Tak schválně, poznáte, ze které hry pochází tento obrázek?

Tak schválně, poznáte, ze které hry pochází tento obrázek? | foto: BW

TOP 5 TÝDNE: Jak poznáte, že jste staří? Známe deset triků

  • 0
Pokud pamatujete počítačové hry s pořizovací cenou okolo dvou a půl tisíce, pravděpodobně jste se nenarodili až po roce 2000. Sestavili jsme seznam deseti příznaků, podle kterých poznáte, že už vám není "náct". Kromě toho týden ve videohrách přinesl zajímavý experiment, zdrcující titul a nadějnou diablovku.

Hráči v minulosti čelili pohrdání, zákysům i větším problémům s instalací

Nápaditý článek připomíná, jak vypadalo hraní počítačových her v devadesátých letech. Bylo to období předražených titulů, mohutných krabicových balení a nedostatku informací. Internet totiž pro většinu z nás byl pojmem ze sci-fi filmů.

Bavili jsme se také na LAN party, pro které se počítače svážely na jedno místo. Propojily se prostřednictvím kabelů a celý víkend se hrálo po síti. Pokud na něco z toho pamatujete, máte už nahráno. Podívejte se na seznam deseti příznaků, že jste letitým hráčem.

Vývoj počítačových her, jejich obalů a bonusových materiálů
LAN party

Objemné krabice i LAN party jsou pro většinu z nás minulostí.

Navzdory kritice v diskusích je Far Cry Primal podařenou hrou

Někteří fanoušci série Far Cry posun do pravěku zavile odmítají. Z naší recenze však vyplynulo, že se hra náramně podařila. Zachovává si ducha série a je přitom inovativní tím správným způsobem.

Emanuel Svoboda jí tak udělil hodnocení 90 % a napsal: „Největší posun v sérii a jednoznačně jeden z nejosobitějších dílů Far Cry. Primal rozehrává originální pravěké divadlo v neskutečných reáliích rozlehlého světa Oros.“ (celá recenze).

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal

Cesta k hernímu vývoji může být trnitá a bláznivá zároveň

Patrik Špaček ve svém honu za snem uspěl. Podařilo se mu stát se herním grafikem a dnes žije v USA. S tvorbou přitom začínal již na přelomu osmdesátých a devadesátých let, kdy návody neexistovaly a vše bylo třeba objevovat systémem pokus-omyl.

Patrik však díky dobrodružnému duchu vytrval a při své cestě za vytouženou prací leccos zažil. Po střední škole se například vydal jako au pair do Británie, kde jednu z důležitých pozic získal díky nevěře jeho budoucí zaměstnavatelky.

Ta totiž spala s Patrikovým předchůdcem, který v rodině hlídal děti. A právě v této domácnosti se Patrik seznámil s 3D grafikou (čtěte více).

Grafika Patrika Špačka

Patrik Špaček

Malebná hra vznikla jako pocta synovi umírajícímu na rakovinu

That Dragon, Cancer je titul, u kterého pro nás bylo obtížné sledovat i pouhé ukázky. Autorem je jsou totiž manželé Ryan a Amy Greenovi, kteří hru začali vyvíjet pro syna Joela umírajícího na rakovinu. Joel svou bitvu prohrál ještě před dokončením projektu a That Dragon, Cancer je pohádkovou adaptací této rodinné strasti.

Jan Srp v recenzi píše, že je to emocionální příběh s osobitým zpracováním. Vyznění hry však mnohdy komplikuje malá srozumitelnost a cena prý není úměrná experimentálnosti projektu. Hře tak udělil 70 % (recenze That Dragon, Cancer).

Milovníky Diabla 2 potěší čerstvě vydaný Grim Dawn

Třetí Diablo řadu lidí zklamalo příliš komiksovou stylizací a výraznou úpravou herních systémů. Grim Dawn se proto vrací blíže k pojetí Diabla 2 a jeho autoři mají zkušenosti s vývojem her Diablo i Titan Quest.

Výsledkem je proto počin, ve kterém vůbec nevolíte povolání a jednotlivé dovednosti lze libovolně kombinovat.

Grim Dawn je možné hrát kooperativně až ve čtyřech lidech a vzniku hry napomohlo komunitní financování. Autoři v něm vybrali 537 tisíc dolarů, tedy okolo 13,5 milionu korun.