Hra je duchovním následovníkem titulu Planescape: Torment, který řada hráčů dodnes řadí mezi vůbec nejlepší hry na hrdiny. Například na agregátu hodnocení Metacritic získala souhrnné skóre 91 %.
Vývojáři sice nezískali oficiální licenci pro vývoj pokračování, na hře však pracují oba hlavní návrháři Planescape: Torment, tedy Chris Avelone a Colin McComb. Hlavním tématem hry má být tentokrát otázka: "Záleží na životě jedince?" A průchod hrou hráčům pomůže najít vlastní odpověď.
Nový Torment se bude hrát z izometrického pohledu a za jednoho konkrétního hrdinu. Hráčské volby by však měly ovlivňovat dění, a vývojáři tak slibují, že titul zabaví i při opakovaném průchodu (čtěte více).
Hra původně měla vyjít v prosinci příštího roku. S ohledem na nárůst rozpočtu ji však autoři projektu plánují více propracovat, a vývoj tak potrvá o několik měsíců déle.
Torment: Tides of Numenera lze sledovat prostřednictvím oficiálních stránek projektu.