Týden na PH - vzhůru do oblak!

  12:00aktualizováno  16. října 5:24
Titulem týdne se po zásluze stala skvělá česká letecká akce Plane Arcade, navíc proběhl týden s adventure, v jehož rámci jsme vám nabídli hned deset vynikajících titulů tohoto žánru. A zapomenout nelze ani na strategii American Life s prostitutkami.

Uplynulých sedm dní přineslo samozřejmě v první řadě dokončení minule započaté akce Týden s adventure, v jejímž rámci vyšlo na Plných hrách hned deset skvělých titulů tohoto žánru, v čele s Moorhuhnovskými Der Schatz Des Pharao, trojrozměrnou Blast Zone, či třeba originálně humornou Robert Redford Saves the Day Deluxe. Navíc souběžně probíhající soutěž o 15 originálních her (5x Syberia II CZ, 5x Post Mortem CZ a 5x Gooka 2) stále ještě běží, takže neváhejte a využijte příležitosti získat skvělé adventure tituly v kompletně lokalizovaných verzích zcela zdarma.
Titulem týdne mimo adventurní žánr se stala česko-slovenská letecká akce Plane Arcade od týmu 3D Games, větší pozornost čtenářů však upoutal titul nižších kvalit - ve strategii American Life se ovšem hraje za obchodníka s bílým masem, a to navíc masem jednoho pohlaví a jednoho účelu: prostituce. Za zmínku pak stojí i několik projektů z nedávno ukončené soutěže Retro Remakes 2004, jež se inspirují starými klasikami: zejména Dizzy, ale i závodní F1 Spirit a akční Tranz Oz patří k tomu lepšímu, co může volně šířitelná scéna nabídnout.
Samozřejmě ani tentokrát nechyběl na Plných hrách magazín. V něm nejprve Pavel Vampola detailně vyzpovídal tým Riotix, jenž chystá RPG-akce Cross-War, načež Luboš Havlíček shrnul v obsáhlém článku události ve světě českých a slovenských textovek, Alenka Varkočková se podělila o první dojmy z kulečníkového simulátoru Billiard Challenge (mimochodem - jedna z nejambicióznějších a nejlépe vypadajících domácích freewarovek vůbec) a Dan Viktorin zjistil ve svém interview, co nového se děje v týmu Local Studio.

Týden s adventure

The Murderer – život není spravedlivý
The Murderer je jedna ze starších adventure her, jež se minimálně českým freeware serverům tak trochu vyhnula. Vyšla již v roce 2001 a jde o vyprávění na pomezí point'n'click titulu a ilustrované textovky, které má výtečnou atmosféru, nabízí nečekané vyústění a také několik pořádně nechutných scén. Na svědomí ji má autor jménem Michael Zerbo a ačkoliv se nejedná o nejdelší ani nejobtížnější hru, rozhodně se dá říci, že odvedl pořádný kus dobré práce při tvorbě scénáře. Děj se začíná v poklidné atmosféře v domácnosti jedné bohaté rodiny. Hráč se staví do role sluhy, jenž se stará o blahobyt ostatních, oblíbeného vytírače podlah, roznášeče jídla či utírače prachu. Zkrátka – domácnost z konce předminulého století jako vyšitá. Zpočátku jde všechno jako po másle a největší problém, jak donutit pětiletou Alici, aby opustila zahradu a vrátila se domů, vyřeší pouhopouhé lesní jahody. Brzy se ale stane něco, co totálně veškeré dění převrátí a z hlavního hrdiny udělá štvance.

Na pokraji smrti - povedená česká adventure
Česká freeware scéna se den ode dne rozrůstá a je velmi potěšující, že dosti velké procento z těchto nově vznikajících jsou týmy schopny tvořit opravdu kvalitní a zábavné hry. Jedním takovým je právě Halogen team, kteří jsou autory dnešní adventurky Na pokraji smrti. Ač by hra mohla na první pohled budit dojem, že za sebou její tvůrci již nějaký ten titul mají, není tomu tak. Tato adventure je jejich úplně prvním počinem a nutno dodat, že velice zdařilým. První dojmy z celé hry však rozhodně nadšené nebudou. Vhozeni jste do nepříliš vábně vypadajícího menu, kde se mimo volby „Hrát“ nenachází příliš mnoho dalšího. Po zvolení možnosti Hrát jste okamžitě vhozeni bez jakéhokoli vysvětlujícího úvodního intra do místnosti v níž se nachází pouze nemocniční postel s kapačkami, několik neznámých přístrojů a nebezpečná chemická látka neznámého původu, po níž ve zdejším stole zůstala vskutku nepěkná díra. Hledání předmětů a dalších záchytných bodů je o to složitější, že jste do oné místnosti vhozeni bez jakékoli souvislosti a vytyčeného cíle, což je způsobeno kompletní ztrátou paměti, která vás bohužel postihla.

