U casual her je dražší reklama než vývoj

  • 2

Puzzle Quest (PC)Otázka, zda jsou tzv. casual hry, tedy tituly pro příležitostné hráče, zejména na zahnání dlouhé chvíle, spíše spásou či prokletím herní branže, se vedou žhavé debaty, a to jak mezi žurnalisty, samotnými hráči, tak i vydavatelskými domy. Ubisoft nyní přišel s novým tématem do diskuze.

V rozhovoru pro SFGate se nechal prezident severoamerického Ubisoftu Laurent Detoc slyšet, že v případě casual her přijde vývoj na relativně zanedbatelné peníze, ovšem větší částky je třeba vydat na to, aby se titul vůbec dostal do obecného povědomí. No jen si sami zkuste takový testík, kolik casual značek opravdu znáte.

Casual tituly tak odčerpávají pěkně velké prostředky na marketing. Ovšem Ubisoft si rozhodně nemůže stěžovat. Celou čtvrtinu zisků tohoto třetího největšího vydavatele tvoří právě hříčky pro příležitostné hráče, například Petz nebo My Coach.

Dá se přitom očekávat, že se poměr bude i nadále vychylovat ve prospěch casual her, a to zejména na PC, kde velké tituly pomalu, ale jistě ztrácí půdu pod nohama.

Zdroj: SFGate


Témata: Ubisoft