Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Týden na PH - ať žije Star Trek!

  12:00aktualizováno  11:43
Nejlepší hrou týdne se suverénně stala česká akce na motivy seriálu Star Trek, jež nese název Red Alert. Krom ní jsme vám nabídli ale ještě hafo dalších neméně hratelných freewarových gamesek.

Uplynulý týden opět nabídl na Plných hrách nadstandardní porci hratelných freewarovek. Nejlepší nakonec byla česká akce Star Trek: Red Alert, nicméně nabídli jsme vám i jiné navýsost záživné tituly - freeware Worms GunBound, parádní adventuru Patrimonium či akční řezanici par excellence v podobě Infection.
Magazín se tentokrát nesl ve znamení textových her. Nejprve jsme vám přiblížili v obsáhlém pravidelném přehledu všechny české a slovenské projekty, jež spatřily světlo světa v měsíci dubnu (a jako bonus přidali ještě povídání o hrách typu Rogue), páteční text se pak věnoval specifickému projektu očekávané textovky Fuckstory 3: Gimpl, jejíž betaverzi se povedlo exkluzivně otestovat.
PHžurnál pak nabídl následující zprávy: nové obrázky ze hry Starship Troopers, screenshoty z české adventury Ius Mortis, oznámení nových projektů týmu Flash Software, nepříjemné zprávy o problémech soutěže s Únosem a tip na betaverzi Business Giantu 2, oznámeníé nové hry od Myasoftu, zprávu o možnosti koupě trička s motivem hry Život Není Krásný, zajímavý projekt, jenž startuje web GameHippo, zprávu o hře Tankovica, tři nové obrázky ze Zrodenie mýtusu, oznámení chystané hry The Lord of the Bricks, nové in-game video ze hry First Encounter a konečně oznámení hry Hrad od týmu BLS.

Wilma Tetris - lehce erotický tetrisík
Spolupráce mezi značkami OFF Studio (zastupovaném vynikající grafičkou Olgou Fábry) a Dead Code Software (programátor Mnemonic, autor adventurního enginu Wintermute) vyústila ve vůbec první vítěznou hru v rychlosoutěžích herních serverů České hry a Gamecode. První kolo na prvně jmenovaném serveru mělo následující zadání: vytvořit do jednoho týdne čistého času vlastní variantu hry Tetris, pokud možno s co nejlepší hratelností, originalitou a technickým i audiovizuálním zpracováním. Porotu nakonec nejvíce okouzlil právě titul Wilma Tetris. Nakolik tomu napomohl fakt, že složení tříčlenné hodnotící komise bylo čistě mužské, je otázkou, nicméně kdo si hru stáhne, určitě zjistí, že pro svůj verdikt měla porota určitě mnohé další důvody krom přítomnosti estetického korpusu lepé lehké děvy Wilmy. Zejména to mohla být pohodová hratelnost, výtečná kreslená grafika, pěkná hudba, volba mezi denním a nočním módem, či v Tetrisech doposud nevídaná možnost uložit si hru a následně ji nahrát a pokračovat v pařbě.

Battleships: General Quarters II - klasika jménem lodě
Vzpomínám si, že jako malý človíček, jsem tuhle hru, k níž vám stačí pouze tužka a čtverečkovaný papír, hrál velmi rád. Chytila mě do svých spárů a já nutil všechny své příbuzné, aby si se mnou dali alespoň jeden námořní souboj. Nebylo to vždy snadné, vždyť víte, jak si dospělí neradi hrají. A i starší bratr mě vždy odbyl s tím, že si půjde raději na čerstvý vzduch dát s kamarády kopanou. Přesto všechno se mi občas někoho povedlo přemluvit a já hrdě na čtverečkovaném papíře porážel jednoho soupeře za druhým. Gamesa, kterou vám dnes představuji, nese název Battleships: General Quarters II a vychází právě ze hry, která mě tak nadchla v dětství. Určitě jste již pochopili, že mluvím o kratochvíli, známé v našich končinách jako lodě. Potěšilo mě, že jsem se po letech setkal s počítačovou předělávkou této klasické společenské hry do digitální podoby. Není to zajisté první takováto konverze, ale myslím, že ze všech "lodí" pro PC se jedná o jednu z nejpovedenějších.

