Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Týden na PH - Pacman na druhou

  12:00aktualizováno  27. května 9:50
V uplynulém týdnu jsme vám na PH představili několik předělávek klasické hry Pacman. Pobavit se můžete také u humorné hry o létajícím kozlu Trevorovi.

 Red Jumpy Ball – další jednoklávesovkaRed Jumpy Ball – další jednoklávesovka
Mně osobně jsou různé vývojářské soutěže velice sympatické. Populárním zadáním a vůbec jednou z možných koncepcí je tzv. One key competiton, tedy soutěž her, ovládaných pouze jedinou klávesou. Nedávno se na Plných hrách objevil Minigolf, který také vznikl na podobné zadání a vše co pro jeho hraní potřebujete, je jen jedno tlačítko. Jsou dvě cesty, jak na takové soutěži obstát, ta první je taková, že vezmete známou hru, a jen se ji snažíte optimalizovat tak, aby šla hrát jediným prstem, což je právě případ zmíněného Minigolfu. Nebo vymyslíte úplně novou, zcela originální hru, jejíž finesou bude mimo jiné i takto minimalizované ovládání. A to je případ Red Jumpy Ball, který vznikl pro právě takovou soutěž. Hlavním hrdinou je, ano, zcela nečekaně, červený skákací míček. Vaším úkolem je tuto sytě rudou kuličku dopravit na konec obrazovky, případně celé mapy, skládající se z několika obrazovek.

Alice Amazed - Alenka v říši divů je zpětAlice Amazed - Alenka v říši divů je zpět
One Switch Competition zahraničního serveru Retro Remakes se celkem slušně rozjíždí, my tedy nemůžeme jinak, než vám z kvalitní nabídky dosud zveřejněných titulů nabídnou jeden další, který se řadí bezpochyby mezi ty nejlepší. A přitom se nejedná o nic komplikovaného, spíše by se tato gameska dala zařadit mezi tituly pro ty nejmenší hráče a to především díky svému notně pohádkovému nádechu. Byla to totiž právě pohádka Alenka v říši divů, jejíž určité prvky si tvůrci vypůjčili a následně ve svém dílku Alice Amazed bez ostychu výborně využili. Tak se tedy dostáváme do takřka nekončícího závodu mezi samotnou Alenkou a dosti nesympatickým zajícem, jejichž cílem je dosažení co možná nejvyššího skóre.

 HyperCube – hyperlogické hyperkostičkyHyperCube – hyperlogické hyperkostičky
Základem hry je hrací plocha, na které jsou umístěny různé objekty. A vy máte s použitím těchto šipek, zarážek a podobných záludností dostat hada ze startovního políčka do cílového. Kdyby to byl obyčejný had, nebyl by s tím nejmenší problém. Ale tento had jezdí jen vodorovně a svisle a navíc nezastavuje. V tom je háček. Pokud ho rozjedete, zastaví ho až zeď. Naštěstí i to je součástí hry, takže takový náraz není smrtelný. A už se rýsuje princip hry. Než hada poprvé rozjedete, musíte v podstatě celou jeho trasu předem promyslet a pak jen doufat, že jste neudělali někde chybu. Protože had náraz do zdi přežije, ale pád z okraje obrazovky ne. A ono toho okraje je mnohdy víc než záchytných bodů. První levely jsou velmi jednoduché, aby jste se mohli v klidu naučit hru ovládat a poznali všechny záludnosti. Vše je bráno skutečně od základů.

Soul Captor – záchrana světa z jiného pohledu Soul Captor – záchrana světa z jiného pohledu
Začínáte jako již zmíněný vetřelec na okupované planetě a zatím nic netušíte o zlovolných plánech lidského padoucha, který před deseti lety přistál na vaší planetě. Zezačátku jen musíte pomoci vašemu zraněnému příteli a obnovit léčivou sílu fontány, která, jak se zdá, přestala fungovat. Sestupujete tak dolů do stoky kde se utkáte s Moussimem, jedním z přisluhovačů hlavního zlosyna. Na vaše bedra se tak dostává mnohem obtížnější a důležitější úkol než byl ten předešlý, totiž zachránit vaši rodnou planetu.


PacManiac - reinkarnace starého hrdiny PacManiac - reinkarnace starého hrdiny
Kdo by neznal jednoho z prapředků současných herních hrdinů, stařičkého, ovšem stále čilého pacmana, který i přes svou nemotornost a jednoduchost dokázal už před několika desetiletími odolávat náporu nepřátel a to pouze na pomocí lsti a inteligence. Spousta hráčů se do něj bezmezně zamilovala a zatoužila, vytvořit si svůj vlastní klon, který však zpravidla žádné novinky nepřináší, nýbrž pouze umně kopíruje všechny rysy původního dílka. To však bezpochyby neplatí pro dnešní PacManiac, k němuž autor přistupoval hned od počátku dosti inovativně. Co je patrné na první pohled jsou pořádné změny v celkovém vzezření hry. Pryč jsou nepřitažlivé a neosobní 2D přepracování. Stále více her je tvořeno v 3D, čemuž neunikl ani náš stařičký hrdina a stejně jako jeho kolega Mario si jej stále častěji můžeme vychutnávat v plných třech rozměrech.

