Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tzar: Burden of the Crown

  12:01aktualizováno  17. dubna 7:58
Když se hned na začátku zmíním, že Tzar: Burden of the Crown (dále jen Tzar) bude real-timeová strategie, plno z Vás určitě napadne: ""Cože, zase další realtimovka, to snad není možné, vždyť krom grafiky jsou jedna jako druhá!"". V podstatě budete mít pravdu a krom pár vyjímek tomu poslední dobou opravdu je...
Tzar: Burden of the Crown

Když se hned na začátku zmíním, že Tzar: Burden of the Crown (dále jen Tzar) bude real-timeová strategie, plno z Vás určitě napadne: "Cože, zase další realtimovka, to snad není možné, vždyť krom grafiky jsou jedna jako druhá!". V podstatě budete mít pravdu a krom pár vyjímek tomu poslední dobou opravdu je. Jedná se v plno případech spíše o akční hry a ne strategie, kde když chcete vyhrát, musíte mít krom rychlých prstů i kvalitní ovladač. Je pravda, že jsou tu různé tahové strategie, ale jejich množství se dá spočítat na prstech jedné ruky nešikovného pyrotechnika a také nemají zrovna nejlehčí pravidla, přičemž ti méně trpěliví v brzké době odpadávají. Ono udělat real-timovou startegii, aby nezačala zapadat do průměrné akčnosti a zachovala si strategický ráz, není nic jednoduchého. O tom se také přesvědčila bulharská (ano doopravdy bulharská) Haemimont Multimedia, která Tzara vyvíjí již tři roky a jejich práce by měla vyvrcholit někdy v březnu tohoto roku. Navíc, jen tak mimochodem, by u nás měl Tzar vyjít dokonce kompletně v češtině!

Tzar: Burden of the Crown

Ve hře se setkáme se třemi národy: s Asiaty, Evropany a Araby. Každý národ bude mít své slabiny a přednosti. Autoři se snažili o co nejlepší vyvážení, aby se nestalo, že jeden národ na tom bude celkově lépe než ostatní. Neměli byste se tedy setkat se situací, kdy by nějaká jednotka měla velkou převahu nad ostatními a stala se tak pánem na bitevním poli. Sílu každého národa, spíše než nějaká jednotka, tvoří jejich správná kombinace, jejichž vhodné použití bude mít na nepřítele ničivé následky. Každý národ bude mít omezení na 200 jednotek, což by mělo zamezit různým jatkám, kde spíše než na taktice záleží na množství. A protože každý národ bude mít k dispozici 12 bojových jednotek, měli by být hráči ušetřeni různým zbytečným jednotkám, které se v taktickém boji těžko použijí a jediný účel ve hře je, aby si autoři mohli napsat na krabici, že jenom v jejich hře a nikde jinde budete moci hrát s tak velkým množstvím jednotek. Autoři se také díky jejich menšímu počtu mohou s vlastnostmi jednotek vypiplat a docílit tak jejich nezbytnosti na válečném poli.

Tzar: Burden of the Crown

Každému hráči alespoň trochu znalého her s podobnou tematikou je jasné, že vám jednotky jen tak nespadnou do klína a že pokud budete chtít např. kavalerii, budete muset postavit stáje apod. I v Tzarovi se dočkáme stavění různých budov, jejichž počet bude pro každý národ 18 kousků. Rozdíly mezi národy budou patrné jak na vzhledu budovy, tak na jejich typu. Např. jeden národ bude moci stavět katedrálu, druhý mešitu, další zase svatyni.

Na výcvik jednotek a stavbu budov je vždy potřeba nějaké té suroviny. Ani v Tzarovi tomu není jinak a v tomto ohledu se od ostatních strategií obdobného typu moc neliší. Prostě, vezmete rolníka, pošlete ho na dřevo, kámen, zlato či opatřit něco k snědku a poté, co těchto surovin dá dohromady požadované množství, postavíte nějakou budovu či si vycvičíte další jednotku. Jak prosté, že? Prosté by to bylo, kdyby jste na to byl sám a ne další dva národy, kterým se zrovna jako naschvál zalíbil ten samý zlatý důl, jako vám.

Tzar: Burden of the Crown

Nedá se tedy nic dělat, na řadu přichází vojenský konflikt nebo střet zájmů, chcete-li. Zde se objevují jisté RPG prvky. Totiž, vy si můžete postavit výzkumné centrum, kde jsou vaši vojáci zdokonalováni ve vojenském výcviku a získávají tak určité množství zkušeností. Díky tomu jsou pak mnohem více připraveni na bitvu, než zrovna zrekrutovaní nováčci a délka jejich pobitu na bojovém poli se výrazně prodlužuje.

Ke každé nefalšované fantasy strategii bezpochyby patří magie. V Tzarovi se jí přikládá mnohem větší význam, než v jiných hrách podobného žánrového zaměření. Na výběr by zde měly být dvě hlavní skupiny a to "klasická" a duchovní magie. K té první získáte přístup postavením magické guildy, díky čemuž získáte různá roztodivná kouzla, jejichž účel bude spíše zničit, co se dá. K druhé skupině získáte přístup stavbou náboženské guildy a jejich kouzla budou spíše rázu jako vzbudit mrtvého, někoho uzdravit apod. Každá rasa bude mít svá vlastní typická kouzla. Např. asijský národ bude mít možnost vykouzlit draka, s kterým třeba budete moci pustošit obchodní přístavy či pálit nebohým rolníkům střechu nad hlavou a tím vlastně dostat nepřítele do hospodářských potíží. Jiný národ zase bude disponovat ohnivým deštěm nebo kouzlem Vstání z mrtvých apod. Na mapě občas narazíte na magický předmět, který si bude moci vaše jednotka sebrat a tím získá nějaký ten bonus, jako třeba větší sílu, odolnost atd.

Tzar: Burden of the Crown

Nezmínit se o tom, jak jsou grafika a hlavně animace skvělé, by byl hřích toho největšího kalibru. Třeba takoví sedláci, když zrovna nemají co na práci, si utírají pot z čela, nebo lukostřelci svými ladnými a uhlazenými pohyby vytahují šíp z toulce a nevzrušeně nasazují na tětivu. Každá jednotka je takhle skvěle zanimována a musím vám říct, že to utváří skvělou atmosféru. Když už jsem u té atmosféry, velice jí přispívá také změna počasí. Například den se chýlí ke konci, začíná pršet a postupně lehký deštík přechází v silný liják, přes bojiště se přežene sněhová bouře atd. A že velký podíl na atmosféře hry mají právě malé detaily, vědí autoři bezesporu dobře, protože při svých toulkách občas narazíte na obrovskou kostru, velikánský monolit, na hrůzu nahánějící stopu či velikánského sněhuláka. Všechno dohromady to utváří dojem, jakoby jsme nebyli na této zemi první a že před námi se zde procházela nějaká nesmírně velká a mocná rasa. Autoři se prostě snažili vytvořit co nejkomplexnější svět, ve kterém narazíte na medvědy, ptáky, jeleny a i jiná stvoření. Nevypadá to pak, jakoby svět, ve kterém hrajete, byl stvořen jen na války a bitvy, ale že všechno spolu žije v harmonii do té doby, než nějaká válkychtivá rasa vykope válečnou sekeru.

Tzar: Burden of the Crown

V Tzarovi se dostatečně vyřádíte ve 25 misích, přičemž bude přítomný dnes již nepostradatelný editor map a dokonce zde bude možnost udělat si svou vlastní kampaň. Potom ti aktivnější jedinci z hráčské populace si budou moci krom vlastní mapy stvořit dokonce i svůj vlastní svět, protože do svých map bude možnost přidávat obrázky a zvuky.

Ani na multiplayer autoři nezapomněli. Bude se moci hrát jak přes LAN, tak i přes Internet, kde maximum hráčů je stanoveno na osm.

No, abych pravdu řekl, jsem velice zvědav, jak to všechno nakonec dopadne a jestli tato hra splní má očekávání. Občas mám totiž chuť si zahrát dnes již klasického Warcrafta, ale odrazuje mne má vlastní zmlsanost novějšími, graficky vymakanějšími hrami, které se třeba co do hratelnosti s takovým Warcraftem nemůžou vůbec rovnat. A to, že hra přichází ze země velice podobné té naší, mě hřeje myšlenkou, že když se chce, všechno jde. A pokud k tomu přidáme již dříve zmiňovanou češtinu, je na cestě adept na skvělou hru. Pokud tedy půjde všechno jak má, v brzké době se znovu sejdeme u recenze a uvidíme, zda jsem tu nepěl zbytečně.

Autor:


Témata: Medvědi


Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.