Hra je zasazena do období tří říší, kdy byla Čína rozdělena na několik vzájemně soupeřících států. Náročnou politickou situaci té doby má nejlépe vyjadřovat nový „sociální systém,“ kteří se nám autoři během krátké předváděčky pokusili představit.
Pokud máte ze sociálních nadstaveb dnešních her osypky, nemusíte se obávat. Tady půjde jen o další vrstvu hratelnosti, která ještě dále prohlubuje mechanismy Total War.
Všechny důležité osobnosti herního světa totiž mezi sebou pěstují složité vztahy. Někteří se nenávidí, jiní jsou naopak nerozlučitelní přátelé, na což budete muset vždy brát ohledy. Je nutné využívat jejich předností a naopak potlačovat jejich slabiny a najít pro ně ve svých plánech ideální pozici.
Jako příklad jsme viděli bitvu o město Xian, v níž se navzájem utkali generálové Lu Bu a Cao Cao. I přímo v průběhu bitev na sebe generálové pokřikují, mohou si žádat o posily anebo získávat bonusy k některým schopnostem. Navzdory špatně se vyvíjejícímu průběhu bitvy se Lu Bu odmítal vzdát, obklopil se hrstkou nejvěrnějších bojovníků a o život přišel během osobního souboje se svým rivalem.
Ocenit v ruchu okolního dunění E3 jemné strategické nuance této značky bylo sice obtížné, ale Three Kingdoms jasně ukazuje, že se nevydal cestou zjednodušení, za což jsou určitě skalní fanoušci rádi. Díky enginu z předchozích Warhammerů je navíc na bojiště radost pohledět a bitvy tisícihlavých armád působí monumentálně.
Three Kingdoms vyjdou na jaře 2019 pouze na PC.