Megamunt 2 – bedny, bedny, bodáky Megamunt 2 – bedny, bedny, bodáky
Je to jako noční můra. Sami uprostřed nekonečného prostoru, třeba haly nějaké neuvěřitelně velké továrny. Před vámi a všude okolo vás jsou tuny beden. Jediný způsob, jak se dostat ven, je proskákat všemi nástrahami a snažit se zachovat si aspoň špetku zdravého rozumu. Tato hra vás bude frustrovat, budete ji nenávidět a proklínat. Je velmi pravděpodobné, že ji po několika minutách vypnete, znechucení a zdeptaní, ale pokud ne, po chvíli si ji oblíbíte a zamilujete se do ní. Budete dobrovolně a rádi snášet útrapy tak šíleného a schizoidního počinu jakým je Megamunt 2. Z počátku vše vypadá poměrně běžně a normálně. Megamunt se tváří jako klasická arkáda ve stylu bláznivého ježka Sonica. Různá skákadla, pružiny a bedny, spolu s bodci na zemi, to vše je součástí herního prostoru. Hlavní hrdina, připomínající mi Elvise Presleyho v uniformě ze Star Treku, je vcelku nekomplikovaná osobnost.

The Line Continues – nespoutané vlny The Line Continues – nespoutané vlny
Na počátku všeho stála úsečka. Možná přímka. Nikdo její konec nespatřil, což vede k pouhým dvou myslitelným závěrů - buď se žádný nedostal dostatečně daleko anebo její konce neexistují. V souvislosti s dimenzí čáry je těžké mluvit o někom. Krom ní, totiž neexistuje vůbec nic. Neexistovalo… Není tomu totiž tak dávno, kdy se na jednom, hráčem pozorovaném úseku ukázalo, že čára je při nejmenším polopřímkou. A to takovou jejíž počátek se neustále posouvá. Stejně jako Vesmír pomalu spějící k jistému zániku vytvořil život, i čára při energetických nestabilitách vzedmula vlnu - první existující formu energie náležící jí samé - vás. Jmenujete se Wavell, a jediným cílem vašeho života je pouť za druhým koncem čáry při útěku před tím prvním. Existuje vůbec něco jako konec? Těžko říci..

Attack of the Mutant Camels 2: Yak Attack – létající kozel Trevor Attack of the Mutant Camels 2: Yak Attack – létající kozel Trevor
Kozel Trevor má zajímavý životní příběh. Až do svých dvaceti let byl obyčejným kozlem co ožíral sousedovi záhonky. Pak se ale něco stalo – Trevor, zvědavec při průzkumu okolí svého skromného obydlí narazil na tajemnou studánku. Jakmile se napil, začaly se dít věci! Krom toho, že našel životní cíl - zachraňovat nevinná stvoření před těmi zlými -začal také mít obrovské zažívací potíže. Zvláště po požití kari se začal nadýmat jako horkovzdušný balón. Jeho „prdy“ získaly na síle natolik, že když si „ulevil“ bylo to jako by měl na pozadí raketový pohon. To mu však v konání dobra bylo jen ku prospěchu. Tak létal nad svou zemí, Ungulónií, osedlával nevinná zvířatka, aby je dovedl do bezpečí stájí, ládoval se kari v sultánských palácích a střílel havěť co se mu připletla do cesty. Tolik k příběhu a vlastně i smyslu hry.

Pacman - je to on, není to on? Pacman - je to on, není to on?
Podle názvu budeme dnes opět mít tu čest s legendárním jedlíkem Pacmanem, ale jak záhy poznáte, hra se od klasiky značně odlišuje a náš vykousnutý hrdina bude muset mnohem více přemýšlet a řešit logické úkoly. Rumunský tým SuperSoft tento titul nejprve vytvořil v roce 2000 pro jejich balík her pro platformu Spectrum a nyní si hru můžeme rozběhnout i na PC. Prvním rozdílem, který vás nejspíše zarazí, je struktura bludišť. Ta jsou vyvedena ve stejném designu, ale často jsou na první pohled otevřenější, někdy převládá volný prostor a jen menší část obrazovky tvoří kostkami ohrazené místnosti. Ani zde se ovšem Pacman zcela nevzdal pojídání a v každém levelu budete muset takto vysbírat všechny krystaly. Ty však netvoří souvislé řady a je jich zde spíše méně, zato jsou od sebe vzdálenější a ukrytější.

Autor:


Témata: Země (planeta)

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v červenci

Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered edition

Červenec patří v oblasti her k nejslabším měsícům v roce. Přesto jsme si řekli, že zkusíme vybrat pět kousků, které by...

Zaostřeno na fenomenální ukázku The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II patřila na letošní herní akci E3 k nejdiskutovanějším hrám výstavy. Studio Naughty Dog hru...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz