Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Týden na PH - Krkal a spol.

  12:00aktualizováno  2. dubna 9:24
Nejlepší hrou týdne se tentokrát stala česká logická hra Krkal, krom ní jsme ale přichystali dalších sedm her zcela zdarma, mezi nimiž dominovaly arkády a akce.

Tento týden se už už zdálo, že se neobjeví žádná výjimečná freewarová hra. Nakonec jsme ale krom slušné nadílky nadprůměrných arkád a akcí vylovili z hlubin českého internetu vynikající logickou hru Krkal - a bylo vymalováno. Za zmínku ovšem stojí i velice hratelný Armagetron, založený na principu lightcycles ze hry i filmu TRON, či třeba rybí arkáda ANCHOR, nepochopitelně poněkud čtenáři opominutá, přitom ale patřící ke špičce svého žánru.
Magazín přinesl dva nadmíru zajímavé a ke všemu zcela exkluzivní materiály. Prvním byl rozhovor s týmem Element Studio, jenž momentálně pracuje na bezchybně vypadající multiplayerové střílečce, druhým pak první dojmy z adventury Doktor Bohuš od týmu Local Studio, zejména technicky perfektní záležitosti s potenciálem stát se nejlepší českou volně šířitelnou hrou svého žánru.
PH žurnál přinesl zprávy o tom, že Keensoft žije a chystá hru Junglenoid, novým projektem Crash Teamu je závodní hra Tuning Cars, jak bude vypadat střílečka First Encounter, že tým Faxtron chystá 3D Dámu, že slovenští Fast Development přinesou New Line, novým projektem Frenzy Teamu je Bludiště 2, tým Maršunsoft chystá adventuru, Real Game Creators vydali nové screenshoty ze svého adventurního projektu a bylo vyhlášeno třetí kolo vývojářské rychlosoutěže na serveru Gamecode.cz. V minirecenzích jsme se pak podívali na zoubek titulům Soccer Pong a Pikachu Shoot.

Halloween Heist - děti, budeme se bát!
Možná vám někdy bylo líto, že u nás nikdy neslavíme svátky, které vidíme v amerických seriálech. Nepřevlékáme se za příšery na halloween a ani se necpeme krocanem ke dni díkůvzdání. České děti jsou zblblé ze Santy Clause a ani neví, komu vlastně mají o vánocích psát. Velikonoce máme až na mrskačky podobné a halloween nám mohou připomínat dnes již málo viděné masopusty. A těm, kteří by rádi zažili pravou halloweenskou atmosféru je určena dnešní hra. Logicko-akční arkáda Halloween Heist je ze strašidelného prostředí a obsahuje několik zapeklitých levelů, v nichž musíte používat mozek a stále být ve střehu. Hlavním hrdinou je malá sympatická postavička mající místo hlavy vydlabanou dýni a na ní čarodějnickou čapku. S tímto strašákem musíte projít celou mapu a vysbírat všechny bonusy, čímž se vám zvyšuje score.

Kráva - pěkná slovenská "krávovina"
Kráva je zvířetem, s nímž se v současnosti pojí spíše negativní asociace. Málokteré ženě či dívce lze prirovnáním k samici skotu zaimponovat – a přece byly časy, kdy krávy velké sochy krav stály na chrámových oltářích a prostý zemědělný lid se modlil k teleti jako božstvu a symbolu blahobytu. Skromnou poctou ideálnímu domestikovanému tvoru, jenž není divoký a nezvladatelný a navíc poskytuje potraviny velké užitečnosti je i dnešní titul Kráva. Jedná se o minihru původem ze Slovenska, jež na Plné hry dorazila pomocí lokačního systému. Prakticky bez doprovodného komentáře působil tento příspěvek spíše jako předčasný aprílový žertík, než jako seriózně míněná nabídka na obohacení největšího evropského archívu volně šířitelných her. Ovšem nedůvěra se rozplynula hned po prvním spuštění. Kráva, jakkoliv jednoduchá a prostinká svým námětem i zpracováním, patří k nejhratelnějším arkádám, jež se v poslední době objevily na scéně.

