PlayStation 4, designérský koncept

PlayStation 4, designérský koncept

Šéf Ubisoftu: Potřebujeme pravidelný pětiletý cyklus výměny konzolí

  • 5
Hráči sice chtějí nové konzole a nové hry, ale nejvíce nedostatkem nového hardware trpí vývojáři. Chybí jim pravidelný cyklus výměny konzolí. Rozpovídal se o tom šéf Ubisoftu.

Občas jsou slyšet hlasy vývojářů, že není třeba měnit tak rychle herní konzole, protože si pak těžko převykají na nový hardware. Yves Guillemot, šéf francouzského gigantu Ubisoft, však uvedl pro web Gamasutra, že absence nových konzolí je špatná pro celý herní trh. Nejsou to prý hráči, kdo postrádají nový hardware, ale hlavně tvůrci her. "To, co nám chybí, jsou nové konzole na trhu v pravidelném pětiletém cyklu," uvedl. "Doplácíme na nedostatek nového hardware, ačkoliv chápu výrobce, že nechtějí konzole měnit tak často, protože je to drahé. Nicméně je to důležité pro celý herní průmyl, protože to pomáhá kreativitě."

Guillemot dodal, že je obtížné vytvářet originální tituly, protože se neustále vytvářejí jen nová a nová pokračování. "Je to riskantní vytvořit nový produkt, když jsme na začátku nové generace. Naši zákazníci jsou sice zvědaví na nové věci, ale na konci generace vidí, jak jejich přátelé hrají stále Call of Duty nebo Assassin´s Creed." To podle něho vyvolává riziko zvláště, když nejsou pravidelné pětileté cykly. Nový PlayStation a Xbox by se měly objevit na trhu příští podzim.