Train Simulator – přehled tratí (4. část)

  12:00
Rozhodně nejtěžší trať ve hře, horský Marias Pass, dokáže prověřit pečlivě nacvičené dovednosti virtuálního strojvůdce. Podrobný popis zbylých nejkomplikovanějších misí proto přijde rozhodně vhod – posunování i jízda s těžkými nákladními vlaky jsou plné záludností, nepříjemných překvapení i vysloveně adrenalinových okamžiků.

Narozdíl od relativně jednoduché osobní dopravy na všech ostatních tratích (jejich popis najdete v prvním a druhém dílu návodu, za povšimnutí stojí i rady do začátku) je jízda s nákladními vlaky v Marias Pass mnohem náročnější a vyžaduje dokonalou přípravu a znalost tratě. Jednotlivé mise se dají rozdělit do dvou kategorií – posunování s GP38-2, při kterém je nutné správně přehazovat výhybky a pomalu „dosedat“ na připojované vagóny, a jízdy „přes kopec“ s dlouhým vlakem taženým jednou nebo více lokomotivami Dash 9. Pro začátek je vhodnější začít s posunováním a teprve pak trénovat na volné trati rozjezdy delšího vlaku (tzn. 20 vagónů a více). Velmi zrádná jsou i příkrá stoupání a klesání – při cestě nahoru se může stát, že bez dostatečné předchozí rychlosti kopec nevyjedete, naopak na cestě dolů budete mít velké problémy se zpomalováním a zastavením. Několikakilometrové brzdné dráhy nejsou výjimkou – při prudším brždění totiž velmi snadno poškodíte náklad (analogií Comfort Level jsou zde In-train Forces). Obrovský vliv na vaši jízdu s Dash 9 má i počasí – za mokra nebo sněhu ztrácí koleje i ty poslední zbytky přilnavosti. Během jízdy nelze než doporučit zapnutí track monitoru (F4) a také identifikace jednotlivých vagónů v externím pohledu (F7) a zobrazení názvů stanic i jednotlivých odstavných kolejí (F6). V hojné míře budete rovněž přehazovat výhybky – je proto více než vhodné naučit se klávesové zkratky, jejichž používání je mnohem rychlejší než klikání na pomocný panel. Při jízdě s Dash 9 stojí za zvážení vypnutí alerteru – jinak vám hrozí syndrom skutečných strojvedoucích, kteří i ze spaní neustále mačkají v přesných intervalech tlačítka potvrzující jejich bdělost. Nyní již však ke zbylým misím (popis první šestice najdete zde)...

Building and Sorting Outbound Cuts
První komplikovanější posunovací mise, ve které musíte poskládat vlak z kusů dvou segmentů postávajících na Siding 3 a 5 a jednoho samostatného vagónu na Siding 1 a umístit jej na Siding 8, kde si výsledný vlak vyzvedne jiná lokomotiva. Nejprve si dojedete pro osamocený vagón na dříví, který stojí na Siding 1 (úplně vpravo). Rychlostí kolem 15 mph přejeďte přes výhybky až za tu, která vede na Siding 1 a 2. Přehoďte výhybku a zacouvejte na Siding 1, kde pomalu (cca 2 mph) připojte vagón 32768-0. Pak pokračujte opět dopředu a skrze výhybky zacouvejte na Siding 3, kde stojí několik vagónů. Vzhledem k tomu, že určené vozy jsou až úplně vzadu, musíte nejdřív „uklidit“ na Siding 4 (hned nalevo) vagóny 32771-0 a 32771-1 (raději s nimi zacouvejte dál dozadu – přijde před ně ještě několik vozů z „pětky“). Pak se teprve vraťte na Siding 3 a napojte 32771-2 a 32771-3. Nyní se vydejte o dvě koleje nalevo a opakujte ono „uklizení“ na Siding 4 s vagóny 32770-0 až 32770-4 (pozor, už budete mít za sebou delší vlak, takže pro orientaci na výhybkách použijte oddálený „posunovací“ pohled (6) na zadní část vlaku). Vraťte se na Siding 5, kde zbývá nabrat 32770-5. Pak s celým vlakem jeďte dopředu a zacouvejte na třetí kolej vlevo – to je kýžený Siding 8, kde celá mise končí. V podstatě zjistíte, že je posunování vesměs rutinou – jenom je důležité zvolit si vhodný pohled, ze kterého budete vše sledovat (ani vás tak nezajímá, co se děje u lokomotivy, jako to, co se odehrává na konci vlaku), a také dodržovat maximální rychlost kolem 15 mph (při spojování pak cca 2 mph).