NOV Arkanoid - pálka, míček a hromada cihel
Českých předělávek klasického Arkanoidu vzniklo již poměrně mnoho. Za zmínku stojí například Wall od Blackyho, Simplenoid od Jiřího Macicha ml., Lukynoid od Lukysoftu, Hypnoid od Víta Jadrného, Bottle Faller od Lukáše Mrázka, Boll od juMi, Bechermania od Petra Válka nebo arkanoid obsažený v komixové adventuře Hovniválové. Zmínit bych měl i společný, zřejmě navždy pozastavený, projekt Dragon´s Studia a Albisoftu - Microball. Ten měl obsahovat stovky levelů, desítky bonusů, různé druhy pálek, mnoho odlišných prostředí, kvalitní muziku, vlastní editor a řadu dalších vymožeností. Vývoj Microballu byl však stornován. Místo něho rozpracoval Albisoft vlastní 3D engine a Dragon´s Studio začalo psát digitalizovanou adventuru postavenou na příběhu o podivné sektě terorizující několik vašich přátel. Hráčům natěšeným na Microball tedy nezbylo nic jiného než začít si hledat náhradu. Jednou z jistě zajímavých náhradních alternativ v poměru výkon/cena je i NOV Arkanoid, který neslibuje nějaké super efekty nebo nespočet vymožeností, ale na druhou stranu vás může na několik hodin vytrhnout ze stereotypů každodenního života a přilepit vaše unavené oči na monitor tak, aby jste si je zlikvidovali definitivně.

Bubble Ghost - létající bublina
Jste duch a v každém levelu (je jich opravdu velké množství) máte za úkol pomocí foukání dopravit bublinu na předem určené místo. Většinou to bývá nějaká díra ve zdi, to abychom to měli težší :) . Zdá se vám to, ale stále jednoduché? Nebojte se, není. Totiž, v každém levelu se také nacházejí různé předměty, které v reálnem životě jen tak nikoho neohrozí, ale bublinu ano. Proto si musíte dávat pozor, kam bublinu přemisťujete (foukáte), abyste jí například nefoukli na ostnaté tyče, to jak jistě sami tušíte způsobí hraní levelu od znova. Mezi další nebezpečné nástroje patří bezesporu větrák, který nemilosrdně bublinku odfoukne, v horším případě jí odpálí a to přímo na zeď. Musíte být tedy duch vychytralý. Uvedu příklad, svíčka může roztavit bublinu a proto, když se s ní během hraní setkáte, na nic nečekejte a rychle jí uhaste, poté můžete jít dál. Dále vás určitě bude zajímat, že jako duch jste nesmrtelný, tzv. žádný z předmětů ani nic jiného vám nemůže ublížit, ale bublince ano. A tak pokud párkrát praskne, tramtadadá... a je konec hry...

Armagetron - souboj lightcyclů
Tato hra by se bez legrace dala přirovnat k bonusovým levelům hry Tron 2.0, v nichž se drobné vozy chtějí navzájem zničit. Jako téměř ve všech hrách, i zde je vaším jediným úkolem zůstat naživu. Autíčka (dále lightcykly) za sebou zanechávají něco, co vypadá jako zeď (zátarasa), do které nesmí nikdo další narazit, jinak končí. Máme-li v sektoru 10 lightcyklů, tak si jistě dokážete představit, co to způsobí za nepořádek a jak je obtížné se všem zdem vyhnout a zůstat jako vítěz, čili poslední. Už na začátku musím hře vytknout jednu věc. Je příliš jednoduchá, což znamená málo napětí. Sektor je dost veliký, takže se nemůže až na výjimky stát, abyste měli málo prostoru a narazili. Dále, když nepřítel (může jich být až 20) narazí do něčí zdi, tak se jeho zátarasy komplet zničí. Lepší by určitě bylo, kdyby tam zůstaly, protože by aspoň bylo v čem bloudit. Když poté zůstanete v levelu pouze dva a je k vidění jenom vaše a protivníkova zeď, tak je napětí minimální, jelikož se poté takřka nedá prohrát.