Crypta – česká elektronická pohádka
Zdařilá a poměrně zajímavá kombinace klasické psací textovky, gamebooku, RPG PC her a dračáku. Tak nějak by se také dala popsat hra Jana Jirkovského & Sosol Interactive nazvaná Crypta, která byla vytvářena v období od října 2001 až do ledna 2004 ve stále oblíbeném programovacím nástroji Turbo Pascal 6.0. Crypta běží v textovém režimu DOSu, podobně jako většina textovek, a je značně rozsáhlá, což samozřejmě potěší. Kdo by hrál krátké textovky, že? Asi by vás zajímalo, jaký je příběh hry. Cituji přímo z ní: "Za svého mládí jsi již slýchával mnoho o dracích, kouzelnících, dryádách, vílách, kostlivcích, upírech, spanilých princeznách a zlých a mocných černokněžnících. Ihned po dokončení studia jsi se rozhodl, že se vypravíš na nějaké klasické fantasy dobrodružství...

Robert Redford Saves The Day – zábava a la Monty Python
Jsou hry normální, lehce šílené, velmi šílené a na samotném konci této pomyslné škály stojí výtvor řecké sekce komunity okolo programu pro zjednodušenou tvorbu adventure her AGS (Adventure Game Studio) – The Butcher a celé Attic Window Games se svou trojdílnou sérií Robert Redford Saves the Day, jež se nedávno dočkala zkompletovaného vydání v Deluxe verzi, již také přináší Plné hry prostřednictvím této recenze. Tato sága splňuje všechny podmínky pro to, aby mohla být nazvána humornou ujetou kreací v montypythonovském stylu. Méně pochopitelnou, méně logickou a méně ujetou point'n'click adventuru (snad s výjimkou nikým nikdy nepochopeného titulu Novo Mestro, jenž byl na PH recenzován cca před rokem a půl) skutečně v příslušné rubrice na Plných hrách nenajde ani Sherlock Holmes. Robert Redford je divný, obtížně pochopitelný, střelený, ale přitom vlastně velice zábavný a tu a tam i překvapivě kvalitně vyrobený a audiovizuálně zaštítěný.

Keptosh I: the Search for junc – když jsou drogy na příděl
Je rok 2084. Žiješ v ServaCor City. Celé město je řízeno obrovskou korporací ServaCor. Lidé se stali závislými na elektrické energii a datech. Pro tyto životně důležité suroviny se vžil slangový výraz „junc a flow“. ServaCor zásobuje juncem celé vaše město a fakticky se tak stává neomezeným vládcem. Většina obyvatel, stejně jako obyvatelé miliónů dalších měst, nenávidí a své vládce. Korporace zdarma poskytuje lidem jídlo, pivo, ubytování, junc a flow výměnou za práci v obřích továrnách. Část obyvatel je nespokojena, protože toto považuje za maskovanou formu zotročování. Vítej v budoucnosti. Jsi Adis Keptosh. Jednoho dne se tak nějak poflakuješ doma, když ti přijde na mysl, kde je asi tvá dívka. Protože jsi jí už delší dobu neviděl, vydáš se jí hledat. Objevíš však mnohem závažnější problém. Došel junc. ServaCor přestala dodávat, terminály ze kterých obyvatelé junc čerpaly jsou prázdné a lidé v absťáku nervózně přecházejí po ulicích. Nejhorší je, že pokud nebudou dodávky obnoveny, tvoje dívka zemře. Proto se vydáváš zjistit, co výpadek způsobilo a celou věc napravit.

