Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrci hororů si na zájem nemohou stěžovat. SOMA prodala 250 tisíc kusů

  14:00aktualizováno  14:00
Lidé z Frictional Games si během necelé dekády vybudovali pověst jednoho z nejschopnějších vývojářských studií na poli děsivých her. Série Penumbra si získala oddané fanoušky, Amnesia: The Dark Descent z roku 2010 byla hitem a i nejnovější přírůstek SOMA si vede dobře.

Šéf firmy Thomas Grip totiž na oficiálním blogu odhalil, že hry se během půl roku prodalo 250 tisíc kusů. To je na poměry nezávislého projektu možné považovat za úspěch. A pokud lidé zakoupí ještě něco mezi 20 až 30 tisíci kopií, autorům se zaplatí kompletní náklady na pětiletý vývoj projektu.

„S ohledem na to, že jsou naše každodenní prodeje stále ještě solidní (okolo 125 kusů za den) a běžně to posilují slevové akce, musí se vývoj zaplatit dlouho před koncem roku,“ napsal Grip.

Situaci tak šéf studia vnímá pozitivně. Zároveň však upozorňuje, že například nezávislý hit Firewatch prodal více jak půl milionu kusů za první měsíc. „Takže tu zjevně je prostor, aby SOMA prodala mnohem více. Může to znít zvláštně, ale pro nás je to ohromně motivující,“ říká Grip. Ke hře SOMA totiž vznikl i drobný hraný seriál a celý vývoj prý byl velmi nákladný.

SOMA
SOMA

Fakt, že se hru během půl roku podařilo takřka zaplatit, proto považuje za úspěch. „Mnohem méně se díky tomu obáváme vývoje další podobně obsáhlé hry,“ vysvětluje Grip.

Jako problémový v rámci prodejů však vnímá fakt, že se SOMA pohybuje na pomezí dvou žánrů. „V praxi to znamená, že pro některé fanoušky hororu může být příliš sci-fi a naopak. Podle nás ta kombinace funguje dobře. Ale je dost dobře možné, že to některé potenciální kupce odradilo,“ přemítá Grip.

Prodeje jejich předchozí série se prý po vydání hry SOMA propadly. Obdobné to ostatně bylo pro značku Penumbra po vydání her Amnesia. V tomto případě však Grip situaci považuje za pochopitelnou, hry si byly podobnější.

SOMA je však podle jeho názoru výraznějším krokem novým směrem, přesto kvůli ní předchozí projekty od Frictional Games přicházejí o tržby. Příště proto studio plánuje nové značky navrhovat tak, aby se od předchozích her odlišovaly ještě výrazněji.

SOMA

Díky uspokojivým prodejům navíc tvůrci plánují nabírat nové vývojáře. Cílem je pracovat ve dvou týmech a vytvářet dva tituly zároveň. „Souběžnou tvorbou více projektů můžeme hry vydávat mnohem rychleji. Díky tomu můžeme více experimentovat. Nemusíme se pak na každý projekt tolik spoléhat jako na zdroj peněz,“ tvrdí Grip.

Vývojáře v souvislosti s tím nabádá ke sledování webu Frictional Games. Firma totiž v blízké době vyhlásí nábor na nové pozice. Projekty od studia navíc vznikají na základě on-line spolupráce, a přihlásit se tak může každý nezávisle na místě bydliště.

Autor:


Témata: soma


Nejčtenější

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

Další z rubriky

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Call of Duty: WWII
Transporty smrti a zákopové peklo. Kampaň v Call of Duty bude velkolepá

Nový trailer na Call of Duty láká na kampaň hry pro jednoho hráče. Vypadá to, že po dlouhé době tu konečně budeme zase mít skvělý příběh z 2. světové války.  celý článek

Half-Life 2: Classic
Fanoušci předělávají Half-Life 2 do enginu prvního dílu

Restaurovat starší hry do moderní podoby je v dnešní době poměrně obvyklé. Skupina fanoušků se však rozhodla vydat opačným směrem a legendární Half-Life 2...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.