U Illusion Softworks bylo stále narváno

  • 20
Illusion Softworks byla jedinou firmou z České republiky, která na ECTS prezentovala své připravované tituly a nutno říct, že o počet novinářů ve své místnůstce za zavřenými dveřmi nebyla ani v nejmenším nouze, naopak spousta z nich se tam ani nedostala.

Tomáš Pluhařík, Petr Vochozka a Dan Vávra (zleva) pózují pro fotografy před billboardem MafieV místnosti za zavřenými dveřmi v expozici Take 2 Interactive vystavovali, jak jsme již informovali, čeští developeři Illusion Softworks. Až dosud si málokdo v České republice dokázal uvědomit, jak významný a úspěšný tým u nás doma máme. Vlastně jsme to brali jako samozřejmost. "No tak co, jsou to lidi, kteří měli štěstí a jejich hra měla úspěch v zahraničí. To je normální," říkala si řada lidí. Ani já, ačkoliv jsem si vědom, že za tímto úspěchem byla spousta tvrdé práce, jsem si nemyslel, že Illusion Softworks jsou až tak významní. Ovšem situace na ECTS předčila veškerá má očekávání.

Abyste se dostali ke stánku Illusion Softworks, museli jste nejprve projít opravdu přísně střeženými dveřmi expozice Take 2. De facto se to až na výjimky podařilo pouze lidem, kteří měli prezentaci dohodnutou s marketingovým oddělením Take 2 Interactive, ostatní museli doufat v to, že někdo z českých vývojářů vyleze z přísně střeženého prostoru do veřejné části stánku, usadí se na křeslo a bude mít chuť s ním poklábosit. Nutno podotknout, že češi zatím nejsou tak namyšlení jako někteří jejich zahraniční kolegové a proto mělo pár jedinců štěstí.

Dan Vávra při představování MafieToho času posedávat si jen tak před stánkem však lidé z Illusion Softworks příliš mnoho neměli. V jejich místnosti totiž pořád byla nějaká ta předváděčka, ať již Mafie či Hidden & Dangerous 2, přičemž v případě obou her se těsně před veletrhem teprve dokončoval přechod na nový engine LS3D. Pro velký ohlas však byly obě verze zavčasu dokončeny a přivezeny na ECTS, s hratelnou verzí však byly, jak jsme již informovali, první den trošičku problémy, neboť v časové tísni před odletem do Londýna si Softworksáci smíchali dvě rozdílné verze a z tohoto důvodu se jim je nepodařilo rozchodit.

Každopádně pro prezentující nešťastníky se výstava proměnila doslova v jatka - od desíti do šesti hodin non-stop představovali herním žurnalistům Mafii či Hidden & Dangerous 2 (podle rozpisu), lidé u obrazovky a u počítače se střídali (Alexandr "Alex" Sila a Tomáš "Sep" Pluhařík při Hidden & Dangerous 2 a Dan "Hellboy" Vávra (občas se slovákem Číčou) u prezenčky Mafie) a pohodu měli jenom kluci z bratislavského týmu Illusion Softworks, kteří sbírali zkušenosti (a dělali fotky), pak Jarek Kolář z Pterodonu a Zmožený Tomáš Pluhařík (vzadu) sleduje, jak Alexandr Silo (vpravo) a Petr Vochozka (uprostřed) připravují Hidden & Dangerous 2 pro prezentaci dalším novinářůmDenis Černý (hlavní programátor) a Petr Vochozka, kteří spolu s Andrewem Morlyem a sličnou Amy sledovali znova a znova všechny prezentace (přičemž Petr Vochozka si při "střídání stráží" stihl i párkrát zahrát Mafii).

Spousta schůzek u stánku Illusion Softworks byla exkluzivních, což znamená, že se hry prezentovaly pouze jednomu jedinému magazínu. Naopak v případě některých prezentací byla místnost Illusion Softworks narvaná k prasknutí, zvláště když se vevnitř objevil nějaký televizní štáb, kterých se u Illusion Softworks vystřídalo po celou dobu konání veletrhu asi pět, a to nejen z Anglie, ale například i z Německa či Francie.

"Výstava ECTS pro nás byla velice úspěšná - setkali jsme se se spoustou lidí z herních magazínů, jako jsou PC Gamer, PC Format, Edge a další, natočili jsme s našimi designery několik spotů pro TV, např. RTL (80 sekund v hlavním čase), ZDF nebo Sky TV. Ohlas na naše hry byl velice kladný a s prezentací (které předcházely tři týdny non stop práce) jsme plně spokojeni," komentoval účinkování Illusion Softworks na veletrhu ECTS její šéf Petr Vochozka.