Magazín přinesl tradičně dva články – v prvním se Dan Viktorin podíval blíže na zoubek hratelné demoverzi vesmírného simulátoru Space Droids 3D - a ukázalo se, že se jedná o projekt hodný vysokých očekávání. Páteční magazín se pak věnoval shrnutí posledních kol vývojářských rychlosoutěží na serverech Gamecode a České hry.
V PHžurnálu jsme si nejprve představili hru z Podkarpatské Rusi Karhulec, následovaly informace o brzkém vydání Arkanoidu od Soundboss Games, chystané 3D akci Island Adventures: Cursed Island, přidání jedné celé kapitoly do hry LSARS a jeden nový screenshot z téže adventury, smutné oznámení konce týmu FIKOgames, oznámení úžasně vypadající akční hry Clockwork Rian, novinky z Albisoftu týkající se 3D akce Řež, oznámení dvou chystaných projektů u Wishes Interactive a dva nové screenshoty z adventury týmu Real Game Creators.
Bantumi 3D - fazolky na slovenský způsob
Popularita her z mobilních telefonů se odvíjí od úspěchu dané značky a typu. A finská firma Nokia je v oblasti prodeje svých přístrojů úspěšná velmi. Není tedy divu, že se některé klasické minihry z její stáje vryly natolik do paměti uživatelů, že jsou ochotni tvořit a hrát jejich verze pro různé jiné operační systémy a počítače. Od obecného mlácení prázdné slámy ale ke konkrétním faktům – úvodní souvětí pochopitelně nesměřují k ničemu jinému, než oznámení faktu, že prostor dnešní recenze na plnou hru zdarma je věnován právě jedné takové předělávce. Slovenský autorský tým si vybral logické fazolkové řádění Bantumi a přízvisko 3D jasně napovídá, že hlavní změnou oproti originálu bude přidání nového rozměru. Nicméně nalijme si raději ihned ze začátku čistého vína: třetí rozměr slouží jen jako prostředek vizualizace, hratelnost a základní pravidla zůstala zcela zachována a v zásadě se tak hráčům do rukou dostává stále tatáž zábava.
Ozzie and the Quantum Playwright - plnohodnotná adventura
Ozzie and the Quantum Playwright je klasická adventura, stylem, ovládáním, ale i svou kvalitou se podobá těm komerčním od LucasArts (jako série Monkey Island, Sam and Max nebo třeba Full Throttle). Nabízí skvělý příběh nabitý humorem a spoustou hádanek, které k adventurám patří.
Hra začíná intrem v kanceláři ředitele Ozzieho školy, kde je řediteli vysvětleno, že došly výsledky srovnávacích testů, ze kterých vyšlo najevo, že se jeho škola propadla ze 7. místa na místo 76. A to jen a jen proto, že škole chybí "quantum playwright" (ať je to, co je to). Ředitel ale nehodlá svou vydobytou příčku opustit a rozhodne ztracenou prestiž získat nazpět a to jednoduše tak, že QP postaví přímo na střeše školního divadla. Vy, jako Ozzie – student školy, tomu musíte zabránit, protože jinak by vaše milá, která právě divadelní obor studuje, byla nucena přestoupit na jinou školu a to je pro vás pochopitelně zcela nepřípustné.
Haunted Castle 3 - řežba jako v Golden Axe
Vcelku nedávno na Plných hrách vyšla recenze na původem francouzský akční titul Haunted Castle 2. HC3 pochopitelně není ničím jiným, než přímým pokračováním zmiňované hry od stejného autora – a ve stejně frenetickém, divokém, obtížném, ale setsakramentsky zábavném stylu. Těm, kdo neměli tu čest přímo s Haunted Castle 2 či některou jinou hrou od stejného autora (celkem jich vytvořil požehnané množství a jejich počet stále roste), nejlépe přibliží celou ságu srovnání s klasickou akční plošinovkou Gods či ještě větší arkádovou řezanicí Golden Axe. Inspirace je zřejmá na každém kroku, neboť i hratelnost Haunted Castle 3 je založena zejména na skákání, uhýbání a ničení desítek hloupých, ale přesto životu nebezpečných nepřátel.
Edge Retro House - ať žije retro
Jestliže musíte často nostalgicky zatlačovat slzu v oku, když vidíte některé dnešní hry a přitom si mimoděk vzpomenete na to, jaké „pařby“ tu byly před nějakými 10-15 lety, pravděpodobně se vám bude zamlouvat dnešní plná hra nazvaná Edge Retro House. Její námět je postaven na základech klasiky jménem Head Over Heels, kterou si někteří z vás možná ještě vybaví.
Princip hry je jednoduchý jako facka a nebojím se říct, že jej pochopí naprosto každý hráč bez rozdílu věku. Vaším úkolem je totiž postupně projít 5 pokojů a v každém z nich posbírat určité množství nějakých, většinou předem daných předmětů. Podle toho, jak rychle se vám to povede, budete postupně získávat bodíky na vaše konto, proto neztrácejte ani sekundu, přemýšlejte rychle a pokud možno také pohotově reagujte.
Scratch Mast'a - staň se DJem
Hra s prostým a všeříkajícím název Scratch Mast'a je novým titulem pocházejícím od francouzského dua Graphit-X, které stojí například za povedeným simulátorem jízdy na snowboardu jménem Freeride Earth nebo například futuristickými závody vznášedel jménem Ludo Race, jež jsme tu měli poměrně nedávno. Dnešní povedená gameska dozajista zaujme všechny hudební fanoušky, ale nejenom je, oslovit by měla také příznivce netradičních a originálně pojatých her.
Verze hry Scratch Mast'a, s níž vás dnes seznamujeme, je sice jedna z prvních, nicméně již teď je dobře hratelná. O co ve hře tedy jde? Příběh nám vypráví o tom, že jedna velká televizní stanice plánuje uspořádat v nedalekém městě soutěž ve scratchingu. Jelikož jste mladým a nadějným DJem, rozhodnete se zkusit své štěstí a přihlásíte se do soutěže. Pokud uspějete, otevře se vám cesta do velkých klubů po celé zemi a také budete titulováni jako „Scratch Mast'a“ (Mistr scratchingu).
Head Over Heels - dokonale roztomilá arkáda
Psal se rok 1987, když poprvé spatřila světlo světa návyková izometrická adventure arkáda Head Over Heels. Autorovi této recenze byl pouhopouhý jeden rok, když soudobý tisk vynášel autory z týmu Ocean až do nebes. Je fakt, že na svou dobu se jednalo o výjimečný kousek – pořádně obtížný, neuvěřitelně návykový a pořádně rozsáhlý. Vysoká variabilita lokací spolu s nápaditými logickými úkoly vynesla HOH titul nejlepší hry svého druhu. V nepříliš dávné době se čtveřice amatérských vývojářů rozhodla, že si HOH nezaslouží pomalé upadnutí v zapomnění, a rozhodla se vytvořit PC verzi. S krásnou kreslenou grafikou, skvělou hudbou a neměnnou výtečnou hratelností je nová verze Head Over Heels jednou z vůbec nejlepších volně šířitelných her, vhodná pro děti dík své roztomilosti a členové Retrospec si tak zaslouží opravdu pořádné poděkování.
Pyjamarama - nebezpečný svět snů
Původní hra Pyjamarama je starší než valná většina čtenářů serveru Plné hry.cz (a mimochodem i než autor této recenze) – vyrobena byla už v roce 1984. Svému autorovi, Chrisi Hinsleymu, zajistila nemalou popularitu. Vysoká hodnocení a oblíbenost mezi hráči dosáhly takové úrovně, že i po více než dvaceti letech na ni stále někteří nostalgicky vzpomínají: nostalgicky natolik, že je tento pocit vede ke tvorbě předělávky pro současné herní systémy. Pyjamarama roku 2004 vypadá na první pohled kouzelně. Logo se správně vyjeveným postarším chlapíčkem v pruhovaném nočním obleku je vystřídáno stručným menu a kouzelně vypadající zboku viděnou hrou. Na první pohled se Pyjamarama zdá být prostou a nekomplikovanou plošinovkou, brzy se ale ukáže, že to není tak docela pravda. Blíže skutečnosti by bylo zařazení mezi akční adventury, či plošinovky s logickými úkoly, někam mezi nesmrtelnou ságu Dizzy či Castlevanii.
Dáma 2004 - desková hra v atraktivním kabátě
Není tomu tak dávno, kdy všechny naděje týkající se plošinovky Cryptic navždy uhasly, díky ohlášenému rozpadu týmu Keensoft. Všechny tedy zajisté potěšilo opětné zahájení jejich činnosti. „Nový“ Keensoft, v poněkud odlišném složení, ovšem nepřišel pouze se suchým oznámením obnovení činnosti, velice brzy po něm byla ohlášena a taktéž vydána logická hříčka Dáma 2004. Cryptic se již tedy s největší pravděpodobností nedočkáme – budiž nám tedy útěchou alespoň dnes recenzovaná Dáma 2004.
Dáma sama o sobě je hrou velice starou a mnoho z vás se s ní setkal zajisté v deskové podobě, která dovedla zabavit a zkrátit lecjaký nudný večer. Dnes je ale doba moderní, proto místo hře v kruhu rodinném, dá mnoho lidí přednost spíše virtuální zábavě a na to právě vsadil Keensoft.