Dnes nás čeká dokončení návodu na šílenou adventurku Tony Vočko a případ růžového tapíra. Jen připomenu, že návod je psán pro obě obtížnosti hry, přičemž části týkající se pouze vyšší obtížnosti jsou barevně označeny.
Část 3: Jak se dostat do hradu
Vstup do hradu hlídá strážný. Neoblomný strážný. Budete se ho muset nějak zbavit. Svoji léčku postavíme na strážníkově psovi – Kikince.
Na lokaci romantického koutku sejděte dolů k řece, kde vytéká odpad ze záchodu, a seberte ze země ostrý kámen – zjistíte, že je to forma. Nyní je třeba získat nějaký materiál, který by v ní bylo možno odlít.
Zajděte do krčmy na pirátské lodi a prozkoumejte tabuli s fotkou zaměstnance měsíce.
Promluvte si s moderátorem – zjistíte, že na zaměstnance čeká, aby ho ocenil.
Vaším úkolem je cenu pro zaměstnance měsíce získat. K tomuto účelu potřebujete svoje foto a tím přelepit fotku skutečného vítěze na tabuli. Fotku pořídíte v automatu na náměstí, ale ten funguje jen na peníze. Kde je vzít?
Všimli jste si, že jsou všude po parku vyvěšeny plakáty oznamující, že stará paní z pokoje č. 207 nabízí za nalezení své kočky bohatou odměnu? Je tedy nutné kočku chytit. A to nebude vůbec jednoduché.
Jak chytit kočku:
V přístavu u pirátské lodi seberte z díry v sudu pro jistotu hned tři syrové ryby.
Kdekoliv v parku najdete na zemi misku (třeba u ruského kola nebo u fontány), jednu rybu na ni použijte. Kočku sice přilákáte, ale když se ji pokusíte chytit, uteče, mrcha jedna. Bude nutné nastražit past do nějaké klece. A v celém parku je klec pouze jedna.
Jděte ke kleci se Zvířetem a promluvte si s ním – dozvíte se, že touží po svobodě. Když se ale dveře klece pokusíte otevřít, zjistíte, že jsou zamčené
Klíč od dveří má Biff – ten nadávající chlápek v hostinci, který stále žádá po hospodském pečené kuře. Klíče mu ale z opasku jen tak vzít nemůžete – je třeba připravit další léčku.
Před vchodem do Mortimerova bazaru visí kuře. Seberte jej.
Vhoďte kuře do trouby ve stránku prodavače hot-dogů – tím ho upečete.
Kadibudkou vejděte do domu a do pokoje č. 206. Zde otevřete šuplík a seberte prášky na spaní.
V inventáři použijte prášky na spaní na kuře, no a pastička je hotová.
Kuře s uspávadlem nabídněte Bifovi v krčmě – ten v mžiku usne. Seberte mu klíče.
Klíči odemkněte dveře u klece Zvířete – pustíte ho tak na svobodu a klec bude celá vaše.
Nyní je třeba jednat velmi rychle. Do misky v kleci vhoďte syrovou rybu. Jakmile kočka doběhne, rychle z klece vyjděte ven a zavřete za sebou dveře. Kočka při pokusu o útěk do dveří narazí, omdlí a vy ji tak konečně chytíte.
S chycenou kočkou se vypravte k pokoji č. 207. Zaklepejte a staré paní předejte kočku – za odměnu dostanete pár nikláků.
Jak odlákat Kikinu z mostu:
Drobné vhoďte do slotu na mince u foto-automatu na náměstí. Po absolvování focení seberte hotovou fotku ze slotu nalevo.
Svůj portrét připevněte na místo fotografie Zaměstnance měsíce v krčmě na pirátské lodi.
Promluvte si s moderátorem – ten vás okamžitě vyhlásí jako Zaměstnance měsíce, a obdaruje vás dárkovou taškou. Když ji v inventáři prozkoumáte, zjistíte, že je v ní mosazná plaketa.
Přesuňte se do pizza baru na hlavním náměstí. Zde vložte mosazný štítek do pece a jakmile se roztaví, seberte jej.
V inventáři vložte roztavený štítek do otevřené sádrové formy. Chvíli vyčkejte a formu otevřete – získáte píšťalku ve tvaru kosti.
Konečně je čas znova navštívit strážníka a především jeho Kikinu. Když v její blízkosti použijete píšťalku, zjistíte, že Kikina reaguje podrážděně a běží k dutině u stromu nalevo. Bude nutné ji na něco nalákat.
Jděte do domu kouzelníka Lorenze a prozkoumejte klobouk – zjistíte, že v něm králík. Použijte na klobouk mrkev (seberete ve stanu vousaté ženy), čímž králíka získáte.
