Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Týden na Plných Hrách - válka robotů

  18:16aktualizováno  18:16
Tunové kolosy složenéí z plechu a tvrdé oceli se dají do pohybu, napřáhnou své obří paže a vystřelí prvníprojektil. Kolem se bortí domy a vše je tak nějak vzhůru nohama. Tohle zkrátka ještě vaše město nezažilo!

Hra týdne

Bootfighter Windom XP SP2.NET - 3D robotí bitkyBootfighter Windom XP SP2.NET - 3D robotí bitky  
Hodnocení: 8/10

Jak se zdá, svalnatým herním hrdinům již odzvonilo. Místo toho začínají na plátna kin ale také naše obrazovky pronikat daleko vybavenější mechanické stroje o velikosti podobné mrakodrapu. Ostatně kdo viděl ne příliš starý snímek Transformers, musí mít celkem jasno v tom, jak taková bitka dopadá. Plechy se budou lámat pod údery mohutné síly i v této freeware hře s neskutečně složitým názvem Bootfighter Windom XP SP-2.NET. Podobnost s operačním systémem Windows není soudě podle názvu jednotlivých robotů čistě náhodná… Vzhledem k velikosti instalačního souboru museli autoři zákonitě přijít s dostačujícím obsahem, aby nebylo stažení jejich projektu jen zbytečným mrháním časem. Po této stránce jim naštěstí není co vytknout a Bootfighter tak nabídne několik rozličných herních módů, v nichž nechybí také několik taktických a třeba i týmových.


Recenze

Dyson - zasaď strom, obsaď asteroidDyson - zasaď strom, obsaď asteroid
Hodnocení: 7/10

Strategické hry mohou mít mnoho podob a právě v kategorii freewarových titulů vývojáři rádi experimentují. A to jednoduše proto, že jejich případný neúspěch a nezájem ze strany hráčů nemůže finančně poškodit jak jejich existenci, tak ani vydavatelskou společnost či zbytek týmu. Právě proto mohla vzniknout originální hra jako je Dyson. Na tom, že se v této hře podíváme tak trochu do vesmíru by nebylo ještě nic podivného, kdyby ovšem zdejší vesmír nefungoval na zcela jiných principech. Ono vlastně ani nejde o vesmír celý, ale jen kolonii či chcete-li uskupení asteroidů.


Block Breaker - padající zdiBlock Breaker - padající zdi
Hodnocení: 5/10

Z námětu Block Breaker jsem byla zpočátku lehce vyvedená z míry. Rozhodně si nepamatuji jinou freeware hříčku s podobným námětem . Originalita ale není na škodu, zvlášť když se Block Breaker může pochlubit celkem slušným využitím. Každého jistě čas od času popadne nálada, kdy by nejraději něco rozbil, v horším případě se rozbehl hlavou o zeď a uštědřil jí trochu bolesti. Block breaker vám dá příležitost vybít si zlost a dokonce se i rozběhnout proti stěně – nebude vás to ale ani v nejmenším bolet. Block Breaker je ve zkratce řečeno miniaturní hrou, jež se orientuje na ničení cihlových zdí. K tomu jsou speciálně upraveny levely a úspěšnost se neměří na počet rozdrcených cihel ale na čas, v němž celou likvidaci zvládnete.

Numbers - od jedné do šestiNumbers - od jedné do šesti  
Hodnocení: 8/10

Numbers neboli v českém překladu jednoduše Čísla. Tak takový název nese nová a zajímavě zpracovaná 3D logická hra stavějící na známých a okoukaných principech. Jediné nové, s čím přichází, je zapojení opravdu primitivních matematických úkonů, které by mělo hravě zvládnout i dítě předškolního věku. A tak se dostáváme do prostoru, v němž nás bude zajímat jen lehce nakloněný obdélník. Po tom totiž budeme směrem od nás posílat pravidelné bloky s číslem na všech stranách. Aby v tom nebyl nepořádek, rozhodli se autoři omezit se pouze na čísla 1 až 6, což je jedině dobře pokud víte, jaká mají vliv na samotnou hratelnost.