ANCHOR - pojďte si zarybařit
Hra ANCHOR - The Last Hope of the Brilliant Ocean je prvním kouskem japonského programátora, který si říká Hauray (nebo je to jeho pravé jméno?). I když je to jeho debutový podnik, určitě se nemá za co stydět. Pokud japonštinou nevládnete, nemusíte se ničeho bát – hra je totiž kompletně v angličtině. Je to jednoduchá arkáda, ve které hrajete za malou žlutou ponorku :-), a za sebou táhnete mnohem větší klec. Poklidně si plavete v moři, kolem vás spousta ryb a - jak brzy zjistíte – nic vám nemůže ublížit. Jediné, co se vám může stát, je, že vám dojde vzduch. Pokud se ale dostatečně často vynoříte, netrápí vás už vůbec nic. Z harpuny ale můžete vystřelit jen desetkrát a pak musíte na hladinu na spřátelenou loď doplnit munici a vyložit ulovené ryby z klece. K tomu na mapce vidíte, kde ona loďka pluje, kde jste vy a kde vám padají bonusy, které musíte sbírat. Prostě idylka…

Krkal - neobyčejný akčně-logický zážitek
Jistě mi dáte za pravdu, že procvičení mozkových buněk alespoň jednou za čas v žádném případě neuškodí, ba právě naopak, jedině prospěje. K tomuto účelu skvěle poslouží logicko-akční hra, které na poutavosti ještě navíc přidává fakt, že pochází od několika českých autorů a nutno dodat, že se jim opravdu povedla. Co se tedy skrývá pod poněkud záhadným a netypickým jménem Krkal? Nic jiného než pořádná porce logiky okořeněná několika akčními prvky, to vše ve slušivém grafickém kabátku – ovšem nepředbíhejme. Vaším úkolem bude zhostit se ovládání jedné ze tří postaviček (pásovec, hemr, dráček), mezi nimiž vám bude mnohdy dovoleno přepínat. Každý z těchto tří disponuje poněkud odlišnými vlastnostmi a schopnostmi, které v různých částech levelů rozdílně využijete. Okolí v němž se z některým ze svých tří průvodců ocitnete se povětšinou skládá z různých méně či více rozlehlých kvádrů, přepínačů, nebezpečných propadlišť, záludně postavených kamenů, uzamčených průchodů a zejména tolik vytouženého exitu, do něhož se musíte přes všechny tyto nástrahy dostat. Do jisté míry vám bude vše ulehčeno prostřednictvím min či bomb sloužících k odstraňování nepatřičných překážek.

Robot RG712C - baterie nebo život
Pacman je fenomén, jakých je ve světě počítačových her málo. Již několik desítek let stará, původem automatová hra byla předělána tolikrát, že by snad její početné klony nikdo už ani nespočítal. Každopádně jsou jich tisíce – a nedávno vydaný Robot RG712C od týmu Real Game Creators z nich není nejlepší, nicméně rozhodně se neřadí na spodní příčky pomyslného žebříčku kvality. Real Game Creators jsou zatím v médiích propírání jen ohledně jejich chystaného adventurního titulu ve Wintermute enginu, nicméně tato jejich prvotina si rozhodně nezaslouží upadnout v zapomnění. U podobně laděných titulů se jen těžko dá hovořit o nějakém příběhu, byť by možná poněkud zkvalitnil herní zážitek. V zásadě se tedy vše točí okolo baterek. Ono není divu, neboť hlavním hrdinou – jaké překvapení – je robot, konkrétně robot se sériovým označením RG712C. A pro bytosti složené nikoliv z živoucích buněk, nýbrž z křemíkových desek a nejrůznějších mikroobvodů a technických vymožeností je elektrická energie něčím podobným, jako pro humanoidy alkohol – tedy prakticky nezbytnou složkou potravy.

Autor:


Témata: Alkohol, Loď, Ponorka, Robot, Socha

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz