Zapomeňte na úvod plný úsměvných úkolů a neohrabaného máchání mečem. V Tyranny jste Fatebinder. Obávaný válečník, který má nastolit pořádek ve světě zpustošeném válkou.
Koncept vznikl na základě diskusí autorského studia Obsidian Entertainment (Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas, Neverwinter Nights 2), které přemítalo nad zvyklostmi ve hrách na hrdiny. A o závěrech pohovořilo se serverem PC Gamer.
Zástupci Obsidianu dospěli k jednoduchému stereotypu. Býváte dobrák bez zkušeností a postavení, který si postupně získává prestiž. Hry končí soubojem se zlem, jímž svět osvobodíte. A Tyranny má být přesným opakem.
Fatebinder je proto jedním z vůdců zlé strany, která vyhrála válku. I když „záporáci“ zvítězili, někdo musí nastolit nový pořádek a zabránit úpadku světa. A ten někdo jste vy. Řešíte proto spory mezi jednotlivými armádami a snažíte se předejít chaosu.
Vývojáři chtějí zajistit atraktivitu i při opakovaném hraní
Podobu Tyranny mají zásadním způsobem ovlivnit volby, které učiníte ještě před započetím hry. Jednotlivé události během války na základě toho dopadnou odlišně, což vede k odlišným osudům celých měst ale i jednotlivých obyvatel světa.
V jednom scénáři například město Plainsgate válka citelně poničila a sužují ho zemětřesení. V druhé variantě však dobývání dopadlo ještě o poznání hůře, z města zůstala jen polovina a jmenuje se Halfgate.
Odlišný průběh války má na hru i další dopady. V prvním případě je frakce Scarlet Chorus spřátelenou stranou, v druhém sledu událostí hlavního hrdinu vnímají jako nepřítele.
Úvodní volby mohou mít také dopad na úkoly, které během průchodu titulem budete plnit. Ve světě s Plainsgate od postavy nazvané Beastman můžete získat cenné informace, ve scénáři s Halfgate se ho pak vydáte zabít.
Jedno dohrání Tyranny by tedy k úplnému prozkoumání příběhu stačit nemělo. A jak odlišné podoby světa budou, půjde posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde. O podporovaných platformách tvůrci zatím nehovoří.