Lunar Lander - hladké přistáníLunar Lander - hladké přistání 
Hodnocení: 7/10

Přistát na Měsíci, prozkoumat vesmír a potkat se třeba s civilizací, která žije mnoho milionů kilometrů dále. To jsou odvěké sny obyvatel země, které se s příchodem moderní technologie postupně stávají realitou. Minimálně s tím přistáním na měsíci, což je ostatně námětem i této hříčky. Myslím že každému, kdo se podíval na obrázky je jasné, že se nejedná o nic jiného než jen další remake Landera. Ten je ale celkem mistrně odvedený, nabízí řečí čísel rovných dvacet zábavných levelů a nadprůměrnou 2D grafiku. Základem je tedy kampaň, kde máte zpočátku odemčenou pouhou jedinou misi. Přístup k dalším vám otevře až její splnění a tak to bude probíhat vlastně po celou dobu hraní.


Sactuary - krvavá a rychlá akceSactuary - krvavá a rychlá akce
Hodnocení: 8/10
Klobouk dolů, takhle propracovaný, dá se říct až komplikovaný, příběh jsem již dlouho u žádné freewarovky neviděla. Před tím než se pustíte do hraní tak trochu nenápadné Gamemaker akce Sanctuary čeká vás netradičně dlouhý 3D úvod. Ten vás textovou formou doprovázenou obrázky uvede do pěkně složitého děje. Rozepisovat jej na tomto místě je zcela zbytečné, místo toho doporučuji opravdu absolvovat celé intro, jež je napsáno zajímavou a zábavnou formou a vydržet u něj není problém. Důležité je snad jen vědět, že se hlavní hrdina rozhodl bojovat proti nesprávnému a nespravedlivému používání zbraní.

Zombie Hunt - miniaturní explore plošinovkaZombie Hunt - miniaturní explore plošinovka
Hodnocení: 6/10
Zombie Hunt je poměrně jednoduchá hra, což lehce omlouvá fakt, že se jedná o příspěvek do jedné zahraniční soutěže (pro zvídavé jde konkrétně o 20 event competition). Jinak jde o klasickou narychlo spíchnutou arkádu, která bohužel postrádá jakýkoliv náznak příběhu. I když je z názvu, obrázků a ze hry samotné jasné, že se převtělíme do kůže člověka, jež má za úkol ničit zombie, důvod a další možná nepotřebné informace se nám autoři sdělit nerozhodli – škoda a samozřejmě důležité bodíky z hodnocení dolů. Čeho si všimnete na první pohled, to je lehce odfláknuté rozlišení. Pokud si nezapnete roztažení na celou obrazovku (což nic moc ve skutečnosti neřeší) budete se muset koukat na opravdu malé okýnko s ještě menšími postavičkami.


The Jackyard - umělecké díloThe Jackyard - umělecké dílo
Hodnocení: 6/10
V poslední době stále více herních vývojářů využívá počítačové hry k vyjádření vlastních uměleckých nápadů a vzniká tedy pomyslný nový žánr, jež by se v originále mohl nazývat „Art Game“. Takovéto kousky jsou většinou neskutečně inovativní, skvěle promyšlené. Ne všechna hodnocení ale zůstávají na rovině superlativů. The Jackyard je netradiční již svým zpracováním. Ve skutečnosti totiž disponuje pouze černou a bílou a odstíny mezi těmito dvěma barvami. I s takto zúženou paletou barev ale autor dokázal vytvořit myslím obstojné 2D prostředí, které je viděné pohledem zboku. Přesto se ale nejednáý o arkádu, jak by to mohlo svádět a hra není omylem zařazena mezi adventurami.