Vhoďte králíka do dutiny stromu a použijte píšťalku – Kikina se rozběhne ke stromu za králíkem. Než ale stihnete přejít padací most, vrátí se strážný se psem zpět. Jak se ho zbavit?
Jak se zbavit strážného:
V Mortimerově bazaru seberte ze zdi vedle nosorožce oprátku.
Oprátku použijte na trs trávy před stromem s dutinou u vchodu do hradu.
Jděte k ruskému kolu (obejděte strom zezadu) a použijte konec provazu – Tony ho přiváže ke kabince ruského kola.
Vraťte se před hrad a použijte píšťalku – až bude stát strážný u stromu na smyčce, jednejte rychle: jděte dozadu k ruskému kolu, otevřete dveře do ovládací budky a zatáhněte za páku – ruské kolo se rozjede a strážný na něm zůstane bezmocně viset.
Nyní již můžete bezpečně přejít po padacím mostě do nitra hradu…
Část 4: Hledání Pantagruela uvnitř hradu
Na nádvoří prozkoumejte zamčený vchod do „obrovské dýně“ (to zelené napravo) a počítač, který před ním stojí.
Otevřete hlavní dveře a vejděte do hradu. Během rozhovoru s hospodyní se zeptejte na pána hradu – dozvíte se, že je venku na své „velké dýni“. Dále se zeptejte, jak se hospodyně na dýni dostala – zjistíte, že má počítač v paměti uložený její obličej. Vás ale dovnitř vpustit odmítne.
Vyjděte ven a obejděte hrad zleva. Měli byste dojít k sousoší. Pokuste se sochy sebrat, nebo je oslovit – zjistíte, že to jsou dva herci.
Promluvte si s herci a zeptejte se jich, kdy jim končí šichta. Dozvíte se, že ve 4:30, ale na hradních hodinách je stále jen 2:55. Taky se jich zeptejte na nůž – slíbí vám, že až budou mít padla, tak vám jej půjčí.
Vejděte do hradu a pokračujte dále až na vrchol věže. Zde šťouchněte do pravého předního chrliče, který je poněkud vratký. Tony si však postěžuje, že nemá dostatek síly.
Jak shodit chrlič a zbavit se Gwendela:
Ve vstupní hale s hospodyní se pokuste vzít z vozíku Jar na nádobí, ale hospodyně vám to nepovolí. Promluvte si s ní a přesvědčete ji, aby s vámi provedla test teorie profesora Justa. Přikažte jí, ať se k vám otočí zády a jakmile tak učiní, seberte jí z vozíku láhev Jaru.
Projděte další místností až k šaškovi Gwendelovi, který se snaží potápět ve vaničce s vodou. Promluvte si s ním.
Nalijte do vaničky Jar – Gwendela se tak dočasně zbavíte. Odsuňte vaničku, otevřete padací dveře a slezte do podzemí.
Objevíte se v dračí sluji. Na drakovi jsou malá dvířka. Když je otevřete, zjistíte, že vedou do nádrže.
Vyjděte ven před hrad a obejděte jej zezadu. Cestou seberte kanystr.
Dorazíte až k dřevené chajdě. Otevřete dveře a vejděte – je to chlév. Hned za ovcí leží na zemi malá hadička – seberte ji.
Vraťte se do dračí sluje. Na díru v drakovi použijte hadičku, a na ni posléze kanystr – získáte tak palivo.
Vhoďte kanistr s palivem do studny přání (ještě předtím si s ní můžete promluvit) – vytvoříte tak hotovou vatru.
Použijte na plameny svíčku (seberete ji z dortu v přízemí) – tím ji zapálíte.
Venku před hradem jděte k velké kupce sena a zapalte ji hořící svíčkou – odhalíte tak dveře ve zdi, a jehlu na zemi. Onu jehlu seberte.
Otevřete dveře a vejděte. Na zemi leží činky – použijte je, čímž z Tonyho uděláte siláka.
Vyšplhejte na hradní věž a znova zatlačte do pravého předního chrliče – s pomocí padajícího bílého krokodýla ho konečně převrhnete. Chrlič se při pádu zachytí za provaz na hodinách a posunu malou ručičku na 6 hodin. Herci mají padla a zmizí z podstavce.
Jděte na místo, kde byli herci, a seberte nůž, který tam pro vás zanechali.
Vraťte se do přízemí věže – tam, kde můžete skrz okno vidět zavěšený provaz. Použijte na něj nůž – tím odříznete zavěšený chrlič a ten spadne přímo na žebrajícího Gwendela.
Jděte na místo, kde žebral Gwendel, a seberte jeho plyšového psa.
