Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Torn - Fallout plus Icewind Dale?

  12:00aktualizováno  11. dubna 6:18
Zajímá vás, jak může vypadat RPG, které slibuje, že v sobě skloubí to nejlepší z takových uznávaných extratříd jako Fallout, Icewind Dale a Planescape: Torment? Výsledek se bude jmenovat Torn a vzhledem k tomu, že se na něm pracuje ve studiích Black Isle, se snad nemusíme bát, že by z toho mohlo vzejít něco odporně nehratelného.

Torn

Ačkoliv zprávy o téhle hře se objevují teprve poměrně krátkou dobu, na Tornu se pracuje už celých čtrnáct měsíců. Úvodní informace by nebyla úplná, kdybych zároveň nedodala, kde se na něm pracuje, protože jméno oné firmy by vám mnělo na tváři vykouzlit blažený výraz (alespoň tedy některým z vás). Jméno oné firmy totiž zní… moment překvapení…Black Isle Studios. Už z toho je snad jasné, že Torn (navzdory svému agresivnímu názvu) nebude patřit ani do akčního, ani do strategického šuplíku, ale pouze a jedině do přihrádky s označením RPG.

Co je tedy o Tornu po čtrnáctiměsíčním pracovním maratónu známo? Mediálně nejvděčnější je asi informace o tom, že hra by v sobě měla skloubit to nejlepší z následujících titulů - Fallout, Icewind Dale a Planescape: Torment. Pokud si to probereme postupně, pak z Falloutu byl převzat hlavně velmi flexibilní systém vývoje postavy a rozdělování zkušeností, koncept questů, které lze dokončit několika různými způsoby, samostatní společníci, které usměrňujete pouze skrze konverzaci s nimi, a v neposlední řadě i rozlehlý svět, opředený dobrým příběhem a obydlený nezaměnitelnými postavami. Icewind Dale přispěl k vyváženosti mezi akční složkou a epickou náplní, a také svým systémem náhodně generovaných předmětů a nepřátel. A konečně Planescape: Torment přináší do Tornu důraz na interakci mezi postavami a relativní svobodu v Tornrozhodování o tom, jakou osobnost ze svého hrdiny uděláte. Pochopitelně nemohou autoři prezentovat svůj projekt pouze jako slepenec jiných her, takže seznam originálních vlastností Tornu bude dostatečně dlouhý, ale vzhledem k tomu, že se zatím neví, jak přesně bude vypadat, můžeme tomu jen věřit.

Hru začnete jako poutník, který kudy projde, tam deset let tráva neroste (nebo něco podobně katastrofického). Hlavním místem, v němž se bude všechno tornovské dění odehrávat, je království Orislane sestávající se z šesti samostatných území, každé s vlastním hlavním městem. Mimo obydlená území se pochopitelně budete muset probíjet tradičně divokou divočinou, kde si bez pořádného (= ostrého a pokud možno ještě magického) náčiní nemůžete být jistí, jestli jste radši neměli ještě zůstat v bezpečí městských hradeb. Podrobnosti o sestavě protivníků, na které bude možno za hradbami narazit, nejsou zatím takřka žádné, zato už je jisté, že systém soubojů bude realtimový, ovšem z možností pozastavení a rozdělení příkazů. Taktéž už je veřejně známým faktem, z jakých ras si budete moci vybírat při tvorbě postav - člověk, elf, skřet, půlčík, ogr a šestou rasou je cosi jménem sidhe. Dohromady se do vaši družiny vejde přesně šest postav a každá z nich bude oblažena určitým počtem Hit pointů a Mana pointů (pochopitelně kromě dalších statistik).

Torn

Kouzlení bude v Tornu probíhat tak, že aby mohla ta která postava to které kouzlo vypustit, musí nejprve splňovat podmínky, které jsou k tomu potřeba. Za prvé musíte kouzlo mít naučené, za druhé musíte mít dostatek zkušeností v dané magické oblasti, z níž kouzlo pochází (jsou čtyři - Order, Chaos, Alchemy a Summoning), za třetí musíte mít dostatek Mana pointů a za čtvrté musíte splňovat požadavky, které kouzlo na svého kouzelníka klade - například některé rasy vůbec nemohou některá kouzla provádět.

Graficky se Torn opírá o engine LithTech ve verzi 3.0 a namísto popisu všech vizuálních úžasností se autoři omezují spíš na prohlášení o tom, že i když chtějí udělat hru, která bude vypadat skvěle, neradi by ji vytvořili jen pro úzkou skupinu lidí s nadupanými stroji podle poslední hardwarové módy.

Poslední odstavec patří tradičně dvěma důležitým informacím - oficiální stránku Tornu na jdete na adrese torn.blackisle.com a oficiální datum vydání zatím stanoveno na konec letošního roku.

Autor:


Témata: Fallout

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

System Shock 2

Autoři chystaného remaku jedné z nejlepších her všech dob se stali oběťmi vlastních ambicí. Musí proto vývoj přerušit a...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Kreativní Nintendo Labo vypadá parádně. Nová videa představují software

Nintendo Labo

Nintendo Labo propojuje digitální hry na konzoli Switch se součástkami, které je nejprve třeba poskládat z papírového...

Najdete na iDNES.cz