Vesmírný turista Richard Garriott před odletem do vesmíru (12. října 2008)

Vesmírný turista Richard Garriott před odletem do vesmíru (12. října 2008) | foto: Reuters

Události: Garriott ve vesmíru!

  • 9
O plnění skutečných i virtuálních snů a ošklivých pirátech, kteří si pošmákli na xboxové verzi očekávaného Falloutu.

Fable 2Vstát od pohádkového RPG Fable II pro Xbox 360 nejde snadno, o čemž se již příští týden budete moci přesvědčit na vlastní kůži. Na programu je však pravidelný páteční tématický souhrn, rekapitulující vybrané události uplynulých sedmi dnů, a tak zábava musí jít stranou.

Na úvod bych opět rád zopakoval, že jde o volné téma, jež si nebere za úkol podchytit úplně vše, co se v aktuálním týdnu událo. K tomu ostatně slouží rubrika Hot News. Navíc se jedná o souhrn samostatných událostí, které spolu zpravidla nijak nesouvisí. Reaguji tak na příspěvky v diskuzi z minulého týdne, kdy někteří čtenáři pávě z tohoto důvodu trochu tápali.

Vesmírný turista Richard Garriott před odletem do vesmíru (12. října 2008)Garriott kosmonautem
Nyní se však již vrhneme na první zajímavosti a zamíříme rovnou do vesmíru, kde v současné době "relaxuje" i Richard "Lord Brittish" Garriott, který se podepsal třeba pod slavnou RPG sérii Ultima nebo MMORPG Ultima Online či Tabula Rasa.

Tento slavný vývojář si ve svých 47 letech splnil sen, vyrazil na dvanáctidenní výpravu mezi hvězdy a stal se tak prvním Američanem, který vesmírným dobrodružstvím navázal na výpravy svého otce. Owen Garriott prožil v roce 1973 rovných šedesát dní na Skylabu a o deset let později strávil deset dní na palubě raketoplánu Columbia.

Richard GarriottExkluzivní vesmírná relaxace přišla Richarda na neuvěřitelných 30 miliónů dolarů a v neděli 12. října 2008 odstartoval z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu na palubě ruské vesmírné lodi Sojuz TMA-13.

Nyní vegetuje na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), kde v rámci projektu Operation Immortality provede několik experimentů a před návratem domů zde zanechá harddisk s digitalizovanými sekvencemi DNA různých akademiků a celebrit - např. matematika a fyzika Stephena Hawkinga nebo televizního satirika Stephena Colberta. Svou dávku věčnosti a naději na budoucí znovuzrození si zasloužilo i několik šťastlivců z komunity kolem Tabula Rasa. Není mezi nimi náhodou nějaký Čech?

WoW: Wrath of Lich KingMultiboxing v Azerothu
Jak křehká je hranice mezi zdravým hraním a závislostí v případě masivně multiplayerových onlinových titulů? Jak dalece je od klasické závislosti k posedlosti, kterou se pyšní borec s přezdívkou Prepared?

Ten hraje se 36 postavami současně, a to na jedenácti různých strojích, ať už jde o stolní počítače nebo notebooky. Se svojí partou hrdinů vyráží sám na raidy, a dokonce bere útokem alianční města! Pro mnohé blázen, pro zanícené hráče World of Warcarft či jiných podobných MMORPG a příznivce multiboxingu machr, který si zaslouží poklonu. Jeho herní účty bychom každopádně platit nechtěli, nemluvě o ceně hardwarové výbavy a poplatcích za elektřinu.

WoW: Wrath of Lich KingMistr Prepared se nechal slyšet, že za vedení všech WoW účtů platí ročně 5711 dolarů a jen pořízení 36 originálních kopií datadisku Wrath of the Lich King jej vyjde zhruba na 1500 dolarů.

Rozhodně tedy nejde o nijak levnou záležitost, ale tento hardcore fanda multiboxingu to bere jako hobby a obhajuje se, že existují i podstatně dražší koníčky. A jak jste na tom s multiboxingem vy? Hraní s více postavami najednou je pro mnohé lákavým zpestřením stárnoucího MMORPG, ať už jde o World of Warcraft nebo jiné kousky. Každý nějak začínal, a tak není žádná ostuda, pokud zpočátku začnete třeba jen se dvěmi postavami a pomalu se zdokonalíte. Časem přiberete třetí, čtvrtou a za pár měsíců jste v tom až po uši. Docela by nás zajímalo, kolik českých hráčů se podobné vášni věnuje. Víte o někom nebo se sami pokoušíte ovládnout několik hrdinů najednou? Jak máte uspořádané počítače a ovládání? Rozdělujete si obraz?

WoW: Wrath of Lich KingVysoký zájem o datadisk Wrath of the Lich King, který spatří světlo světa 13. listopadu 2008, navíc odkazuje na početnou základnu věrných hráčů.

Analytik Colin Sebastian ze společnosti Lazard Capital Markets předpokládá další nárůst již tak neuvěřitelného počtu 11 miliónů "subsrciberů" (abychom byli přesní) na 12 miliónů, a to částečně i z důvodu vydání zmiňovaného datadisku. Nárůst by měl proběhnout během následujících dvanácti měsíců a určitou měrou tomu přispívá i obliba World of Warcraft v daleké Číně, kde jsou MMORPG velmi nakažlivou chorobou. Blizzard Entertainment se rovněž nechali slyšet, že očekávaný Wrath of the Lich King není posledním přídavkem, nicméně další se objeví s delší přestávkou než v případě prvních dvou datadisků. V plánu je též zbrusu nová onlinovka, ale tu zatím nikdo z týmu nijak blíže nepředstavil. Chystané next-gen MMO je údajně v rané fázi vývoje a autoři zatím nehodlají nic prozrazovat.

WoW: Wrath of Lich KingBez povšimnutí nelze nechat ani prohlášení Paula Samse (COO Blizzard Entertainment), který v rozhovoru pro GamesIndustry prozradil, že více jak polovina hráčů, kteří opustili rodný Azeroth kvůli konkurenčnímu MMORPG Warhammer Online, se již vrátila zpět k World of Warcraft.

Zároveň však dodal, že právě WAR měl v boji s miliónovým WoW největší šanci na úspěch a je nejlepší z konkurenčních MMORPG od vydání World of Warcraft. Pakliže vás zajímá srovnání těchto dvou onlinovek, můžete mrknout na stránky GameSpy, kde najdete skutečně podrobně zpracované téma. Mimochodem, není to tak dlouho, co se Mythic Entertainment pochlubili se 750 tisíci aktivními hráči Warhammer Online.

Fallout 3Co se děje v trávě...
Přestože si řada vývojářů stěžuje na počítačové piráty, ilegální kopie her bombardují i konzole - jen se o nich tolik nemluví. To se však nedávno změnilo v souvislosti s pirátskou xboxovou verzí očekávaného RPG Fallout 3, která se nečekaně objevila na internetu.

Stalo se tak pouze pár dní poté, co Bethesda Softworks s velkou slávou oznámila, že pokračování legendární postapokalyptické série je GOLD a objeví se na konci října pro PC, Xbox 360 i PlayStation 3. Rozhodně nejde o nic veselého, nicméně si nemůžeme nerýpnout do Ubisoftu, CryTeku a dalších firem, jež z důvodu počítačového pirátství odsouvají PC hry do pozadí a upřednostňují konzole. Nevychází snad právě realtimová strategie Tom Clancy's EndWar (hratelné demo nově na XBLM!) letos pouze v konzolových verzích (X360/PS3), aby si hráči chystaný titul ovládaný hlasem nestáhli z internetu v pirátské PC verzi?