Akce Evolve od společnosti Turtle Rock Studios

Akce Evolve od společnosti Turtle Rock Studios

Nejambicióznější hry, které vyjdou ještě letos

  • 29
Letošek pro hráče není tak štědrý jako rok předešlý. Na druhou stranu byl rok 2013 dost možná nejlepším herním rokem za dlouhou dobu. Startovaly dvě velké konzole a vyšly tituly jako Grand Theft Auto V, Bioshock: Infinite nebo The Last of Us.

Podle mého názoru se této „velké trojce“ letos nejspíše nic nevyrovnalo, byť mnozí fanoušci DarkSouls 2 by si jistě dovolili protestovat. Zatím ale vyšly vesměs kladně přijaté tituly jako Titanfall, Watch Dogs, Child of Light, Infamous: Second Son, Wolfenstein: New Order nebo i povedený South Park: Stick of Truth.

A letos nás čeká ještě ledacos zajímavého. Tak se na to podívejme.

Destiny (PS4, PS3, Xbox 360, Xbox One, 9. září)

Střílečku od autorů Halo a vydavatele Call of Duty doprovází ohromná očekávání. Nejlépe lze Destiny charakterizovat jako mix Borderlands s vizuálem podobným slavnému Halo. Titul cílí především na kooperativní hraní odehrávající se jak v otevřenějším prostředí, tak v interiérech. Přesto by Destiny neměla házet klacky pod nohy ani hráči-samotářovi.

Příznivci kompetitivního hraní (PvP) si také přijdou na své. Lze však pochybovat o tom, že se bude jednat o tak propracovanou součást hry, jako tomu je u her typu CoD, Halo nebo Battlefield.

Jádro Destiny tkví především v jednotlivých misích, v nichž hráč sbírá zkušenosti a vylepšuje postavu. Co se výzbroje týče i jednotlivých schopností, jejichž strom se liší podle zvolené třídy (Warlock, Hunter, Titan).

Inventářem a kusy oděvu vylepšujícími vaši postavu hra skutečně připomene spíše on-line hru na hrdiny, u stříleček se něco podobného příliš často nevidí. Velkou devizou hry má být také ohromný herní svět a široká škála různých misí.

Navíc je také jisté, že Destiny bude po vydání masivně podporovaná všemožnými přídavky a rozšířeními a hloubka hry tak značně nakyne. Bungie a Activision hře evidentně věří a soudě dle ohlasů z bety je na co se těšit.

Destiny

Forza Horizon 2 (Xbox One a Xbox 360, 30. září)

Horký kandidát na nejlepší závodní hru letošního roku by měl stihnout ještě zářijové vydání. Předešlý díl Forza Horizon byl pro Microsoft značný risk. Na rozdíl od Forza Motorsport se Horizon odehrával v otevřeném herním světě amerického Colorada a byl podstatně arkádověji orientovaným titulem.

Hru navíc primárně vyvíjelo nové studio Playgound Games. Horizon však zaznamenal velký úspěch, a pokračování se tak nelze divit. Ve dvojce se hráč přesune do třikrát většího otevřeného světa, jež nyní pokrývá severní Itálii a jižní Francii.

Obzvlášť nádherně vypadá grafická stránka hry (1080p/30fps), především denní a noční cyklus společně s proměnlivým počasím. Hra má obsahovat přes 200 automobilů (všechny dostupné s pohledem z kabiny), 700 událostí a být doprovázena dvojnásobným počtem radiových stanic než v jedničce.

Podobně jako ve Forza Motorsport 5 obsahuje i Horizon tzv. „drivatary“. Umělá inteligence protivníka je tedy odvozena od skutečných lidských hráčů, jejichž chování ukládá do databáze. Ve hře se navíc dá volně přepínat mezi sólo a on-line závoděním.

Závody Forza Horizon 2

Evolve (PlayStation 4, Xbox One i PC. 21. října)

Když se autoři Left 4 Dead pustí do dalšího projektu cílícího především na on-line hraní, je třeba zpozornět. V Evolve stojí čtyři hráči různých tříd proti pátému, který ovládá monstrum. Třídy (Trapper, Support, Medic, Assault) se navzájem doplňují a hraní v týmu je tak pro Evolve naprosto zásadní.

To potvrzuje i skutečnost, že hra nedovolí víc než jednomu hráči zabírat jednu a tu samou třídu. Právě proto je tak důležité, aby hraní za každou z nich byla zábava a přitom představovala odlišný zážitek a styl.

