Age of Conan

Age of Conan

Události: Chladnokrevná virtuální vražda

  • 7
Hrajete všechny zakoupené hry? ** Žena zavraždila bývalého virtuálního manžela ** Stahujte demo Mirror's Edge

Mirror´s EdgePodzim je v plném proudu, a přestože počasí není nijak příjemné, hráči prožívají nejzajímavější období letošního roku. Nové herní pecky na nás neútočí samostatně, ale rovnou v houfech, a občas máme co dělat, abychom si urvali pár hodin spánku. Každý se však sám za sebe musí smířit s tím, že dohrát všechny aktuální novinky nemůže, ani kdyby se rozkrájel. S tím ostatně souvisí i studie společnosti NPD Group, kterou si vyžádaly asociace CDSA (Content Delivery and Storage Association) a EMA (Entertainment Merchants Association).

Fallout 3 Xbox360Výzkumu se zúčastnilo 562 hráčů, kteří si za posledních šest měsíců pořídili minimálně jednu hru. Z výsledků vyplývá, že průměrná herní sbírka obsahuje 48 kusů originálek a v 11 % domácností se mezi nimi ukrývají i nerozbalené kousky. Co za tím vězí? Jedním problémem je bezpochyby rostoucí věk hráčů a s tím spojený nedostatek času. Kdo pařil před deseti lety jako ďas, ten dnes již možná živí rodinu a v boji o každou korunku na placení nájmů, hypoték a dalších poplatků mu moc volných chvil už nezbývá. Určitou měrou k tomu přispívá i široká nabídka titulů, které hráči nemohou zpracovat, ani kdyby chtěli sebevíc.

Far Cry 2 Xbox360S blaženým úsměvem vzpomínám na dobu, kdy jsem ve společnosti dnes již stařičkého RPG The Elder Scrolls II: Daggerfall vydržel půl roku a nikdo mě nebombardoval zástupem dalších her, které by nedočkavě klepaly na plotny harddisků a žadonily o pozornost. Nabídka titulů už tenkrát nabírala na síle, ale nebylo jich takové množství, abychom byli nemilosrdně hnáni kupředu dalšími potenciálními hity. To se však postupem času změnilo, mnozí hráči odhodili předsudky a vedle počítače se vybavili i herní konzolí. A kdo se v dnešní době chlubí několika herními mašinkami najednou, je takřka odsouzen k záhubě.

Fable 2Pokud takový nešťastník propadne sběratelské vášni, dříve nebo později se mu na policích začnou objevovat hry, které nikdy ani nerozbalí nebo nenainstaluje. Nejde o to, že by byly mně kvalitní, než jejich vyvolené sestřičky, ale zkrátka mají smůlu. V mém případě jde namátkou o onlinovku The Lord of the Rings Online, u níž mi po třech měsících vypršel novinářský kód a nutně jsem si musel pořídit originál, abych mohl pokračovat ve hře, což se dosud nestalo. Ano, MMORPG jsou časově náročnou záležitostí, ale jak k tomu přijde třeba takový Stalker, Dark Sector, Condemned 2 nebo Metal Gear Solid 4? Pokaždé, když si na tyto a jiné herní resty vzpomenu, začnu plánovat, kdy a jak s nimi naložím - a poctivě plánuji už pár měsíců... LET.

Gears of War 2A to nemluvím o hrách, které jsem si ještě nestihl koupit, ale rozhodně to mám v PLÁNU. Přitom starší kousky zásadně neprodávám a možná si tak jen nechci připustit, že se k nim nikdy nedostanu. Jak jsou na tom hráči ve světě? 54 % dotázaných hry vymění za jiné nebo prodá, 24 % hráčů poslouží jako dárek pro někoho jiného, 17 % si disky s hrami schovává a 2 % je zahodí nebo recykluje. Z výzkumu NPD Group rovněž vyplývá, že 88 % hráčů uskladňuje filmové a herní disky v originálních krabičkách, 8 % je ukládá do plastikových obalů a krabičky si schovává a 5 % hráčů si nechává jen hry a krabiček se vesele zbavuje.

