Turok 2: Seeds of Evil

Turok 2: Seeds of Evil
'Turok 2: Seeds of Evil

Na návrat slavného dinosaurobijce jsme se určitě všichni velmi těšili ale ono to zase tak moc horké nebude.

Už je to celkem dlouho co první díl Turoka rozplesal srdce některých šťastnějších hráčů kteří měli to štěstí a vlastnili ono slavné 3dfx. Ano Turok číslo jedna byl opravdu převratem v počítačových hrách sice ne myšlenkou ale grafickým zpracováním. Po jeho zhlédnutí bylo mnoho lidí nuceno přijmout místo v různých psychiatrických zařízeních, neboť nebyli schopni normálně komunikovat s okolím pokud se ovšem za komunikaci nedá považovat pouze zmatené blekotání neznámých slov. Pár lidí bylo i upáleno pod záminkou vymítání ďábla. Z tohoto šoku který dosti otřásl herním světem jsme se už vzpamatovali a proto výrobce usoudil, že je čas vypustit z temnot vývojářských pracovišť díl druhý.

'Turok 2: Seeds of Evil Iam TUROK pohled první...
Příběh pravděpodobně zaujme pouze děti do 12 let a ty nešťastné jedince kteří měli možnost shlédnout díl první a od té doby se pravidelně oddávají milé péči našich nejlepších psychiatrů. Jinak tato náročná zápletka je asi o tom že hodný hloupý Honza zabil v prvním díle zlého draka, jeho vajíčka však nepoužil k výrobě zdravé nízko kalorické omelety, ale naivně je shodil do sopky, jenže to neměl dělat.

Vajíčko dozrálo a dalo vzniknout novému zlému drakovi který má ještě o polovinu hlav více a je opravdu hodně naštvaný. A tak hloupý Honza opět vyráží do vzdálené země aby vše napravil. Opravdu vcelku originální.

Ale příběh přece není u střílečky vším a tak se podíváme na to ostatní.

Z grafického hlediska je hra opravdu zajímavá, i když už nemá výhodu prvního dílu který byl opravdu na svou dobu jedinečný, engine je trochu vylepšený a celá hra vypadá opravdu dobře. 'Turok 2: Seeds of Evil Voda teče, oheň hoří nepřátelští tvoři, netvoři a různí jiní potvoři skáčou, plavou a vůbec dělají různé zajímavé vylomeniny, při kterých vypadají vcelku přesvědčivě. Velice mě potěšila variabilnost a kvantita různých nástrojů na vyhlazování dinosauřího plemena. Zbraní je zde celkem dvacet čtyři a určitě se s nimi nebudete nudit, protože pohled na dinosaura který jakoby náhodou ztratil hlavu (po výstřelu z brokovnice) zahřeje u srdce každého, snad kromě několika příznivců hnutí duha, ale těm se dá oponovat tím, že dinosauři už stejně dávno vyhynuli. Velice romanticky vypadá plamenomet. Nic tak blízkého realitě jsem snad ještě v žádné hře neviděl. Potěší i takové maličkosti jako třeba to, že šípy vystřelené z luku zůstávají zabodnuté v tělech rozlícených ještěrů, kteří na ně patřičně reagují. Po zásahu do krku sice jen ohromnou sprškou krve a astmatickým chroptěním, ale je vždy lepší je složit jediným výstřelem. Ruční atomovka se také jen tak nevidí.

Design úrovní je též pěkně udělán, ovšem zde je první kámen úrazu ke kterému se ještě dostanu.
Turok 2 Seeds of Evil
Výrobce: Iguana US
Distributor: Acclaim
Minimální konfigurace: Pentium 200, 32 MB RAM, 4xSpeed CD-ROM, WIN 95/98
Doporučená konfigurace: Pentium II 266, 64 MB RAM
Verdikt: Mohlo to být i lepší.
Hodnocení 7/10
Jsou zde k nalezení různá místa jako například přístav, různé chrámy, podzemní kobky až po loď hlavního padoucha Primagena. Všechny tyto úrovně jsou značně rozsáhlé takže se nemusíte bát, že byste hru dohráli za jedno odpoledne. Až sem se zdá být vše v pořádku ale úplně pravda to není.

Iam TUROK pohled druhý...
Jak sem již zmínil, kámen úrazu je design jednotlivých levelů. Kolikrát se stane, že vše prolezete, provedete genocidu na dinosauřím národě a nakonec uvidíte velice smutnou hlášku mission failed. To je proto, že stačí zapomenout na nějakou maličkost, která je nutná pro splnění mise a hra vás vesele pošle zpět na začátek celé úrovně. Nemusíte sice plnit vše znovu, ale probíhat úroveň stále dokola a snažit se najít tu inkriminovanou drobnost to dokáže labilnější povahy přimět k demolici jejich herního zařízení ( tímto bych se chtěl rozloučit s mojí klávesnicí). Shrnu to do jediné stručné věty: Tenhle "detail" celou hru dost shazuje. Ale určitě to neodradí nikoho kdo měl rád díl první, pro ty ostatní: vytrvejte ta hra se dohrát dá.