co se hry po Xbox Live týče, přinést i špatné zprávy. Její stabilita je totiž k uzoufání malá a to i přesto, že se při prvním spuštění hry na Xbox Live instaluje na disk patch. Často se nám stávalo, že při spouštění lobby konzole zamrzla a jediné východisko byl pevný restart. Bohužel se nejedná o ojedinělý jev a stává se tomu tak hojně. Samozřejmě jsme se nezapomněli optat i ostatních Live hráčů a i ti měli (ať pocházeli z druhého kouta zeměkoule) ty samé problémy. Doufáme, že se tak dočkáme dalšího patche, který bude tuto nepříjemnou situaci řešit. Online hra je totiž sama o sobě nesmírně zábavná a je jedním z největších taháků hry.

Klady a zápory

Plus Výborné grafické zpracování
Plus Nail the Trick
Plus Super multiplayer

Mínus Nestabilita online hraní

THP8 se tedy možná nepovedlo navrátit sérii onu slávu původní trilogie, ale rozhodně jde o nejlepší díl od dob THPS4. Bavili jsme se u něj velmi slušně a nebýt problému s Xbox Live, tak by se zcela určitě jednalo o hru na dlouhé vánoční večery.

Hru zapůjčila firma Gamehouse

Tony Hawk’s Project 8
Výrobce/Vydavatel Neversoft/Activision
Platforma Xbox 360, PS2, Xbox, PSP, PS3
Multiplayer: 2 hráči, 8 hráčů online
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 2 MB
Verdikt: Jednoznačně nejpovedenější díl série od dob THPS4, který sice má své mušky, ale zabaví a to je to hlavní.
Hodnocení: 75% (info)



Témata: Playstation 3, Xbox

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Z velkých království trosky. Recenze Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War se tentokrát podívá na Britské souostroví roku 878 našeho letopočtu na konflikt mezi Vikingy a ostrovany....

RECENZE: Pamatujete na sci-fi simulátor Descent? Overload je to samé

Overload - fotky z recenzování

Descent patří mezi ty hry, na které hráči kolem třicítky vzpomínají s nostalgickou slzou v oku, zatímco ti mladší...

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče
Facebook OSVĚDČENO: Výlety, které zabaví děti a neunaví rodiče

Zavřené školky a letní prázdniny si žádají jediné – vyrazit na nezapomenutelný rodinný výlet, zabavit děti a neunavit rodiče. Jaké jsou naše tipy na výlety po Čechách?



Najdete na iDNES.cz