Na vlastní oči: Historický Total War a Warhammer je skvělá kombinace

  • 16
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Po krásném traileru k monumentální strategii Total War: Warhammer jsme konečně viděli i ukázku přímo ze hry. A vypadá to skvěle!

Série Total War, to byla vždy nirvána pro milovníky historie. Politika, války, možnost svými strategickými rozhodnutími měnit chod dějin a v taktickém režimu pak decimovat nepřátele v epických bitvách.

Total War: Warhammer

Jak nám ale na E3 vysvětlili sami autoři z Creative Assembly, po těch letech už to chtělo změnu. Ne nijak dramatickou, jsou to totiž stratégové tělem i duší, ale zmítala jimi touha konečně se osvobodit od těch historicky přesných událostí, předem daných map a původních jednotek. Kombinace se silnou licencí Warhameru je tak na první pohled ideální.

Na uzavřené prezentaci jsme viděli pouze taktický, divácky vděčný mód, v němž se střetly armády lidí a orků v bitvě o Průsmyk černého ohně. Fanouškům legendární stolní hry to možná něco řekne, já viděl pouze perfektně vymodelovanou a atmosféricky poničenou krajinu.

Už z výšky působí vše daleko monumentálněji. Sešikované jednotky lidských pěšáků doplňují jezdci na griffinech, vojáci s halapartnami i střelci. Vše z dálky jistí dalekonosná artilerie a skupinka mocných mágů. Co je to ale proti pohledu do srdce orcké armády.

Total War: Warhammer

Tam, kde největší odvaz dosud byl maximálně tak jezdci na slonech nebo smečky psů, se najednou otvírá pole pro nejrůznější obludy. A že jich svět Warhammeru nabízí.

Jezdci na vlcích, ohromní pavouci, obři, trollové, každý s unikátními schopnostmi a tedy i specifickým strategickými využitím budou jistě pro každého výzvou. Novinkou jsou také poprvé v historii série letecké jednotky, což znamená i monumentální draky a wyverny.

Když se armády střetly, člověk by nejraději pustil ovládání z ruky a jen se kochal probíhající bitvou. Obři svými útoky odhazují drobné protivníky jako hračky, gigantičtí draci na sebe nalétávají a chrlí oheň, nad bitevním polem se míhají efektní kouzla. Do hry vstupují i samotní hrdinové a velitelé armád, na které můžete věšet všemožné vybavení. Bohužel jsme se nedozvěděli, co se stane, když na bitevním poli přijdou o život.

Tvrdé jádro příznivců teď možná skřípe zuby, ale pokud netrpíte vyloženě alergií na fantasy, nemusíte se ničeho obávat. Kolová strategická část prý neztratí nic ze své komplexnosti a náročnosti. Díky tomu, že mají poměrně volnou ruku a nejsou svázáni opravdovou historií, mohli se autoři trochu rozšoupnout a do poněkud stagnující série přinést spoustu oživujících prvků.

Velkou novinkou mají být předem předdefinované „quest battles“, díky nimž je zde mnohem větší možnost vyprávět v kampaních pořádné příběhy. Ty budou zřejmě nakonec čtyři, po jedné za každou rasu (lidé, greenskins, trpaslíci a upíři).

Nezbývá než tedy držet palce, aby vše dospělo do zdárného konce. To, co jsme zatím viděli, vypadalo skvěle a jelikož autory zřejmě netlačí žádný termín (až to bude, tak to bude) bude zřejmě dost času vše pečlivě vyladit. A na závěr - pokud se vám z nějakého důvodu tento koncept nepozdává, není potřeba psát výhružné dopisy autorům, dokonce ani sprosté nadávky na naše fóra. Jedná se o ojedinělý spin off a Creative Assembly slibují, že historickou látku určitě definitivně neopustili!


Témata: E3 2015