Kalispell Set-Out and Pickup
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že půjde o misi čistě přepravní, je to spíš zkouška schopnosti logicky uvažovat (a v neposlední řadě i rychle jednat) při přepojování vlaku na dvojkolejném nádraží u letiště. Začnete s jízdou na mírném klesání před Kalispellem – můžete v klidu driftovat bez plynu a případnou vyšší rychlost korigovat dynamickou brzdou. Až dorazíte k letištnímu nádraží, zastavte na hlavní trati a odpojte oba dva nákladní vagóny. Pak popojeďte s lokomotivou dopředu za výhybku (pozor na začátek 15 mph zóny – jeďte spíš pomalu), přehoďte ji a zacouvejte na krajní kolej, kde již čekají na odvezení vagóny. Připojte je (jsou naložené, takže držte kontaktní rychlost pod 2 mph) a opět popojeďte celým vlakem před výhybku (znovu pozor na 15 mph zónu). Přehoďte výhybku a zacouvejte zpět po hlavní trati, abyste připojili dříve odstavené vagóny 0-1 a 0-2. S celým vlakem pak opět jeďte za výhybku a zacouvejte na Siding – tam se objeví zpráva o tom, že jde o správné místo pro odstavení vagónů. Odpojte tedy 0-1 a 0-2 a se zbytkem vlaku pokračujte pomalu v jízdě směrem k zóně s omezenou rychlostí. Samotný průjezd by neměl být příliš komplikovaný – trať vede mírně z kopce, takže stačí regulovat vlakovou brzdu. Až minete posledním vagónem zelenou vlajku vpravo, můžete opět akcelerovat na běžnou maximální rychlost – pozor jenom při míjení série železničních přejezdů, trať vede z kopce, takže si pomožte dynamickou brzdou. Zanedlouho se dostanete na místo, kde mise automaticky skončí.

Running with Hotbox
Přesný opak předchozí mise – ačkoliv by se mohlo zdát, že odstavení poškozeného vagónu z prostředku vlaku na koleji Glacier Park Hole bude spíš posunovacím úkolem, je to spíš cvičení rozjíždění a přesné brždění dlouhé soupravy jak do kopce, tak z kopce. Vzhledem k tomu, že následující mise má téměř identický úkol, ale je mnohem těžší, berte tuhle jako trénink před peklem, které nastane o něco později. Jak se dočtete v zadání, musíte kvůli poškozenému vagónu dorazit do Glacier Parku maximální rychlostí 15 mph (tu však program nehlídá – je nastavený na třicítku, která je na trati předepsaná) během deseti minut a během dalších deseti minut zvládnout odstavení a návrat na hlavní trať. Hned na začátku začněte intenzivně brzdit (postupně až 80-100% na train brake), koleje vedou z prudkého kopce a teprve pře nádražím se svah umoudří alespoň na plnou dynamickou brzdu. Pozor však na „vůli“ uvnitř vlaku – jeho smršťování a natahování dokáže rozkolísat projektovanou rychlost a zmást strojvedoucího (proto je důležité nejprve vagóny dolehnout na sebe pomocí brzd lokomotivy). Až projedete výhybku před Glacier Parkem, objeví se zpráva o tom, že jste téměř na místě. To je poněkud předčasné tvrzení, protože výhybka vedoucí na odstavnou kolej Glacier Park Hole je cca dvě minuty jízdy vzdálená – pokračujte proto v cestě a před výhybkou odpojte ze soupravy všechny vagóny za 0-6. Se zbytkem vlaku přejeďte za výhybku, přehoďte ji a zacouvejte na odstavnou kolej. Vůz 0-6 odpojte až tehdy, kdy obdržíte zprávu, že jste dostatečně daleko. Pak se pomalu vraťte před výhybku a zacouvejte zpět, abyste napojili zbytek vlaku. Při pohybu po nádraží v Glacier Parku pozor – směrem dopředu trať celkem silně stoupá, a tak je bez pískování a předchozího „sražení“ vlaku rozjezd téměř nemožný. Směrem zpět zase hrozí, že vagóny naberou rychlost a vy je jen s obtížemi budete brzdit – ideální rychlost je do 10 mph s intenzivním bržděním vlakovou brzdou (klidně přidávejte plyn i přes ni – zlepší se citlivost ovládání). Až budete mít vlak opět pohromadě, pokračujte vpřed přes výhybku (cca 25 mph) na most a poté po rovince a z mírného kopce (čtyřicítku udržujte dynamickou brzdou) až do Spotted Robe, kde mise končí.