Shark Attack - pozor na podmořskou havěťShark Attack - pozor na podmořskou havěť
Hodnocení: 8/10
Hlavní hrdina Shark Attack ve mně zpočátku jasně evokoval dojem, že jej oblekli do potápěčského kostýmu, na záda hodili bombu a bez jakéhokoliv dalšího vysvětlování jej prostě vrhnuli pod mořskou hladinu, kde se zastavil až na samotném dně. Při plavání totiž vypadá trochu komicky až neohrabaně a tak by se o jeho profesionalitě dalo vážně pohybovat. Na druhou stranu si pod mořskou hladinou zvykl neskutečně rychle... Jak jinak by taky mohl plnit natolik těžký úkol, jaký jej ve skutečnosti čeká. Řeč je o sběru několika artefaktů, ež jsou rozházené v podmořském světě. Ten není vlastně ničím výjimečný a když si odděláme lehce netradiční prostředí jde o tradiční arkádu, které neurazí, ale ani nenadchne. Možná tak svojí zábavnosí, jež na tom není nejhůře.

Debrysis - zábava na dlouhé hodinyDebrysis - zábava na dlouhé hodiny
Hodnocení: 8/10
Že styl hudby značně ovlivňuje naše chování mi dá jistě za pravdu většina z vás. Jako příklad je možné použít situaci, kdy si při řízení automobilu na rádiu navolíte poklidnou skladbu. Váš styl jízdy se pak většinou rovná daleko vyrovnanějšímu a méně agresivnějšímu druhu než snad v případě, kdy vám z reproduktorů zazní ostré rockové tóny. A právě proto je výběr hudby, která doplňuje hraní podceňovaný, ale přesto nesmírně důležitý. Naštěstí si to autoři Debrysis uvědomili a nejen tuto stránku ve svém projektu zvládli na výbornou. Ihned po spuštění a volbě jedné z map se pustíte okamžitě do akce (na výběr je několik rozličných, vesměs lze ale prohlásit, že rozdíly mezi nimi jsou minimální a omezují se na pouhou estetickou hodnotu).

Marble Mayhem - tři druhy kuličekMarble Mayhem - tři druhy kuliček
Hodnocení: 8/10
Dovádění s kuličkou po předem vytyčené trati není na herním poli vůbec nic nového. Podobné hry dokonce poměrně frčí i na mobilních telefonech. Přesto je ale Marble Arena tak trochu jiná a to hned z několika zásadních důvodů… Za prvé nejsou její cíle natolik plytké jako je dostání se z bodu A do bodu B. I když trasa a celkově podobné hry připomíná, je členitá, plná skokánků a především umístěná na jednom velkém betonovém bloku, přes jehož okraje lze velmi jednoduše přepadnout. To ale není tomto případě není tak nebezpečné jako jinde. Životy totiž prakticky neztrácíte, maximálně přijdete o několik málo sekund času, neboť se velmi rychle opět objevíte a to na stejném místě, z něhož jste spadli dolů, což je maximálně pohodlné.

Kryzta - k vítězství palbou do vlastních řadKryzta - k vítězství palbou do vlastních řad
Hodnocení: 7/10
Minule jsem u recenze Precisionu štkal, že cactusova snaha vytvářet jednoduché hry během jednoho dne je sice bohulibá, ale zároveň by ty hry neměly člověka nudit a rozčilovat. A dnes zde máme Kryztu, jednoduchou frenetickou akci, která má oproti Precision tu podstatnou výhodu, že zábavná je! Co tedy cactus ukuchtil za dobu, kterou průměrný recenzent stráví vymýšlením recenze? V Kryztě máme klasickou uzavřenou obrazovku, na které musíte co nejdéle odolávat nekončícím zástupům nepřátel, v tomto případě jakýmsi podivnoletům střílejícím raketky a dělové koule. V čem je tedy ona zajímavost hry? Zde totiž vy sami nevystřelíte ani ránu. Jediným způsobem eliminace oponentů je manévrováním je dostat do vzájemné křížové palby, aby se v třaskavém friendly fire pozabíjeli navzájem.

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.