Blast Zone – adventura s nádhernou grafikou
Blast Zone – po přečtení tohoto titulku by si asi většina soudných lidí myslela, že půjde o akční hru s pořádně efektními výbuchy. Tipovat jako žánr adventure bylo by značně odvážné až šílené. Tak tomu ale skutečně je, protože jde o nejnovější titul pana Alana Thorna, který má na svém kontě již jednu minimálně zpracováním výjimečnou hru – mystoidní adventuru Sigma, v níž se hráči pachtili se čtveřicí obtížných hádanek (z nichž jedna byla navíc úmyslně nevyřešitelná!) v nádherně vyvedeném 3D světě. Ten je základem úspěchu i u Blast Zone, nicméně tentokrát se hráči dočkají i mnohem dramatičtěji zpracovaného, napínavějšího a výraznějšího děje, postav, s nimiž lze zapříst rozhovor a podstatně většího počtu předmětů, jež lze v tradičním adventurním stylu sebrat, zkombinovat a použít. Přitom ale duch vůbec prvního Thornova projektu zůstal víceméně zachován a rozhodně se nedá říci, že by se Blast Zone snížila na úroveň "obyčejných" freeware adventur, jichž každý měsíc v AGS či jiných programech vznikají tuny.

The Adventures of Maddog Williams in The Dungeons of Duridian
Že jsou Češi mistři v tvorbě adventur, to jsem říkal už mockrát. Ovšem nejsme v tom sami. Vyprodukujeme jich sice hodně, ale kvalitní adventury vznikají po celém světě a tak například dnešní gamesa nazvaná The Adventures of Maddog Williams Vol 1. in the Dungeons of Duridian mnohé české adventurní počíny v mnoha směrech převyšuje a to i přesto, že běží v Dosu a byla vytvořena v době počítačového středověku. Počátky jejího vzniku se datují kolem roku 1992, v roce 1996 si pak konečně mohla vyrazit mezi lidi a ty ji srdečně přijali díky jejím nesporným kvalitám. Gamesa je značně rozsáhlá, obsahuje obrovské množství obrazovek, popisných textů a animačních okének. Hlavně s popisy autoři nešetřili.

Moorhuhn Der Schatz des Pharao - vzhůru do Egypta!
Německou firmičku Phenomedia AG a jejich veleúspěšnou sérii Moorhuhn myslím netřeba nikomu příliš dopodrobna představovat. Již první díl celé série stanovil jasný koncept, který byl dále již jen dopilováván a obohacován novými nápady. I však v tomto zaběhnutém koloběhu se ocitly drobné odbočky týkající se žánrového začlenění jednotlivých dílů. Jednou z nejcitelnějších byl právě Moorhuhn Der Schatz Des Pharao, což není jednoduchá arkáda na odreagování, na což jsme byli dosud zvyklí, nýbrž plnohodnotná adventura, u jejíhož řešení se bezpochyby pořádně zapotíte! Zajímají-li vás obří pyramidy stojící na vyprahlých pláních v Egyptě, či celkově historie této starověkého říše, bude se vám tato adventurka jistě více než pouze zamlouvat. Její hlavní náplní jsou právě tajemství, jimiž je celá tato oblast zahalená.

Rob Blanc 2: Planet of the PasteUrised Pestilence
Již před delší dobou byl na Plných hrách recenzovanán první díl série, jež je pro fanoušky freeware adventur něčím, jako Loom nebo Quest for Glory pro ty, kdo holdují spíše komerčním – Rob Blanc: Defender of the Universe je shrnující název pro trojici titulů, jež spojuje postava hlavního hrdiny, humorné zápletky a pořádná dávka aluzivních gagů a porůznu zasunutých vtípečků. To všechno made by Ben "Yahtzee" Crosshaw – a komu toto jméno nic neříká, ať zkonzultuje recenze neméně výtečných titulů jako 5 Days A Stranger, 7 Days A Sceptic či oblíbený titul autora tohoto článku, geniální parodii na Lucas Arts v podobě The Trials of Odysseus Kent. Zpět ale k hrdinovi vesmírného kalibru, protože Rob Blanc nerad čeká a zaslouží si pořádný prostor. Jeho druhé dobrodružství nese tak trochu larryovský (či flash-gordonovský, jak je libo) název Planet of the PaseUrised Pestilence, což je pěkná anglická slovní hříčka vyjadřující fakt, že se Rob tentokrát podívá na planetu zamořenou epidemií skutečně prapodivného původu.

Brain Hotel - pořádně úchylná adventure
O tom, že hlavním předpokladem k vytvoření úspěšné a perfektně hratelné adventury, je především kvalitní dějová linka, není ani v nejmenším pochyb. Někteří tvůrci sází na fantasy, jiní spíše holdují humoru, což je na samotném pojetí dosti poznat. Nouze není ani o naprosto smyšlené sci-fi příběhy. Jen velice málo adventur se však může pochlubit natolik podivným až úchylným dějem, jako právě Brain Hotel od autorů výtečné detektivky A Case of the Crabs. Na samotném počátku byla úplně obyčejná rodinka. Spoustu let jste šťastně žili spolu se svou manželkou v útulném domečku, jenž byl proti zlodějům střežen vaším věrným chlupatým přítelem. Jednoho dne se však vše náhle změnilo – váš věrný čtyřnohý přítel se totiž vinou evoluce vyvinul o několik miliónů let dopředu, a to během jedné jediné hodiny...

Tradiční příděl zábavy zdarma

Onslaught – válečná jatka
Ač vám autoři dnešní plné hry – skoro neznámý tým Sunny Games - o pozadí a příběhu neprozradí, chtě nechtě se vám do hlavy musí vkrádat myšlenka, že něco podobného už tu bylo. Teď ale nemám na mysli nějakou podobnou hru, kterou by Onslaught prachsprostě kopíroval, nýbrž jednu celou historickou událost. A tou bylo nijak slavné vylodění amerických jednotek u pláže Omaha, což se zvrhlo v pěkná jatka. A v podstatě o něčem podobném (ne-li o úpln té samé věci) pak pojednává plná hra jménem Onslaught. Ve hře se zhostíte role kulometčíka sedícího za vysokou zdí a ostatým drátem kousek od moře. Jeho jediným úkolem je pořádně olovem prošpikovat všechny vojenské jednotky, které se k němu budou snažit dostat. A že to bude úkol nesnadný, o tom se rychle přesvědčíte záhy.

Plane Arcade - úchvatný letecký souboj
Každému, kdo pravidelně navštěvuje Plné Hry a alespoň okrajově pročítá Žurnál nebo Magazín, musí být projekt týmu 3D Games nazvaný Plane Arcade důvěrně známý. Aby taky ne, když v minulosti jsme vám přinesli několik prvních dojmů, spoustu obrázků a jiných zajímavých informací o této hře. Nyní je však již téměř nekonečné čekání u konce a nám se po mnoha měsících vývoje do rukou dostává plná verze, z níž vám bleskově přinášíme naše dojmy a celkové hodnocení. Splnila hra všechna očekávání? Pro všechny neznalé snad jen doplním – Plane Arcade je leteckým simulátorem pocházejícím z dílny česko-slovenských 3D Games. Kampaň, jež je stěžejní částí hry, začíná jednoduchou a velice krátkou výukovou misí, v níž je vám prostřednictvím výstižných, po pisků vysvětleno ovládání, které snad již prostší být ani nemohlo. Veškerý pohyb letadla ovlivňujete vaším myšítkem, stejně jako střelbu (levé tlačítko) či shazování bomb (pravé tlačítko). Mimo to bude potřeba občas použít rovněž klávesnici, kterou však budete pouze upravovat otáčky motoru letadla.

Dark Caves 2 - dobrodružství v Egyptě
Dark Caves 2 je multilevelová hopsačka vytvořená v programu Gamemaker. Jde o remake hry se stejným názvem ze staré C64. Jak napovídá její podtitul "Lost in Egypt", zavede vás do hlubiny pyramid starého Egypta, které jsou plné spletitých chodeb, tajných místností a podivných nepřátel. Vaše herní postava je oblečena do skafandru a na zádech nese raketové motory. Ty vám umožňují zdolávat propasti a dostávat se do jinak nepřístupných míst. Také můžete jednoduše přeletět potvůrky, kterým nezbude, než vám ze země hrozit pěstí. Motor však potřebuje benzín, a když vám dojde, nepohnete se prakticky z místa. Další komoditou, kterou je radno šetřit, jsou bomby na bourání zdí. Po cestě sbíráte zlaté klíče ve tvaru egyptského symbolu, které vám přidávají body. Ty na konci každé úrovně směníte za životy v kurzu tisíc bodů = jeden život.

American Life – život pasáka
Strategické obchodní hry ve freeware oblasti často využívají velmi jednoduchého modelu přejíždění mezi městy a reagování na nabídku a poptávku, leckdy dokonce počítanou zcela náhodně. Nedostatek vizuální atraktivity pak nahrazují kontroverzí námětu. Zpočátku se jejich autoři zabývali námořním pirátstvím (krásným příkladem je oblíbený hra Ocean Trade) či obchodováním s počítačovými součástkami (Business Giant Evropa kolegy Dana Viktorina), později přešli na tvrdý a nelegální byznys drogového dealerství (viz slovenskou freewarovku Seventh Heaven) a v podání novinky American Life od českého jednočlenného "týmu" Mystery Studio se vrhají i na pole doposud nepříliš orané – obchod s bílým masem, konkrétně ženami, a to určenými k erotickým službám. Stát se pasákem asi nebude snem většiny ze čtenářů Plných her, nicméně i toto povolání má leccos do sebe. Spousta krásných žen, žádné starosti s morálkou či zákony a velké, nezdaněné peníze, jež prostituce nese…

F1 Spirit – svět spálených gum a řvoucích motorů
Závody, při nichž jsou jezdci v permanentním ohrožení života. Vysoké rychlosti, skřípající brzy, pneumatiky, smažící se na hladké asfaltové vozovce, motory řvoucí námahou, pot stékající po hledí helmy a nervózní hlasy ve sluchátkách, které varují před přicházející kolizí – a hlavně, do sedla rvoucí akcelerace, slastný pocit rychlosti, která žene kovové mnostrum vpřed za vítězstvím. Ale též máročné skládání součástek, stájová taktika, správně volené zastávky v boxech. To všechno je formule 1, výstavní skříň automobilového sportu (momentálně trochu ve stínu spanilé jízdy rudých šípů Ferrari a navzájem zastupitelné dvojice vítězů Schumacher - Barichello). Do víru bojů prestižní série okruhových závodů, ale též na šotolinové rallye tratě a mezi soutěžní silniční automobily se mohou podívat hráči nedávno v souvislosti se soutěží serveru Remakes.org pro rok 2004 vydané hry F1 Spirit, která je předělávkou stejnojmenného titulu firmy Konami z roku 1987.

Dizzy – usměvavé vajíčko znovu na scéně
Kulaté vajíčko Dizzy je hrdinou, který pomalu ale jistě zapadá hluboko v osmibitové a amigové minulosti interaktivní zábavy. Naštěstí je stále v herním vývojářství aktivních dost jeho skalních fanoušků, kteří nedovolí, aby jej pokryly prachové vrstvy a nejrůznějšími parodickými či ortodoxními remaky jej přivádějí opět na světlo boží, i když třeba jen před publikum na volně šířitelné scéně. Do soutěže významného serveru Remakes.org pro rok 2004 se zapojil kupříkladu tým Crystal Fusion Software – a jako cíl svého předělávacího snažení si vybral vůbec první hru, ve které sympatické, věčně usměvavé a zábavným způsobem na nožičkách poskakující vajíčko Dizzy vystupovalo. Remake zachovává příběhovou linku, stejné jsou i prostředí a hádanky, ale audiovizuální provedení se od dob ZX Spectra sira Cliva Sinclaira posunulo přece jen o poznání dál. Dizzy remake v novém je tak skvělou příležitostí, jak si oživit vzpomínky, ale zároveň i bezvadnou logickou arkádou sám o sobě…

