Tony Hawk's Underground 2

  12:00aktualizováno  11:57
Předchozí díl nám tvůrci nedopřáli, o to více se těšíme na tento, zvláště, když nám tolik slibuje. Za všechno zmiňme vtipnou dějovou linku, super design úrovní a ještě větší množství triků. Více v našem preview.

THU 2 Jistě některé z vás vyvedl z míry již samotný nadpis článku. Možná se ptáte: „a kde je jednička“? Inu, odpověď není těžká – na konzolích. Ano, podruhé v historii se autoři legendární série se jmenovkou ještě legendárnějšího skejtra Tonyho Hawka, rozhodli pro vypuštění naší platformy a vrhnout své dílo jen na finančně mnohem lukrativnější hrací krabičky. První případ se dá pochopit, šlo totiž o úplně první díl, kdy tvůrci, americká firma Neversoft, nevěděli, zda se netradiční odvětví sportu setká s úspěchem. Nakonec se tomu tak stalo a druhý díl jsme v roce 2000 smažili již i na našich kompech. A nutno říci, že Tony zapsal do srdcí PCčkářů také velice silně. Následovaly ještě dva díly, z nichž ten čtvrtý jsme z důvodů problémů s českou distribucí, recenzovali nedávno. Právě po něm byl ohlášen první radikálnější odklon od zavedené série formou Undergroundu, který k zábavě s prknem pasuje přímo dokonale. Tento díl byl jako tradičně prve ohlášen jen pro konzole, ovšem díky předchozím zkušenostem nikdo nepochyboval o následné konverzi. Jenže ta nepřišla, místo toho byl oznámen vývoj Undergroundu 2, kde již logo s obligátním „PC CD-ROM“ nechybí.THU 2 Holt, cesty jsou někdy spletité, takže nezbývá, než dodat „aspoň, že takhle“ a pustit se do rozboru nového Tony Hawka, který by měl světlo světa spatřit v nejbližších měsících.

Odbočka Underground se vyznačuje především jedinečným příběhovým modem, který z prostého ježdění na skejtu udělá něco víc. Ne, že by to bylo zase až tak potřeba, ale dle ohlasů z prvního dílu byl tento postup přijat velice kladně, jelikož obyčejné tvoření tríčků okořeňuje a přidává srandovní momenty. Nastiňme si tedy hrubý podklad, který nás nemine v Underground 2. Základem je vaše figurka, což znamená, že si již nevyberete libovolného borce, ale bezpodmínečně si budete muset vytvořit vlastního zelenáče, kterého následně „unesou“ Tony Hawk s hvězdou podivného MTV pořadu Bamem Margerou, který je správně bláznivý a nejiná bude celá kampaň. Nejste sami, koho si dva pořadatelé vyvolili. Konkurenci vám bude tvořit několik dalších talentů, s nimiž se „poperete na skejty“ v soutěži nazvané World Destructin Tour. Je tedy jasné, coTHU 2 bude vedle ježdění hlavní náplní hry – ano, je to destrukce, tedy ničení všeho možného, za což vás budou fyzicky přítomní obyvatelé ve městech lynčovat, tedy pokud vás chytí.

Prostředí hry vám může přijít povědomé a skutečně – podíváte se do několika známých lokalit, ale až se vám je povede pořádně projet, zjistíte, že v podstatě nezůstal kámen na kameni. Autoři se totiž postupně zlepšují v designu úrovní, který byl již ve čtvrtém dílu naprosto famózní – skvěle navazující a motivující. Zde budou tato přídavná jména ještě zdůrazněna, což je jedním slovem fantastické. Prakticky na každém místě najdete desítky možností, jak se vyřádit. Tvůrci to prezentují na příkladu Bostonu, jenž jsme měli možnost vidět již v předešlých dílech a skutečně musíme říci, že se obě varianty notně liší. V roli zelenáče budete jezdit po celém světě, podíváte se například do Německa, Španělska, Ruska či Francie, jen to Česko nám tam trochu schází, ale již ve zmíněných státech nalezneme stovky rozličných úkolů, které mnohdy s ježděním na prkně nemají mnohoTHU 2 společného, přesto nebo právě proto dokáží velice dobře pobavit. Úkoly budete plnit především pro zlepšení zkušeností, jež se s časem budou velice hodit, ale také kvůli reputaci, na níž má být ve hře kladen značný důraz a získáte za ní například nová prkna, kolečka či fešné oblečky. Jak budete v různých destinacích plnit úkoly, tak velice pravděpodobně narazíte na profesionální s8try, kteří se vám mnohdy propůjčí ke splnění bonusových úkolů, jež se hodí do boje proti konkurenčnímu týmu.