Auto Train with Set-Out
Jedna z absolutně nejtěžších misi ve hře (tedy pokud ji chcete splnit naprosto bez chyby) – kromě snížené viditelnosti a velmi dlouhého vlaku (dvě lokomotivy a 40 vagónů – setrvačnost při rozjezdu a brždění je neskutečná) budete muset co nejrychleji odpojit poškozený vagón zprostředka a navíc vezete automobily, které jsou velmi náchylné k poškození v důsledku přesáhnutí povolených limitů in-train forces (tj. při prudkém brždění či rozjezdu). První problém se objeví hned na začátku – opět jedete z prudkého kopce a rychlost se nebezpečně zvyšuje. Razantně, leč opatrně použijte train a locomotive brake (sledujte, aby projektovaná rychlost nespadla hned na nulu, ale pomalu klesala souběžně s rychlostí skutečnou – jinak budete mimo limit). Jakmile se dostanete na rovinu před výhybkou, máte z poloviny vyhráno – stačí pomalu dobrzdit tak, abyste zastavili na konci Essex Siding 5. Odpojte kus vlaku za vagónem 0-16 a velmi opatrně rozjeďte zbytek vlaku vpřed (pozvolna s pískováním, cca 10-15 mph). Zastavte posledním vagónem za výhybkou, která vede Siding 1 a 2, přehoďte ji a (pomalu a s bržděním) zacouvejte na Siding 2. Po obdržení zprávy odpojte vagón 0-16 a znovu se s pískem vydejte vpřed, abyste mohli po přehození výhybky zacouvat ke zbytku vlaku čekajícímu kdesi na Siding 5 (možná i kousek za ním – odpojili jste totiž hodně dlouhý kus). Při couvání z kopce opět dejte pozor na velké změny rychlostí – raději se pohybujte přes brzdy a dosedněte rychlostí cca 1 mph. Nyní následuje asi nejtěžší část mise – opětovný rozjezd s celým vlakem. Vyplatí se po spojení zapnout ruční brzdu na posledním vagónu a trochu zacouvat – vagóny se smrsknou k sobě a usnadní tak rozjíždění. Se zapnutými brzdami (nezapomeňte opět vypnout onu ruční brzdu) a pískem přepněte reverser na jízdu vpřed a velmi pomalu a plynule přidávejte plyn (aby projektovaná rychlost byla cca 5 mph nad tou skutečnou). V žádném případě se nesnažte „rvát“ vlak silou – nerozjeli byste se (pokud začne i přes veškerou snahu klesat projektovaná rychlost, zkuste zastavit a rozjet se znovu). Jakmile dosáhnete nějakých 25 mph a i poslední vagón se dá do plynulého pohybu, máte vyhráno – touhle rychlostí přejeďte přes výhybku na hlavní trať, po rovině zrychlete na 30 a z mírného kopce dynamickou brzdou udržujte stabilní rychlost až do Essex Pit, kde mise končí.

