Zastánci digitální distribuce videoher se mohou radovat. Možnost zaplatit za hru kartou přes internet a hned si ji stáhnout a začít hrát využívá stále více lidí. Podle studie společnosti NPD, která sleduje prodeje her v amerických obchodech, se bez návštěvy kamenné prodejny nebo služeb pošty obejde 29 procent nákupů her.
Téměř třetinový podíl digitální distribuce na prodejích her je velké číslo, za kterým ale není revoluce v oblasti hraní na osobních počítačích, ale hlavně nástup chytrých telefonů a tabletů. Sedmdesát jedna procent her mají na triku stále kamenné a internetové obchody, které prodávají hry na fyzických nosičích.
NPD nemá konkrétní údaje od provozovatelů on-line obchodů, takže se musela spokojit s odpověďmi reprezentativního vzorku 3700 lidí, které firma zpovídala formou ankety. Z ní vyplynulo, že téměř polovina lidí, přesně 47 procent, kteří nakupují hry on-line, nakupuje na PC platformu.
Využívá k tomu webové servery jako BigFishGames.com, Good Old Games nebo speciální aplikaci Steam od Valve, která zpřístupňuje největší systém digitální distribuce her pro PC s operačním systémem Windows a relativně nově i pro počítače Apple. Samotný Apple pak už v lednu nabídne AppStore, digitální obchod s aplikacemi včetně her, pro počítače Apple.
Kromě velkých digitálních obchoďáků kvete digitální distribuce také v rámci jednotlivých herních vydavatelů a tvůrců her. Hybnou silou v této oblasti je například Blizzard, který nabízí on-line nákup hry World of Warcraft a jejích datadisků.
Prosadit se ale mohou i malé projekty, jako je médii oblíbený nezávislý projekt Minecraft. Jeho autor už prodal více než 825 tisíc licencí k hraní, přestože hra ještě zdaleka není hotová. Fanoušci, kteří hru hrají i v nehotové podobě už za toto privilegium zaplatili dohromady více než 10 milionů dolarů.
On-line nákupy her pro PC ale nejsou jediným hybatelem digitální distribuce, právě naopak. Oblastí, kde je digitální distribuce naprosto dominantní, jsou mobilní telefony, které jsou v tuto chvíli největší herní platformou na světě. U iPhonu či telefonů s Androidem je totiž nákup v on-line obchodech iTunes Store a Android Market jedinou možností, jak hry získat. Tedy kromě pirátství. Tak kupuje hry 42 procent účastníků průzkumum ať už prostřednictvím on-line obchodů s aplikacemi nebo přímo od mobilních operátorů.
Trend on-line nákupu her přes mobilní připojení k internetu posílil nejen díky novému modelu iPhonu a raketovému růstu popularity telefonů s Androidem, ale také díky nástupu tabletů iPad od Apple. "Přerostlých iPhonů" se má letos prodat "jen" 12 milionů kusů, ale v příštím roce už to má být 28 milionů. To už budou iPady dohánět počet prodaných Xboxů 360. A konkurence s Androidem k tomu pár dalších milionů přidá.
O něco menší zájem o on-line distribuci her jeví majitelé herních konzolí. Pouze třicet procent z dotázaných nakoupilo hru prostřednictvím služby Xbox Live nebo PlayStation Network. Dvacet procent lidí pak koupilo podle průzkumu během posledního čtvrt roku nějaký přídavný obsah pro své hry.
I když to nejsou obrovská absolutní čísla, pořád je to velký byznys. Microsoft, který také začal více mluvit o tržbách v oblasti digitální distribuce, například oznámil, že hry v rámci Xbox Live Arcade firmě v říjnu přinesly 11,2 milionu dolarů, o 98 procent více než v říjnu 2009.
Celkové tržby Xbox Live Arcade se tak už v říjnu přehouply přes hranici 100 milionů dolarů, a to je při cenách od 5 do 15 dolarů (100 až 300 Kč) slušný počet prodaných her.
Digitální distribuci her pro konzole si pochvalují i Electronic Arts. jejich Battlefield 1943 už na PSN a XBL vydělal dohromady 16 milionů dolarů a doplněk Ultimate Team pro FIFA 09 a FIFA 10 vydělal dohromady 45 milionů.