GoMoku ++ - piškvorky ze Slovenska
Moje vzpomínky na základní školu jsou vesměs kladné. Klasická hodina probíhala tak, že jen pár jedinců kolem učitele sledovala jeho nudný výklad a všichni ostatní se bavili o všem možném kromě výuky. Při tom jsme si psali úkoly do následujících předmětů, házeli po sobě papíry, kreslili po lavicích nebo si listovali v časopisech o fotbalu. Často jsme dostávali poznámky a přitom to bylo celkem v pohodě. Člověk ještě neměl tolik starostí, jako později na gymnáziu a do dalšího ročníku vždycky nějak prošel. Ani já jsem nebyl žádný extrém, někteří spolužáci byli větší výlupci než já a pár vepředu sedících ztroskotanců se neustále hlásilo, což jsem bohužel příliš často nedělal. Moje vrozená genialita mi však naštěstí dovolovala psát písemky tak, abych nějak nevybočoval z průměru a tak jsem se vždy nějak probojoval bez větších šrámů do následujícího školního roku. Jednou z nejoblíbenějších činností, zkracujících nám trápení ve školních lavicích, byla všem jistě známá hra piškvorky.

Patrimonium - adventura jako od Lucas Arts
Patrimonium je adventura, jíž opravdu sluší přízvisko fanouškovská. Jedná se o jasnou poctu směrem ke zlatým letům společnosti Lucas Arts a dobám, kdy ještě dělala dobré hry. Patrimonium sami autoři popisují jako 2D kreslenou point'n'click adventuru ze staré školy – a je to deskripce nanejvýše příhodná. Hra využívá enginu AGAST (v němž byla mimojiné vyrobena nedávno na Plných hrách recenzovaná perfektní adventura Ozzie and the Quantum Playwright) a je vydávána tak, jak tomu u delších amatérských projektů často bývá, po aktech, přičemž zatím je k dispozici právě jen ten jeden první, úvodní. Hlavním hrdinou Patrimonia je třiadvacetiletý student kvantové fyziky Julian Hobler, jenž se vyznačuje krom nevšední inteligence též neobvyklou neochotou platit účty, což mu způsobuje čas od času nepříjemné problémy. Jako třeba v den, kdy začíná celá hra: sotva si stačí vybrat poštu, vyhodit upomínky k zaplacení a přečíst dopis od profesora Peter Woncieka zvoucí ho na pomoc s jistým výzkumem v Egyptě, doráží k jeho obydlí dvojice nabušených ranařů. S trochou štěstí a prohnanosti sobě vlastní nicméně Julian uniká a na letišti si sérií typicky adventurních fintiček a triků zajišťuje letenku za profesorem...

GunBound - freewaroví Wormsi par excellence
Máte chuť dát si Wormsy po netu, ale buď je nemáte nebo vám to nejde? Tak si stáhněte GunBoundy a nemusíte nic víc řešit. Tahle tahová akční freewarovka se jim v lecčem vyrovná. Jenom místo Wormsů budete střílet pajďuláčky v roztodivných vozítkách. Vypadá to asi takhle: V akční hře GunBound, která je velmi povedenou předělávkou starých dobrých Wormsů, si nejdřív vyberete svoje vozítko - prostě nějakou tu obrněnou mašinu nebo aspoň obrněné zvířectvo, kterých máte k dispozici celkem 14. K němu si dokoupíte potřebný arzenál a štíty a jdete na to. Hra probíhá ve 2D (ono to jinak skoro ani nejde) a na náhodně vygenerovanou krajinu se rozestaví vozítka s panáčky. Teď už zbývá jenom počkat, až budete na tahu. Zvolíte si zbraň. Pokud je to potřeba, poskáčete, popojedete, nebo se jinak posunete na výhodnější palebnou pozici. Potom už zbývá jen zamířit a dát ránu asi tak akorát, aby se vaše ničivá střela dostala krásnou balistickou křivkou na místo určení. Když někdo z týmu umře, narodí se ve svém dalším kole na místě, které si sám zvolí. Týmu za to ubude bod z jakéhosi týmového zásobníku životů. Komu životy dojdou pochopitelně prohrál. Každý z tanků má jiné štíty k dispozici. A s každým se vám tudíž bude hrát trochu jinak.

