Traktor Racer
Když se mi dostala do ruky hra s motivem závodů na traktorech, napadlo mě nejdřív, že už tvůrcům závodních her došla fantazie a že nevědí čím by zaujali. Velké překvapení mě ale čekalo na internetu, kde se po zadání názvu hry sice neobjevily očekávané screenshoty, ale galerie vítězů několika ročníků agrozávodů. Slyšíte dobře, v Americe se opravdu s několikaletou tradicí a velkou pompou jezdí na traktorech a kombajnech. Snad právě tato soutěž byla podnětem pro vývojová studia společnosti Master Media ke stvoření závodů na zemědělské technice.
Stejně tak, jako se v daleké Austrálii kdysi z nudy tamních pastýřů zrodila dnes tak oblíbená zábava zvaná paintball, napadlo asi někoho o půl světa dále vytáhnout přes zimu rezavějící traktor a změřit síly se sousedovic kombajnem. Později se z toho stala oblíbená soutěž dnešního formátu. Shlédl jsem několik fotografií z posledního ročníku a při vidině všeho toho bahna, které představivost úspěšně dokreslovala pachem nafty, hlukem motorů a řevem diváků jsem se opravdu těšil na zpracování tak zajímavé události ve formě hry.
"V menu si můžete zvolit mezi cvičením a turnajem, pod volbou cvičení se skrývají další dvě možnosti, a to cvičná jízda a jízda na čas."
Instalace proběhla rychle a bezproblémově. Úvodní obrazovka se dvěma agresivně vzhlížejícími, v bahně se brodícími traktory s očima místo světel dávala naději dobrého herního zážitku. Po víceméně rychlém načtení jsem v hlavním menu hry nejprve zamířil k položce nastavení. Chtěl jsem se poučit o ovládání svého těžkotonážního mazlíčka ještě před prvním závodem, ale byl jsem vyveden z očekávání několika málo políčky s nastavením rozlišení a hudby. O nastavení ovládání nebo něčeho podobného nepadla ani zmínka a tak jsem se obával, zda budu schopen řídit to které vozidlo. Později se ale moje obavy ukázaly jako naprosto neopodstatněné.
Nebylo v tom nic jiného než šipky. Ba co víc, byly to jen šipky, případně známá písmenná kombinace W,A,S,D. Čtyři obyčejné klávesy pro zatáčení a pohyb vpřed / vzad a ještě jedna pro klakson. Čekali byste řazení? Čekali byste nějaký pohyb částí jedinečných pro daný hospodářský vehikl? Či snad specifické jízdní vlastnosti podle velikosti, stavby a váhy? Já také. Bohužel. Všechna čtyř či vícekolová vozidla se ovládají naprosto stejně a kromě kousku textury nepoznáte rozdíl. A to to ze začátku vypadalo tak slibně.
A jaká vlastně máte k dispozici vozidla? Ve hře je jich celkem pět, což mi přijde velmi málo. Najdete zde dva typy traktorů, nákladní automobil, cisternu a kombajn. U každého z nich si můžete zvolit barvu karoserie, na výběr jich je opět asi pět.
Je třeba říci, v jakých typech soutěží můžete tento nevelký výběr vozidel prohánět. V menu si můžete zvolit mezi cvičením a turnajem, pod volbou cvičení se skrývají další dvě možnosti, a to cvičná jízda a jízda na čas. Můžete závodit i v multiplayeru, ale jen po lokální síti a nejvíce v pěti hráčích. Aby těch pětek nebylo málo – Vašich pět automobilů v pěti barvách můžete svézt po pěti mapách. To také není nijak moc, ale alespoň jsou zde zastoupeny všechny možné povrchy, od asfaltu přes dlažbu až po „klasickou polní hlínu“. Tedy ne, že by byl poznat rozdíl, to jen pro Váš pocit.
Ve všech typech jízdy na Vás samozřejmě vaši protihráči budou najíždět a různě Vás vytlačovat. Působí až trochu krvelačně, protože ocitnete-li se mezi nimi, nemají na starost nic jiného, než dostat Vás ze silnice. Bohužel srážky jsou zde zpracovány velmi, velmi bídně. Nebere se v potaz hmotnost vozidel, a tak třeba s malým traktůrkem směle hodíte na střechu několikrát větší cisternu. Všechny srážky, bez ohledu na jejich sílu, ústí v překlopení se, ve výjimečných případech uděláte hodiny. Ze střechy se zase otočíte na kola a pokračujete bez problémů dál. Bylo by proto zajímavé okořenit hru něčím jako fyzikální model nebo přinejmenším alespoň ukazatel poškození. Co se týče srážek s předměty na vozovce, je to ještě horší. Jediná interaktivní (rozumějte odhoditelná) překážka, válející se na cestě, jsou stohy slámy – tedy pokud jsem hnědé krychle správně identifikoval. Velice mě překvapilo, když jsem najel na silniční hrazení (jistě všichni znáte takové to bíločervené pruhované zábradlí okolo otevřených kanálů, které odnesete v jedné ruce) a můj traktor (!) se o něj ve stokilometrové rychlosti (!!) zastavil a zábradlí se ani nepohnulo. Stejné je to se sloupky podél silnice, značkami a spoustou dalších předmětů, se kterými nejen v reálu, ale i ve spoustě jiných her stejného druhu hýbat jde. Je to jedna z nejvíce do očí bijících chyb ve hře.
|
|
Po grafické stránce hra také příliš neexcelovala. Venkovská krajina byla sice vyvedená v pěkných, oku příjemných barvách, ale celkový dojem nezachránila. Nehledě na statickou kameru, nemožnost změnit pohled a další dnes již samozřejmosti, hra působila „staře“.
"Bylo by proto zajímavé okořenit hru něčím jako fyzikální model nebo přinejmenším alespoň ukazatel poškození."
Zmínil jsem se o multiplayeru – to je asi jediná alespoň trochu záživná část hry, přesto si nemyslím, že by skýtala o moc větší požitek, protože typ map je stejný a během jízdy nejsou žádné další faktory, které by ovlivnily výsledek, než vaše síla sledovat ubíhající silnici a ve správný moment jednou za dlouhý čas zahnout. Nepočítejte s žádným vášnivým předjížděním, uhýbáním mezi protijedoucími vozidly, kličkování v ostrých zatáčkách a podobně. Jakmile Vás jednou protihráč předjede, můžete jen doufat že najede do silničního značení.
Kdybych si chtěl ještě kopnout, zmínil bych takové detaily jako nutnost opakovat zadávání jména před každým závodem, absenci hráčských profilů, okolní dopravy a mnoha dalších věcí. Přejděme ale raději k hodnocení. Hra celkově i ve svých jednotlivých částech působí zdlouhavě, nudně a nezáživně. Nedovedu si představit věkovou ani zájmovou kategorii hráčů, kteří by ji dokázali hrát déle než dvě minuty. Je obrovská škoda, že tvůrci nedokázali ani z části využít obrovský potenciál, jaký nabízí závody polní techniky. Doufejme, že se jednou projedeme v kvalitním závodu ve hře, která bude mít více než slabých třicet procent. Výsledek je totiž slabý i na budget.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 246 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...