Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Torn - Fallout plus Icewind Dale?

  12:00aktualizováno  11. dubna 6:18
Zajímá vás, jak může vypadat RPG, které slibuje, že v sobě skloubí to nejlepší z takových uznávaných extratříd jako Fallout, Icewind Dale a Planescape: Torment? Výsledek se bude jmenovat Torn a vzhledem k tomu, že se na něm pracuje ve studiích Black Isle, se snad nemusíme bát, že by z toho mohlo vzejít něco odporně nehratelného.

Torn

Ačkoliv zprávy o téhle hře se objevují teprve poměrně krátkou dobu, na Tornu se pracuje už celých čtrnáct měsíců. Úvodní informace by nebyla úplná, kdybych zároveň nedodala, kde se na něm pracuje, protože jméno oné firmy by vám mnělo na tváři vykouzlit blažený výraz (alespoň tedy některým z vás). Jméno oné firmy totiž zní… moment překvapení…Black Isle Studios. Už z toho je snad jasné, že Torn (navzdory svému agresivnímu názvu) nebude patřit ani do akčního, ani do strategického šuplíku, ale pouze a jedině do přihrádky s označením RPG.

Co je tedy o Tornu po čtrnáctiměsíčním pracovním maratónu známo? Mediálně nejvděčnější je asi informace o tom, že hra by v sobě měla skloubit to nejlepší z následujících titulů - Fallout, Icewind Dale a Planescape: Torment. Pokud si to probereme postupně, pak z Falloutu byl převzat hlavně velmi flexibilní systém vývoje postavy a rozdělování zkušeností, koncept questů, které lze dokončit několika různými způsoby, samostatní společníci, které usměrňujete pouze skrze konverzaci s nimi, a v neposlední řadě i rozlehlý svět, opředený dobrým příběhem a obydlený nezaměnitelnými postavami. Icewind Dale přispěl k vyváženosti mezi akční složkou a epickou náplní, a také svým systémem náhodně generovaných předmětů a nepřátel. A konečně Planescape: Torment přináší do Tornu důraz na interakci mezi postavami a relativní svobodu v Tornrozhodování o tom, jakou osobnost ze svého hrdiny uděláte. Pochopitelně nemohou autoři prezentovat svůj projekt pouze jako slepenec jiných her, takže seznam originálních vlastností Tornu bude dostatečně dlouhý, ale vzhledem k tomu, že se zatím neví, jak přesně bude vypadat, můžeme tomu jen věřit.

Hru začnete jako poutník, který kudy projde, tam deset let tráva neroste (nebo něco podobně katastrofického). Hlavním místem, v němž se bude všechno tornovské dění odehrávat, je království Orislane sestávající se z šesti samostatných území, každé s vlastním hlavním městem. Mimo obydlená území se pochopitelně budete muset probíjet tradičně divokou divočinou, kde si bez pořádného (= ostrého a pokud možno ještě magického) náčiní nemůžete být jistí, jestli jste radši neměli ještě zůstat v bezpečí městských hradeb. Podrobnosti o sestavě protivníků, na které bude možno za hradbami narazit, nejsou zatím takřka žádné, zato už je jisté, že systém soubojů bude realtimový, ovšem z možností pozastavení a rozdělení příkazů. Taktéž už je veřejně známým faktem, z jakých ras si budete moci vybírat při tvorbě postav - člověk, elf, skřet, půlčík, ogr a šestou rasou je cosi jménem sidhe. Dohromady se do vaši družiny vejde přesně šest postav a každá z nich bude oblažena určitým počtem Hit pointů a Mana pointů (pochopitelně kromě dalších statistik).

Torn

Kouzlení bude v Tornu probíhat tak, že aby mohla ta která postava to které kouzlo vypustit, musí nejprve splňovat podmínky, které jsou k tomu potřeba. Za prvé musíte kouzlo mít naučené, za druhé musíte mít dostatek zkušeností v dané magické oblasti, z níž kouzlo pochází (jsou čtyři - Order, Chaos, Alchemy a Summoning), za třetí musíte mít dostatek Mana pointů a za čtvrté musíte splňovat požadavky, které kouzlo na svého kouzelníka klade - například některé rasy vůbec nemohou některá kouzla provádět.

Graficky se Torn opírá o engine LithTech ve verzi 3.0 a namísto popisu všech vizuálních úžasností se autoři omezují spíš na prohlášení o tom, že i když chtějí udělat hru, která bude vypadat skvěle, neradi by ji vytvořili jen pro úzkou skupinu lidí s nadupanými stroji podle poslední hardwarové módy.

Poslední odstavec patří tradičně dvěma důležitým informacím - oficiální stránku Tornu na jdete na adrese torn.blackisle.com a oficiální datum vydání zatím stanoveno na konec letošního roku.

Autor:


Témata: Fallout

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Cyberpunk 2077 vyjde i s českými titulky. Jen pořád nevíme kdy

Cyberpunk 2077

Až jednou v daleké budoucnosti konečně vyjde hra Cyberpunk 2077 od autorů Zaklínače 3, bude to i s českými titulky.

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...

Navzdory vysokým hodnocením se Wolfenstein 2 na PC neprodával dobře

Wolfenstein II: New Colossus

Pořekadlo o tom, že kvalita se prodá sama, neplatí ve všech případech. Přestože poslední díl Wolfensteina v recenzích...



Najdete na iDNES.cz