Neotřelým nápadem je v Evolve hraní za monstrum, které se živí lokální faunou a po dostatečném nashromáždění genetického materiálu se stáhne, aby se vyvinulo do další fáze. Tvůrci se dušují, že každá hra má být díky tolika možným „scénářům vývoje“ unikátním zážitkem.

Monstra, kterých je více typů, se liší schopnostmi a samozřejmě genetickým vývojem. Dynamika hry se mění, a zatímco v počátečních fázích mívají navrch lovci, později je to právě obrovské, vyvinuté monstrum, které čtveřici pěkně zatápí. Arén má být přes dvanáct a jsou interaktivní. Hráči v rolích lovců se proto musejí mít před prostředím opravdu na pozoru - o masožravé květinky a agresivní faunu v Evolve nouze není.

Mapy mají být navíc rozdílné a po některých se čtveřice lovců pohybuje pomocí jetpacků (koneckonců ve hře budou i typy hráčem ovládaných monster, které dokážou létat). Hra tak nabízí originální hratelnost a může tak uspokojit i ty, které v tomto ohledu zklamal například Titanfall. Ten rozvíjel spíše zaběhnutý standard ze série Call of Duty.

Evolve

Sunset Overdrive (Xbox One, 28. října)

Jedna z největších dosud oznámených exkluzivit pro Xbox One dorazí do obchodů jen měsíc po slibně vypadající Forze. Sunset Overdrive vytvořilo studio Insomniac stojící za sérií Ratchet & Clank a střílečkovou trilogií Resistance.

Hra, v níž hráčem vytvořená postava porcuje hordy nepřátel, asi nejvíce připomene inFamous s komiksovou grafikou, originálními zbraněmi a humorem. Sunset Overdrive se však hraje kupodivu poněkud odlišně (a obsahuje i hru pro více hráčů).

Mnohem větší důraz tvůrci kladou na akrobatický pohyb a hráč musí být neustále v pohybu a nad zemí, aby ho nepřátelé neumlátili. Parkourem a likvidací nepřátel si navíc doplňujete speciální ukazatel, který dá vaší postavě speciální schopnosti či možnosti, jak s ohyzďáky zatočit.

Insomniac se proslavil především šílenými zbraněmi, které nebudou chybět ani zde – raketomet střílející medvídky TnTeddy či harpuna jménem CaptainAhab. Ta vystřeluje lahve s nápojem, jímž od sebe odlákáte slintající nepřátele.

Kombinace humoru, vtipných postav a příběhu plného nadsázky a satiry zasazeného do postapokalyptického světa v zářivých barvách slibuje nevšední zážitek.

Hra má být navíc silně podporována po startu s údajně dosud nevídanou reflexí na ohlas fanoušků, jež mají hru nadále tvarovat a vylepšovat. Hráči tak mají například rozhodnout, které předměty mohou být v příštích updatech do hry přidány. Podobný důraz na zpětnou vazbu je něco, co Microsoft jistě dobře prodá.

Sunset Overdrive

Assassins Creed: Unity (PS4, Xbox One i PC. 28. října)

Unity je první Assassins Creed pro novou generaci konzolí a naplní navíc sen mnohým fanouškům. Titul totiž konečně zasadí do období Velké francouzské revoluce. Hráč se tentokrát ujme role francouzsko-rakouského vrahouna Arna Doriana a pustí se do boje s templáři v Paříži konce osmnáctého století.

Velikost mapy má odpovídat zhruba velikosti Hranice (Frontier) z třetího dílu, avšak Paříž modelovaná převážně v měřítku 1:1 nabídne dosud nejhustěji zabydlené prostředí vůbec. Pomineme-li na první pohled patrný grafický skok oproti minulému dílu, Unity zaujme možností plynule přecházet do interiérů budov a velkým důrazem na kooperativní hraní s přáteli.

Zde autoři trochu riskují, neboť série byla vždy primárně zaměřená na hru jednoho hráče. Doufejme však, že to s tímto prvkem tvůrci nepřeženou.

Velký skok prodělal i akrobatický pohyb s možností plynulého, působivě animovaného slézání z kterékoliv budovy. Hra také konečně nabídne zcela nový, obtížnější bojový systém i větší důraz na kradmý postup, jemuž je nyní vyhrazeno speciální tlačítko.