Takhle potkáme například Boba Burnquista, Erica Sparrowa či Mika Vallelyho, každý má svůj vlastní styl i schopnosti a jejich prostřednictvím plní zadané úkoly, tedy vlastně vy je plníte. Aby hra nebyla tak suchá, rozhodli se v Neversoftu pro opětné zabudování hodně podezřelých typů, s nimiž je sranda jezdit. Tak například Benjemin Franklin – férovej chlapík ve fraku, který už je ale dobrých dvě stě let po smrti. S trochou šikovnosti odhalíte jeho speciální trik Franklin Grind a pokud se tak stane, budete svědky skvělé spektakulární podívané. PodobnýchTHU 2 vychytávek zabudoval Neversoft do hry hodně, takže se rozhodně máme na co těšit. Zbývá ještě doplnit, že za všechny borce budete moci jezdit v klasické, časově omezené i neomezené, jízdě až poté, co je odkryjete v kampani.

Underground 2 by měl oplývat více živoucím prostředím, ať už se jedná o pobíhající zvířata nebo promenádující se chodce, s nimiž si užijete spoustu srandy. Jistě si nenecháte ujít možnost udělat na ulicích pořádný brajgl s převrhanými kontejnery, posprejovanými zdmi, vozy atd. Ano, v Undergroud 2 bude přítomna jakási sprejovací minihra. Ve hře si vytvoříte vlastní poznávací logo, které pak budete moci házet na jakékoliv objekty. Občas to budete mít dokonce v popisu úkolu a vězte, že v takovém případě nepůjde o nic jednoduchého, ba právě naopak. Ti největší sígři se pak uchýlí k novému sportu – vrhu jablkem po nakvašených chodcích, což se dá dokonce zakomponovat do klasických triků a dostat mnohonásobně vyšší ohodnocení. Avšak připravte se na to, že nejde o nic jednoduchého a v plné rychlosti něco podobného zvládnou jen ti nejlepší. Jde také o to, že do uvěřitelného, i když pořádně ztřeštěnéhoTHU 2 světa moc nepasovaly nejrůznější ikonky, které v minulých dílech signalizovaly místo, kde je třeba splnit úkol. Nyní tomu bude jinak. Na počátku úrovně dostanete přehled s detailně popsanými questy. Sice u nich není fotografie samotného místa, ale mají prý být popsány natolik solidně, aby je byl každý schopen najít. Navíc pokud kolem takového místa projedete a nevšimnete si ho, upozorní vás hra nějakým tím zvukovým či obrazovým signálem jak je třeba blesk.

Levely mají být v THU 2 mnohem, ale mnohem interaktivnější než dříve, což rádi slyšíme, jelikož jejich průjezd pak nebude tak fádní. Například, když do svého triku zakomponujete slide po hydrantu, můžete se připravit na to, že ten začne stříkat a pokud budete trochu šikovní, tak vás vynese do výše, kde naleznete zase nové prostory pro ježdění. Každá úroveň navíc bude mít jeden hlavní element, jehož spuštěním se vám odkryje bonusová a mnohdy velice rozsáhlá část úrovně. V Bostonu jsou to například dvě děla, po nichž stačí přejet a ona rozstřelí stěnuTHU 2 jedné z budov, kde se pak můžete volně projíždět.

Asi největším zásahem do dobře známé hratelnosti předchozích dílů Tonyho je Focus mod, který dnes nesmí chybět v žádné hře. Je to vlastně jakési zpomalení ve stylu bullet-timu v Max Paynovi. Použít ho ovšem budete moci až ve chvíli, kdy budete mít plný „special meter“, z něhož Focus čerpá. Když se vám bude dařit tvořit pořád nové a nové speciální triky, nebude metr klesat, navíc vám hra pomůže zaostřením na nohy vašeho borce, takže budete vědět, jaký pohyb se právě vyplatí.

Undergroud mod je sice zajímavým lákadlem, ale jistě se najdou i hráči, kteří jím pohrdnou a budou se chtít vrátit ke kořenům klasického Pro Skatera. Pro ně je tu připravena směsice nových i starších úrovní, na nichž si budou moci zajezditTHU 2 a dostanou k tomu navíc i víceméně obligátní úkoly jako je posbírání písmenek slova SKATE. Prostě stará škola. Dalších možností je tu ještě celá řada, za všechny bych rád jmenoval velice oblíbený editor, na němž se v každém dílu vyřádí všichni hračičkové. Tentokrát bude ještě mnohem komfortnější a přístupnější, což už snad ani není možné.

Co se týče grafiky, tak engine RenderWare se pořád nemění a my musíme říci, že k tomu není nejmenší důvod. Pravda, detaily postav nejsou možná na špičce, ale tady jde především o vykreslení rozsáhlého a jakž takž vypadajícího prostředí, které se navíc musí hýbat patřičně rychle, aby nedocházelo k přerušení dynamické hratelnosti. Hudba se opět bude rekrutovat z dobře známých kapel a i když výběr ve čtvrtém díle nebyl úplně nejlepší, tak si nakonec každý z velké spousty songů vybral. Jak se tedy zdá, THU 2 by po menší odmlce opět mohlo výrazně zaujmout i PC hráče, a to především díky pořádné porci humoru, skvělému designu misí, Underground modu a spoustě bonusů. Už se nemůžeme dočkat.

Index očekávání: 9/10
Autor:


Témata: Humor

Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...



Najdete na iDNES.cz