Jak probourat strop v kuchyni:
V hradní kuchyni seberte megafon – bohužel v něm chybí baterky.
V místnosti před kuchyní použijte jehlu na dort – probudíte tak tanečnici, která v dortu spí. Promluvte si s ní a požádejte ji o baterky – kupodivu jednu od tanečnice dostanete.
V inventáři vložte baterku do megafonu.
V místnosti s padacími dvířky otevřete dveře skříně – vyhrne se z ní gumová zombie.
Dejte zombii do rukou megafon a jakmile se dveře zavřou, znova je otevřete – hluk, který zombie vydá, bude mnohem silnější, důsledkem čehož se klíč na poličce ve věži posune na okraj poličky a kanci v kuchyni upadne kopyto.
Jděte do kuchyně a seberte z podlahy kančí kopýtko.
Ve věži použijte kopýtko na dřevenou bednu na podlaze – tím ji vypáčíte. Seberte kámen, který z bedny vypadnul.
Vyjděte z hradu a jděte až ke vstupní bráně ke katapultu. Použijte na katapult kámen a posléze nůž – tím kámen odpálíte přímo na střechu v hradní kuchyni.
Jak získat obtisk tváře domovnice:
Venku v areálu hradu použijte kladivo na trnku – spadne z ní švestka, kterou Tony seberte. Tímto způsobem seberte hned tři švestky.
Jděte do kuchyně a použijte švestku na vodu u pumpy – přilítnou holubi a napijí se. Když je pak vyplašíte, přistanou na trámu pod dírou ve stropě a vykálejí se na podlahu. Okamžitě přiběhne hospodyně a svinčík uklidí.
Tento proces opakujte. Vhoďte švestku do vody, vyplašte holuby a nyní rychle otevřete malou skříňku na opačné straně místnosti, vhoďte do ní plyšového psa, dvířka skříňky zavřete a použijte trčící vodítko. Tony ho natáhne přes celou kuchyni, hospodyně o něj zakopne a vytvoří tak v podlaze obtisk svého obličeje.
Jak z obtisku vytvořit masku:
Nejprve je třeba sehnat nějaký materiál, který obtisk v podlaze vyplníme. K tomu nám poslouží ovce a její hleny.
Na ovci ve chlívku použijte nůž – tím se ovce nachladí a vyprskne na podlahu hlen.
Pokud hrajete na vyšší obtížnost, musíte navíc venku u hradu sebrat konev, nabrat do ní vodu v hradní kuchyni a ovci pokropit.
V kuchyni seberte z poličky tubu na těsto a naberte do ní odporný ovčí hlen.
Ovčí hlen z tuby vymáčkněte do obtisku obličeje v kuchyni. Hlen ale musíte ještě vysušit.
Ve vstupní hale otevřete dvířka od skříně pod zrcadlem, a seberte staré měchy.
Použijte měchy na díru s hleny, čímž vytvoříte formu. Tu již můžete sebrat.
Použijte formu na stroj před vchodem do obrovské dýně – dveře se otevřou a vy můžete vyjet výtahem až na vrchol dýně k Pantagruelovi.
Jak vysvobodit Pantagruela:
Dejte Pantagruelovi na hlavu ovčí vlnu – tím originálně vyřadíte z provozu bezpečnostního hlídače.
Zatáhnete na páku na ovládacím panelu, čímž Pantagruela osvobodíte. Teď ještě zbývá vyřídit majitele parku. Projděte dveřmi napravo a sledujte, jak Tony s Jackem zatočí!
Napravo ale žádné dveře nejsou!
To znamená, že hrajete ne vyšší obtížnost a budete muset své mozkové závity ještě kapánek potrápit.
Vraťte se zpět do hradu a vylezte na věž. Ne až na její vrchol, ale do místnosti s ozubenými koly.
Na poličce napravo je klíč. Šťouchněte do něj klackem – klíč spadne do nižšího patra, a rovnou do myší díry.
Zaběhnete do dračí sluje v podzemí. Stiskněte tlačítko na stěně úplně napravo – drak vypustí z tlamy oblak kouře. Použijte na kouř měchy, čímž kouř naberete.
Vypusťte kouř z měchů do myší díry – myš klíč vyhodí oknem do kuchyně. Sejděte tedy dolů do kuchyně a klíč z podlahy seberte.
Vraťte se výtahem na vysokou dýni až do místnosti, kde visel Pantagruel. Na zámek ve stěně napravo použijte klíč, a projděte dveřmi až za Jackem.
A tak skončil příběh soukromého očka Tonyho Vočka, který díky vám vyřešil svůj první a možná i poslední případ.