Obrázek ze hry Assassin’s Creed: Victory | foto: Kotaku

Problémy Ubisoftu odskáčou zákazníci. Společnost blokuje herní klíče

  • 47
Vydavatelství Ubisoft se uchýlilo k praktikám, které ho brání na úkor nevinných zákazníků. Existují totiž rozličné weby, kde lze kupovat herní klíče za výrazně nižší ceny a Ubisoft platnost těchto kódů začal bez varování rušit.

Na situaci nás upozornil čtenář vystupující pod přezdívkou Burnman, který si na jednom z alternativních webů koupil Season Pass pro Far Cry 4 a vydavatelství mu ho smazalo. „A od pátku mi ani neodpověděli,“ napsal nám v e-mailu.

Ubisoft se k situaci vyjádřil pro britský server Eurogamer: „Pravidelně vypínáme klíče, které někdo získal podvodně a přeprodává je. Zdroj podvodu v tomto případě zkoumáme a zákazníkům poskytneme nové informace, hned jakmile je budeme mít. Zákaznici by v mezičase měli kontaktovat prodejce, od kterého klíč získali.“

Například na serveru G2A.com klíče prodávají soukromníci a podle Eurogameru je možné, že některé kódy nakupují prostřednictvím kradených kreditních karet. V diskusích je však možné objevit i alternativní vysvětlení, které hovoří o zemích s výrazně levnější pořizovací cenou krabicových her.

Tak je tomu prý například v Rusku a Polsku, kde je v kamenném obchodě údajně možné hru koupit i za polovinu ceny na Steamu. A i takto získané a přeprodané hry dost možná spadají do kategorie „podvodně získaných klíčů“.

Alternativní stránky jako G2A.com, Cjs-cdkeys.com či Kinguin vydavatelé označují za neautorizované prodejce. Například na webu G2A.com však nejsou vidět žádná upozornění. Pokud vám tedy kamarád zašle odkaz s tipem na levný nákup hry, zcela nevědomě podstupujete riziko.

Je pochopitelné, že se vydavatelství musí bránit před prodejem klíčů získaných za kradené karty. Takové nákupy je totiž zpravidla třeba stornovat, a prodaný klíč tak pro společnost znamená finanční ztrátu. Blokovat však klíče bez upozornění je asi jako umožnit prodej aut, která nesplňují emisní normy, a ta pak zabavovat majitelům.

Ubisoft se veze po nejslabším článku v řetězci. Své zákazníky by měl bránit a bojovat s weby, ze kterých lze problematické klíče získat. Stávající přístup je však sobecký. Firma si hledí pouze vlastního zájmu, který brání na úkor hráčů. A to je bohužel jev, který je u velikých vydavatelství čím dál patrnější.