Two Worlds - nové RPG od Metropolisu

Metropolis není jen název úděsně starého a docela strašidelného filmu, je to i seskupení polských vývojářů, kteří se loni zviditelnili vydáním úspěšného RPG Gorky 17. Povzbuzeni kladným ohlasem se hned pustili do další hry stejného žánru, v jejímž názvu i tentokrát figuruje číslovka - Dva světy.
Two Worlds

Název Metropolis mi kromě prapodivného černobílého filmu evokuje jedno z úspěšných RPG loňského roku - Gorky 17. Polští vývojáři zřejmě chtějí využít zkušeností získaných při tvorbě Gorky 17, protože se rozhodli obšťastnit nás dalším RPGčkem. O Two Worlds toho zatím není známo mnoho, Metropolis utrousil teprve první várku informací o hře, ale slíbil, že každý měsíc uvolní nové screenshoty, videa nebo novinky o pokroku ve vývoji, takže to vypadá, že o další podklady k novinkovým článkům nebude nouze.

Abych se ale vrátila k žánru Two Worlds, ono to asi nebude tak úplně čisté RPG, v duchu současného trendu to spíš bude míchanice, v níž největší část zabere RPG, o něco menší akce a nějaké místo zbude i na strategické prvky. Samozřejmostí by měl být dobrý příběh a záměrně říkám "měl být", protože i když jeho osnova už je známá, o tom, jak dobře bude implementován do hry, se zatím nedá říct nic. Co se říct dá, je zatím jen načrtnutí prostředí a poměrů, ve kterých se bude všechno odehrávat. Na planetách nacházejících se ve vesmíru Kroth panují zvláštní podmínky - z blíže neurčených příčin je každá planeta obklopena vrstvou prachových částic, které vytváří nejen neproniknutelnou obranu před návštěvami zvenčí, ale i neproniknutelnou překážku při pokusech o průnik ven. Two Worlds Stručně řečeno - nikdo z povrchu se nedostane za dýchatelnou atmosféru své rodné planety. Tisíce planet jsou tak obydleny tisíci rasami, z nichž jedna nemá ani ponětí o té druhé a každá z nich se díky absolutní izolaci vyvinula unikátním způsobem. Tahle všeobecná ignorance trvala až do roku 3001, kdy se dva ze světů Krothu setkaly ve fatální kolizi a jak už se tak dá při jejich odlišnosti očekávat, jediný způsob komunikace, na který přišli, byl boj. Quidariané a enCeerové (dvě rasy obývající zmíněné dvě planety) se budou o vítězné vavříny snažit sice naprosto různými postupy, ale se stejně maximálním nasazením. Vaší rolí bude napomoct vítězství Quidarianů, neboť budete ovládat quidarianského speciálního agenta s téměř pozemským jménem Ned Jash. Pokud se mi podařilo vás na Two Worlds aspoň trochu nalákat, nejpozději do měsíce byste měli na BonusWebu najít další porci informací.


Témata: Dům roku