Noon Mixed Freight
Královská mise Train Simulatoru – devadesátiminutová cesta v zimě s čtyřiceti vagóny a třemi lokomotivami přes hřbet Skalistých hor. Netradiční počet tří Dash 9 ze zapříčiněný extra lokomotivou, která slouží jako výpomoc pro přejezd nejstrmějších části trati a kterou je potřeba odstavit na koleji v Essexu. Ačkoliv se může zdát, že nejtěžší okamžiky zažije strojvedoucí během namáhavého výstupu na Summit, opak je pravdou – cestou dolů přijde okamžik, kdy ani zapnutí všech vlakových a dynamických brzd spojené se zpětným chodem tří lokomotiv nedokáže rozjetý vlak zabrzdit (ke slovu pak přijde poslední zoufalá akce v podobě ručních brzd jednotlivých vagónů). Ihned po startu mise zrychlete na povolených 30 mph a do mírného kopce jeďte na N6-7, za semaforem si užijete na dlouhou dobu poslední klesání (dynamická a vlaková brzda), ale snažte se pořád udržovat nějakých 30 mph, kterými najedete na výhybku u žlutého světla. Ihned po projetí výhybky (celým vlakem) dejte plný plyn a modlete se – pokud totiž nemáte dostatečnou rychlost a nepískujete, stane se pro vás náročné stoupání u Bisonu osudné. V jeho některých úsecích klesá projektovaná rychlost až na nulu a pomalý vlak se přes kritická místa nedostane a zastaví se. Opětovným rozjezdem (spojeným s couváním o trochu níže) ztratíte tolik času, že se na jednokolejné trati čelně srazíte s projíždějícím vlakem, který jinak čeká o dvě návěstidla dál. Jakmile projedete stoupáním u Bisonu , následuje krátká rovinka a klesání s omezenou rychlostí na 35 mph (je potřeba brzdit všemi systémy). Za dalším návěstidlem trať mírně stoupá a pak jde relativně rovně (dá se driftovat). Dynamickou brzdou snižte před začátkem dalšího omezení u Summitu (tam čeká onen protijedoucí vlak) rychlost na 25 a do následného kopce jeďte na plný plyn. Přehoupli jste se přes horský hřeben a nyní přijde nejtěžší úsek trati – klesání do Essexu. Za sérií návěstidel se dostanete na dvoukolejnou klesající trať, po jejíž pravé straně stoupá horský štít. Původní mírné klesání se za pár stovek metrů změní na solidní padák, a tak budete muset použít plnou dynamickou brzdu, plnou brzdu lokomotivy a střídavě utahovat brzdu vlaku na continuous service a povolovat na nějakých 95% (držte rychlost kolem 20 mph – nenechejte si vlak příliš rozjet). Za dalším návěstidlem poblíž horské stěny vpravo přes trať je rovinka, kde můžete dát na chvíli vydechnout brzdám, za kterou následuje druhé nejprudší klesání ve hře – kromě všech brzd naplno (vlakovou nedávejte na emergency – za to je penalizace) je vhodné dát reverser na jízdu vzad, plný plyn a sypat písek. Právě regulací zpětného chodu můžete nejlépe korigovat rychlost vlaku. Po vjezdu do Blacktailu následuje opět krátká rovinka, na které v žádném případě nezrychlujte – přibližně dvě míle před MP 1165,2 zpomalte na rychlost 10-15 mph a připravte se na prudké klesání kolem lavinových můstků přes trať. Zapojte ruční brzdy v posledních deseti vagónech, všechny brzdné systémy naplno a zpětným chodem (podporovaným pískem) udržujte co nejnižší dopřednou rychlost – přijde okamžik, kdy vlak začne stejně zrychlovat, ale před dalším návěstidlem se situace uklidní. Před Javou odbrzděte vagóny, ale dávejte pozor na to, aby se přední část vlaku moc nerozjela (na mostě s oblibou praskají spřáhla). Sérií zatáček na jednokolejné trati (opět regulace zpětným chodem) dorazíte až na relativně rovnou trať, která vás dovede na nádraží v Essexu (rychlost můžete na daném místě zvýšit). Tam zastavte na hlavní trati, odpojte první dvě lokomotivy, jeďte s nimi dopředu a zacouvejte na Essex Siding 2 (napravo od trati), kde lokomotivu 0-40 na určeném místě před hostincem odpojte. Vraťte se zpět k vlaku a pokračujte mírným klesáním a po rovince až k výhybce u MP 1177,6 (je to spíš turistická oddychová jízda – hlavně nikde zbytečně nezpomalujte, abyste nezdržovali dopravu na trati). Přepněte se do externího pohledu a zastavte vlak posledním vagónem za výhybkou. Gratulujeme, právě jste úspěšně prošli peklem (na uklidněnou si spojte pár vlaků v poslední misi na whitefishkém yardu – to je opravdu jenom rutinní skládání vagónků podle work orderu).

Autor:
Témata: virtuální, Vlak
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...