Equilib – jako nad hranou propasti
Equilib se na první pohled tváří jako tuctová vesmírná střílečka. Pohled zboku, raketka, okolo níž se to podezřele hemží světelnými efekty a výbuchy, úroveň se spoustou futuristicky vypadajícího vybavení a podivné pohybující se obdélníky, které by docela dobře mohly být nepřátelským druhem zmutovaných mimozemšťanů či roboty, kteří odmítli poslušnost lidstvu. Jenže pravda je docela jiná. Kvalitní mimikry maskují hru docela jiného druhu, jež je v podstatě variantou na obtížné přistávací arkády typu Thrust či v první řadě již z osmibitů známou arkádu Caveman. Nedávno na Plných hrách vyšla česká hra Drunken Dragon, jež využívá podobného principu, nicméně Equilib je v oblasti provedení i hratelnosti docela jiná třída. Zatímco The DOBROVOD na svém opilém ještěrovi pracoval šest hodin čistého času, řecký programátor Spyros Paraschis si vyhrál s každým detailem a stvořil skutečně nebezpečně návykový kousek.

Tranz Oz – netradiční pouštní závod
Dnešní plná hra nesoucí název Tranz Oz je vskutku originálním remakem starší hry pocházející z roku 1982, která se jmenovala Tranz Am. Titul Tranz Oz byl totiž vyroben – stejně jako několik desítek dalších her – pro letošní Retro Remakes Competition člověkem, jenž si říká Ed "Green Eyed Monster" Jones. Výsledky soutěže budou sice známy až na začátku prosince, ale vy už teď máte možnost posoudit, zda má jeho dítko šanci se dostat na některou z medailových pozic. Tranz Oz není obyčejná závodní hra. Ona to vlastně ani svým způsobem závodní hra není. Je to hra, na jejímž konci stojí život. Váš život. O ten totiž bude usilovat hned několik vašich soupeřů najednou a věřte nebo ne, mnohdy se jim to povede.

Dark Castle – české RPG ve Flashi
Dark Castle je nenápadným českých projektem, který se řadí víceméně do žánru her na hrdiny, tolik oblíbeného a tak málo minimálně na volně šířitelném poli vídaného. Do redakce Plných her přišel skrz lokační systém – a nutno říci, že i přes minimální očekávání, která vzhledem k němu nejen autor recenze zpočátku měl, dokázal příjemně překvapit a na pár minut dobře zabavit. Silné příběhové založení připomíná skoro až adventuru, díky čemuž i přes slabší systém RPG rozvoje postavy Dark Castle dokáže zaujmout a stát se hodnotným zabijákem času. Hlavní hrdina se narodil v malé vesničce v zemi sužované zlým lordem Baathem. Vyučil se na dřevorubce a pokojně pracoval v jedné chatrči v odlehlém koutě jeho panství. Jednoho dne k němu ale i přesto dorazil posel strašlivého pána a začal nemilosrdně požadovat nespravedlivou daň. Tu samozřejmě dřevorubec zaplatit nechtěl – a ani nemohl. Došlo tedy na ostří nože a brzy ležel posel v tratolišti krve…

Twilight of Gods - další netuctová střílečka
Stříleček už kolem nás prolétlo několik stovek ne-li tisíců. Ale průměrně každá druhá stojí za velké nic, co si budeme nalhávat. Programátor Dieter Marfurt také přispívá do pomyslného pytle her tohoto žánru - a jistě chce udělat (jako nakonec všichni ostatní) titul co nejhezčí a nejhratelnější. My se nyní společně podíváme, jestli se mu to podařilo. Vaším úkolem ve Twilight of the Gods je ukrást zkumavky, jež jsou naplněny velmi těkavou směsí, kterou chce bláznivý profesor použít, což by mohlo mít katastrofální následky. Na vás je, abyste zkumavky nepřátelům odcizili. Závěr je ale poněkud pochmurný. Čekali bychom finále s nějakým krvelačným bossem a pěkně „hustou“ atmosféru. Pravda je ale od mé myšlenky pěkně daleko. Seberete chemikálie a odejdete ze sektoru pryč. Nyní byste se jistě rádi vrátili do menu a vyzkoušeli si to znovu na vyšší obtížnosti. Bohužel, zapomeňte na obojí. Jak na nastavení náročnosti, tak na nějaké hlavní menu (rozlišení lze ale v nastavení, které je mimo hru, měnit). Po spuštění hry následuje velmi pěkné a „děsivé“ intro, v němž onen profesor smíchává všechen ten bordel, se kterým hodlá na naší planetě způsobit „nepatrnou“ paseku. Po skončení intra se hned vrháte do role detektivky, která má to všechno zastavit.