LittleBigPlanetJak jste na tom vy? Stíháte hrát všechno, co byste chtěli, nebo vám hry přerůstají přes hlavu a občas se přistihnete, že v rychlosti konzumujete pecku, na kterou jste se pár let těšili, abyste rychle přesedlali na jinou? Jste spokojeni se současnou situací nebo byste ocenili podstatně skromnější nabídku? A jak se zakoupenými hrami nakládáte? Pořizujete krabicové verze nebo se přikláníte k digitální distribuci, ať už z důvodu nižších pořizovacích cen nebo nedostatku místa?

Age of ConanVirtuální vražda
Japonsko je exotickou zemí, jejíž poklady nedávno objevovala i redakce BonusWebu. A zatímco kluci už pár týdnů vysedávají ve svém pražském herním doupěti a na další Tokyo Game Show si musí rok počkat, my se do Japonska vypravíme hned. Předmětem zájmu bude 43letá ženština, která zabila virtuálního manžela (skutečný naštěstí vyvázl bez zranění) a nyní jí hrozí pět let vězení.

The Lord of the Rings OnlineCelý incident se odehrál již v polovině května, ale až nyní se o něm rozepsala média. Nejmenovaná hráčka onlinovky MapleStory se ve hře vdala za 33letého úředníka - přesněji její avatarka vstoupila do svazku manželského s jeho avatarem. Vše bylo jako v pohádce, všude bylo tolik, tolik lásky, nicméně povedený chlapík svou virtuální ženušku jednoho krásného dne bez varování opustil, což jí samozřejmě hnulo žlučí. Kdyby však upustila od následného ďábelského plánu, bylo by jí nyní mnohem lépe.

Warhammer OnlineNenapadlo jí totiž nic jiného, než zneužít přístup do hry svého virtuálního manžela a ze světa MapleStory jej nemilosrdně vymazat. Muž to nahlásil policii a Japonečce malé nyní hrozí pět let vězení nebo pokuta v přepočtu 5000 dolarů. Ano, tohle se skutečně může stát jenom v zemi vycházejícího slunce, kde se hráči onlinovek s oblibou nechávají virtuálními světy zcela pohltit. Ani Američané však nezůstávají s čistým štítem - stačí vzpomenout případ z Delaware, který vyplul na povrch letos v srpnu. Žena zde plánovala skutečný únos přítele, kterého potkala v Second Life.

Mirror’s EdgeCo se děje v trávě...
Vydání originální first person akce Mirror's Edge se blíží a na řadu přichází očekávané demoverze. Pokud patříte ke šťastným majitelům konzole PlayStation 3 nebo Xbox 360, máte vyhráno! Zatímco na PlayStation Network se hratelné demo parkourové akce povaluje již od včerejška, dnes potěší i xboxové maniaky na Xbox Live Marketplace. Nabízí úvod do hry, tutoriál a ukázku z kampaně - level, který byl k vidění na akci Eurogamer Expo. Pokud vás zajímá hodnocení, redaktoři britského OPM udělili Mirror's Edge vynikající známku 9/10 s poznámkou, že hra je skutečně těžká. To si ostatně již brzy vyzkoušíme na vlastní kůži a dáme vám vědět v recenzi.

World of WarCraft: Wrath of the Lich KingJe to neuvěřitelné, ale počet aktivních hráčů MMORPG World of Warcraft stále roste. Pár týdnů před vypuštěním očekávaného datadisku se do hry zapojili další nadšenci a počet "subscriberů" překonal 11 miliónů. Přestože EA mají s Warhammer Online velké plány, s takovým kolosem toho zkrátka moc nenadělají, zvláště když jejich onlinovka zdaleka není tak ideální, jak se během prvních týdnů hraní může zdát. O tom se ostatně dočtete v naší recenzi, která nebude zdaleka tak pozitivní, jak hru hodnotili recenzenti krátce po spuštění veřejných serverů. A je to rozhodně škoda - kdyby měl World of Warcraft vážnější konkurenci, jistě by se Blizzardi mnohem více věnovali obsahovým updatům. S jedenácti milióny hráči pod palcem a dalším očekávaným přílivem v době spuštění Wrath of the Lich King se nemusí nijak zvlášť snažit, a přesto jim Azeroth praská ve švech.