Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třetí díl krvavé akce Ninja Gaiden 3 osloví široké masy

aktualizováno 
Tokio (Od zvláštního zpravodaje BonusWeb.cz) - Třetí díl akční série Ninja Gaiden pokračuje v trendu předchozích dílů. Je opět o kus krvavější a zároveň i zase o poznání přívětivější k méně zkušeným hráčům. Přesto ale hlavního hrdinu Ryu Hayabusu nečeká žádná procházka sakurovou alejí. Chystají se na něj totiž kvanta dobře ozbrojených nepřátel.

Ryu Hayabusa - hlavní hrdina akční série Ninja Gaiden

Vydavatelský dům Koei Tecmo předvedl na letošní výstavě Tokyo Game Show nové demo očekávané akce Ninja Gaiden 3. Hlavní hrdina Ryu Hayabusa se ocitá v Londýně, kde na něj ale čeká velmi žhavé uvítání v podobě velkého počtu po zuby ozbrojených vojáků.

Ninja Gaiden III

Vstup do hry je do značné míry překvapující. Jednak proto, že i dnes dokáže nějaká hra stále ještě zaskočit svou brutalitou, přestože se v podstatě každou chvíli objeví nějaký nadprůměrný krvák. A jednak může leckoho udivit, že se nový Ninja Gaiden dá hned zpočátku velmi dobře a v pohodě hrát. Ve srovnání s úplně první verzí prvního dílu, kde i jeden řadový protivník dokázal Ryuovi slušně zatopit, je rozdíl skutečně markantní.

Jednotliví protivníci toho příliš nesnesou, ale zato to vyvažují počtem a palebnou silou, když jsou vyzbrojeni nejen puškami, ale často třeba i raketomety. K obtížnosti přispívá i jejich taktický přístup. Spočívá v tom, že na vás pálí a útočí pokud možno všichni najednou.

Pravda, není to zrovna "taktika", ale je překvapující, jak dobře to zde funguje, přestože ve většině jiných her se takovémuto přístupu smějeme. Hráč se tak musí mít neustále na pozoru a ideálně i v pohybu, protože "to může přilítnout" odkudkoliv.

Ninja Gaiden III

Výsledkem je hratelnost zdánlivě zběsilá, ale ve skutečnosti na hráče klade nároky na postřeh a co nejpromyšlenější útoky. Náhodným bušením do tlačítek se dá sice taky udělat poměrně dost muziky, ale není to samozřejmě tak efektivní.

Neznamená to ovšem nějak přehnaně vysokou obtížnost a realita je téměř přesně opačná. V tuto chvíli se zdá, že Ninja Gaiden 3 bude jednoznačně nejjednodušší hrou v celé sérii. Pokud tedy mluvíme o obtížnosti nastavené v tokijském demu. Hráči, kteří v potu tváře dohráli původní zboxovou verzi prvního dílu, se budou možná cítit ochuzeni (zatím ale nevíme, jak budou rozvrstveny obtížnosti v plné hře), ale na druhou stranu se otvírá obrovský prostor pro všechny ostatní.

Ninja Gaiden III

Navíc hra dokáže zaujmout velmi chytlavou hratelností, kdy se klidnější momenty na obrazovce vyskytují maximálně po dobu několika sekund, než z jedné bitky doběhnete ke druhé. Během nich pak sledujete velmi atraktivní masakr, kdy krev stříká na všechny strany a Ryu předvádí velmi pohledné kombinace úderů.

K dispozici jsou dva základní údery, které lze dobře kombinovat. A kdyby se vám to náhodou nedařilo, hra vás každou chvíli ikonou tlačítka upozorní, co právě zmáčknout. Pokud to zvládnete, provede Ryu ještě brutálnější dokončovací úder, kdy protivníka téměř doslova rozpárá.

Ninja Gaiden III

Proti většímu počtu nepřátel se pak hodí silná vlna, která se šíří kolem Ryua plošně. Má vcelku devastující účinky, takže smete všechno v blízkém okolí, ale není zase až tak průrazná, aby rovnou zabíjela. Většinu nepřátel jen odhodí a omráčí, ale mnohdy to pomůže víc než dva zabití. Je ale potřeba ji chvíli nabíjet a v tu chvíli je Ryu zcela odkrytý, takže se tato technika nedá použít kdekoliv, a je tedy potřeba si k ní připravit situaci.

Nedílnou součástí hraní je ale i nyní i zodpovědné krytí a rychlé úskoky před útoky nepřátel. Jako spíše již jen kosmetická záležitost pro efekt je pak zde možnost sklouznout v běhu pod nějakou překážkou nebo pomocí dýk lézt po zdech. Vzhledem k tomu, že to lze ale provést pouze na pevně daných místech, je to spíše jen prostředek jak udržet tempo i mezi jednotlivými bitkami, ale efekt na samotnou hratelnost je samozřejmě nulový.

Ninja Gaiden III

Graficky vypadá hra dobře, což ostatně platilo i pro všechny předchozí díly. Doufáme ale, že tentokrát tuto úroveň autoři udrží po celou dobu hry a nebudou nás lákat pouze v úvodu. Máme totiž ještě v živé paměti, jak jsme v předchozím díle začínali v zahradě s rozkvetlými stromy nebo mezi útulnými kavárničkami u moře, ale postupem času se stávala prostředí čím dál fádnějšími. A nakonec jsme skončili v kráteru sopky, což byla hnědá placka s bossem uprostřed. Opravdu nedůstojně zpracované finále.

Ovšem co se týče hratelnosti, tam již asi není potřeba mít obavy. V tomto ohledu se Ninja Gaiden 3 předvedl na Tokyo Game Show v tom nejlepším světle. Proto si dovolíme tvrdit, že by neměl minout žádného příznivce akčních rubaček. A díky volnější obtížnosti se v tuto chvíli jeví i jako dobrý tip pro hráče, kteří o tento žánr zavadí jen příležitostně.

Ninja Gaiden 3 vychází začátkem příštího roku na konzole PlayStation 3 a Xbox 360.



Témata: bitka, Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.