Tahákem pro fanoušky je konečně i název hry – Unity, který symbolizuje jak spojení hry pro jednoho a více hráčů, tak zápletku hry, která bude řešit rozdílnost ideologií dvou hlavních frakcí. Snad bychom se mohli dočkat i snahy o spojení sil, koneckonců podle potvrzených informací Arna vychovával templář.

Assassin's Creed Unity

Call of Duty: Advanced Warfare (PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 i PC. 4. listopadu)

Letošní Call of Duty vzbuzuje očekávání a zájem i v mnohých z těch, kteří jinak slavnou značku Activisionu dlouho ignorují. Tvorbu hry mají letos poprvé zcela pod kontrolou vývojáři ze Sledgehammer Games. Ti spolupracovali na Modern Warfare 3 a zakladatelé stáli za sérií Dead Space. Sledgehammer Games na hře pracovali téměř tři roky.

K Advanced Warfare navíc přistupovali prakticky jako k nové značce a na hře je to opravdu znát. Graficky se titul s loňskými Ghosts nedá příliš srovnávat a překvapí, že hra vyjde ještě i na staré konzole.

Zaujmou především fantastické tváře hlavních postav schopné vyjadřovat uvěřitelné emoce. Lákavý je i příběh zasazený do padesátých let 21. století, kde zajímavou vizi budoucnosti, v níž hrají klíčovou roli soukromé armády (PMC), jež nejsou věrné žádné zemi.

Jedné z hlavních postav propůjčil podobu i hlas Kevin Spacey známý z filmu Americká krása či seriálu House of Cards. A hráč bude tentokrát po celou hru ovládat jedinou postavu – Jacka Mitchella.

Call of Duty: Advanced Warfare

Futuristické technologie, zbraně a vozidla použité ve hře mají mít reálný základ ve skutečnost. A lákavě vypadají především robotická brnění, díky nímž získáte extra sílu i možnost vyšších a delších skoků.

Tyto mechanické kostry navíc půjde průběžně vylepšovat. Autoři také vyzdvihují zvukovou stránku, která by snad konečně mohla konkurovat Battlefieldu. Slibný hudební doprovod slibuje i jméno Harryho Gregsona Williamse známého z Metal Gear Solid.

Zajímavější než obvykle by měla být díky futuristickým technologiím v čele s exoskeletony i hra více hráčů a potvrzený je i kooperativní režim.

Pojďme si to shrnout: velká jména, delší vývojový cyklus, nový engine, futuristické prostředí ukotvené v reálných prototypech technologie dneška a důraz na zajímavý příběh. Pokud se tyto složky podaří skloubit s výrazně obměněnou síťovou složkou, Advanced Warfare může být stejně zásadní jako první díl Modern Warfare.

Dragon Age: Inquisition (PS3, PS4, Xbox One, 360 i PC. 21. listopadu)

Je to víc než tři roky, co světlo světa spatřil druhý díl DA, který i přes vesměs vysoká hodnocení sklidil vlnu kritiky. Ta se týkala jednodušších soubojů, omezení tvorby postavy, slabší zápletky, opakujících se prostředí a nemožnosti upravit vzhled výstroje.

Inquisition má všechny tyto nedostatky napravit, navíc se bude jednat rozsahem o největší hru na hrdiny od studia Bioware. Vše má navíc pohánět Frostbite 3 engine a hra vypadá opravdu nádherně.

V Inquisition má hráč pod kontrolou dosud nejpočetnější partu hrdinů a nelinearita i těžká rozhodnutí mají patřit k silným stránkám hry. Velmi zajímavě vypadá i role hlavní postavy, kterou je inkvizitor. Ten tentokrát bude mít skutečnou moc ovlivňovat dění ve světě, který se bude měnit v závislosti na vašich rozhodnutích.

Vrací se i oblíbený taktický pohled z prvního dílu a možnost přepínat mezi jednotlivými postavami. Vůbec poprvé navíc bude možné pohybovat se po světě na koni.

Těšit se lze na postavy s vlastními preferencemi a názory i nelineární příběh zasazený do promyšleného fantasy světa z pera Davida Gaidera, který je veteránem série.

Očekávat lze děj vyprávěný ambiciózním „Bioware stylem“ s mnoha filmečky a brilantním namluvením. A to vše v kombinaci s nebývalou rozlohou a technickou stránkou. Třetí Dragon Age tedy bude mířit opravdu vysoko.