Infection - drsný boj o holý život
Samozřejmě. Řada čtenářů se při čtení následujících řádků a při pohledu na doprovodné screenshoty asi pořádně ošklíbne. Takových tu bylo. Akční hra – vedle arkád (kde rozlišit rozdíl nebývá někdy vůbec snadné) nejzastoupenější žánr nejen ve volně šířitelné oblasti. Příběh hovořící o útoku krvelačné mimozemské rasy a hratelnost spočívající v neustálém boji o přežití. Ehm, dobře, kolikrát už tady něco podobného bylo? Sbírka prstů na rukou všech obětí texaského masového vraha by dost možná nestačila. A k tomu ten příšerný název. Infekce. Vzbuzuje spíš asociace přísně aseptického nemocničního prostředí a zahalených lékařských postav třímajících hrůzu vzbuzující nástroje, případně ještě děsivější představu biologického praktika, pitvy, či zkoušení pod dohledem neúprosného kantora. Přesvědčování o tom, jak důležité je nedat na první dojem, využívá ve svých tuctových recenzích nejeden autor, sně přitom o tom, že ho čtenáři jednou možná vezmou vážně. Ale jaký jiný postup zvolit? Třeba pomůže pouhý popis pekla, které Infekce na monitorech odvážných pařanů rozpoutá.

Anakin's Boulder Dash 2 - povedený remake
Je celkem možné, že jste název dnešní hry slyšeli už před několika lety. Jestliže ano, tak jste opravdu museli originální Boulder Dash hrát na počítačích Commodore C64. Našel se však člověk (Anakin), kterého hra natolik zaujala, až se chopil Game Makeru a vytvořil jeho remake. Mnohé pokusy o remaky této hry dopadávali často velmi bídně, ale Anakinův Boulder Dash 2 dopadl velice dobře. Co myslíte? Má vám dvojka co nabídnout? Přeci jen se mnozí z vás už z úvodu mohli dovtípit, že první díl vyšel teprve před měsícem a za jeden měsíc udělat hru zcela novou a kvalitní není zrovna jednoduché. Někomu by se to podařilo stihnout, ale dvojka je opravdu jen vylepšená (vyleštěná) jednička.

Star Trek: Red Alert - skvělá sci-fi akce!
Název dnes recenzovaného dílka Star Trek: Red Alert by sváděl k zajímavým myšlenkám na mix klasikých realtimových strategií a jednoho z nejznámějších sci-fi vesmírů. Faktem nicméně je, že s hrami Red Alert od Westwoodu nemá nová česká freewarovka od týmu Le Crane Sombre Amusement absolutně nic společného. Ve skutečnosti se jedná o čistokrevnou akci, a to akci velmi propracovanou a záživnou. V lehce nepřehledném hlavním menu (jež je hlavně ve vyšších rozlišeních poněkud nepochopitelně nacpáno v malém okně v levém horním rohu obrazovky) lze vybrat z mnoha lodí, jež se zúčastní nastávající bitvy, nastavit jim jednotlivé týmy a určit pravidla hry, jednodušší ale je zvolit pouze jeden z devíti předdefinovaných scénářů. Každý z nich je uveden krátkým briefingem, jenž stručně objasní situaci, načež se mohou jednotlivé strany konfliktu vrhnout na sebe ve frenetické řežbě.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

KVÍZ: Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Kvíz -  Poznáte DOSové klasiky podle obrázku z krabice?

Tentokrát to bude opravdu těžké. V následujícím kvízu naleznete výřezy z originálních krabic těch největších herních...



Najdete na iDNES.cz