SubLunar Wars - boj o vesmír i existenci...
Právě intergalaktické souboje jsou častým námětem počítačových her. V podstatě každá vesmírná střílečka je tímto námětem postižena. Začalo to hrami typu Space Invaders, Galaga, Galaxian, StarForce a mnoha dalšími legendárními automatovými hity. Do dnešních dní vesmírných stříleček vzniklo tolik, že už je nikdo nespočítá a vznikají další. Jak už to tak bývá, jejich kvality jsou různé. Tyto gamesy se liší v mnoha aspektech. Někdy se vaše raketa pohybuje scrollujícím světem, jindy se váš bitevní prostor skládá z jedné statické obrazovky, na níž se ze všech stran zjevují nepřátelé. Někdy máte jeden druh soupeřů, jindy jich je tolik, že se v tom jen stěží vyznáte. Některé vesmírné střílečky jsou více zábavné, jiné méně. I u nás tento druh her vzniká. Jednou z nich je i mnou dnes představovaná gamesa SubLunar Wars. Stojí za ní tým Pear Softwares, známý například kvalitní strategickou hrou Pyramis, v níž jste si budovali podle svých představ faraonskou říši.

The Ultimate Chuchu – drsná holka v akci
Mimozemšťané vypracovali plán na vojenské ovládnutí Země. Vesmírem se vydaly tisíce jejich bitevních lodí naplněných stíhačkami, vyzbrojeny moderními zbraněmi, neviditelní díky stealth systémům nové generace. Zelenkaví vetřelci měli ty nejlepší předpoklady k úspěchu – nic netušící lidstvo se sotva mohlo bránit jejich nečekanému úderu do zad. Stratégové ve velitelském štábu však udělali jednu malou, ale osudovou chybu. Ukradli Chuchu její motorku. A to se ve světě pouličních gangů a mladistvých zločinců neodpouští. Drsná holka z ulice se rozhodla, že namyšleným panákům z vesmíru ukáže, zač je toho v Americe loket. Její zdánlivě nerovný boj s obrovskou přesilou zpracovává nedávno vydaná plošinková akce The Ultimate Chuchu, na níž se vyřádilo autorské uskupení sídlící na webu AGRreviews (mimojiné též autoři oblíbené akce Doomed).

Star Trek: Asteroids - kapitáne, je to na vás
Vesmírný odpad není o nic méně příjemný než bordýlek ve vlastním obýváku. Oproti bez ladu a skladu poházeným věcem, špíně a zbytkům jídla jsou však shluky hmoty nekontrolovaně se pohybující mezihvězdným prostorem o poznání nebezpečnější. Na vlastní kůži se o tom přesvědčují i obyvatelé odlehlé planety Cymkoe 3 v klonu klasické střílečky s tematikou neméně proslulého televizního sci-fi seriálu. Star Trek: Asteroids od českého Hazard Teamu je uveden stručným briefingem. Hráč se dozvídá, že se k již zmíněné kolonii blíží kupa velkých meteoritů, které hrozí způsobit zkázu na povrchu. Obranné systémy Cymkoe 3 si s nimi nestačí poradit - a jako na potvoru v dostatečné blízkosti se momentálně nenachází jiná loď Federace, než ta, na jejímž kapitánském můstku se právě nachází.

Terror Shooter - variace na Counter-Strike
O populárním Half-Life a jeho modifikaci Counter-Strike, která se zaslouženě drží na první příčce nejhranějších multiplayerových akcí, asi neslyšel jen málokdo. Teprve před nedávnem jsme vám představili volně šiřitelnou 2D variaci, která sklidila až překvapivě úspěšné výsledky. V Terror Shooter 2 se také postavíme do role nekompromisního policisty, jehož jediným úkolem bude zbavovat se všech teroristů, jež se mu dostanou pod ruku. Zpočátku nejste otravováni žádným složitým nastavováním, nýbrž prakticky okamžitě vhozeni do hry. Žádnou promakanou komplexní 3D akci od Terror Shooter 2 nečekejte, svým principem by se hra spíše než k plnohodnotným akčním hrám dala přirovnat k tisícému klonu Moorhuhn, ovšem nutno podotknout, že ve vcelku zdařilé formě.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...