Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Události: Stane se z Xboxu další Wii?

  0:01aktualizováno  0:01
Pohybové ovladače Microsoftu a Sony pro casual, nebo hardcore hráče? ** Kdy vyjde Gran Turismo 5, Max Payne 3 a Tekken 6?

NatalNa letošním veletrhu Electronic Entertainment Expo jsme byli svědky dech beroucího představení revolučního systému ovládání s kódovým označením Project Natal. Společnost Microsoft předvedla svou vizi člověka jako samotného ovladače, kdy jsou veškeré pohyby přenášeny do virtuálního světa.

K vidění byla jednoduchá arkáda Ricochet, spojená s bláznivým poskakováním před televizní obrazovkou, nebo třeba úchvatný projekt Milo & Kate, který vzniká pod dohledem slavného designéra Petera Molyneuxe v Lionhead Studios.

Burnout Paradise: The Ultimate Box (PC)Nechyběla ani upravená verze skvělé závodní hry Burnout Paradise, kterou lze ovládat vskutku zajímavým způsobem. Natáhnete ruce před sebou, sevřete imaginární volant, nakročíte pravou nožkou pro zařazení rychlosti a vyrazíte na nezapomenutelnou projížďku.

Project Natal je při snímání pohybu skutečně citlivý a zbrklé pohyby se rozhodně nevyplácí. Jakmile imaginárním volantem zprudka zatočíte, pravděpodobně skončíte čumákem na svodidlech, ale ovládání je intuitivní a brzy přejde do krve. Tak se ostatně vyjadřovali vybraní novináři, kteří měli možnost vyzkoušet nový Natal na vlastní kůži. Jak by se však tvářili, kdyby technologické demo Burnout Natal koštovali celé odpoledne?

Max Payne 3Držet natažené ruce několik hodin v kuse skutečně není činnost, po které bychom toužili při relaxaci u videohry. Šaškovat před televizorem také nejde donekonečna, a proto se nabízí otázka, zda nebude Project Natal určen především příležitostným hráčům, aby si Microsoft ukrojil alespoň část z velikého koláče fanoušků Wii od Nintenda.

Alex Kipman, projektový ředitel Natalu, to však odmítá a zdůrazňuje, že k takové situaci rozhodně nedojde: "Chystáme hry, jež jsou speciálně určené pro Natal - nikoliv pouze arkády, ale skutečné, hardcore, AAA tituly."

Max Payne 3Zároveň hráčům slibuje hybridní videohry, jež budou fungovat jak s tradičním gamepadem, tak i s použitím Project Natal: "Představte si first person akci, ve které sice používám ovladač, ale pro rozhlížení a nahlížení za roh využívám pouze Natal."

To se sice hezky poslouchá, ale nějak si nedokážeme představit, jak velkou úhlopříčku by musela mít televizní obrazovka, aby byl tento způsob ovládání smysluplně využitelný a dostatečně přirozený. Proti Natalu se staví i slavný designér Shigeru Miyamoto, který vyzdvihuje důležitost samotného uchopení ovladače: "Neumím si představit, že bych jako vývojář dokázal vytvořit skutečně interaktivní zážitek bez toho, aby hráči něco drželi v ruce."

Max Payne 3Ze své pozice může na Project Natal jen těžko pět ódy, ale z nově představených pohybových ovladačů očividně sympatizuje spíše s řešením od Sony. Představení nového způsobu ovládání na tiskové konferenci Sony sice postrádalo pompéznost show Microsoftu, ale rozhodně mělo něco do sebe.

Dr. Richard Marx, tvůrce kamerek PlayStation Eye a EyeToy, se oháněl s jakousi paličkou s barevnou bambulí, jež byla detekována pomocí PlayStation Eye pro PlayStation 3. Zajímavá byla především předváděčka citlivosti, kdy Marx prostřednictvím nepojmenovaného prototypu ovladače psal na školní tabuli. Bez povšimnutí každopádně nelze nechat ani detekci v celém prostoru, a to i při pohybu dopředu a dozadu, což třeba u Wii Remote chybí.

Max Payne 3Vrcholem prezentace bylo použití dvou paliček (každá v jedné ruce) a precizní převedení jejich pohybu na pohyby štítu a meče nebo natahování tětivy a míření s lukem ve hře.

Na stranu nového systému pohybového ovládání pro PlayStation 3 se tento týden přiklonil i Doug Creutz, analytik ze společnosti Cowen and Company: "Natal mi připadá jako možnost v hledání řešení problému. Těžko si dokážu představit, jak hraji Modern Warfare 3 pomocí Natalu. Naopak si dokážu dobře představit, jak si hru užívám s využitím pohybového systému od Sony."

Doug Creutz dále zdůrazňuje, že Microsoft se s Natalem zaměřuje na širokou skupinu příležitostných hráčů s Wii od Nintenda, což Microsoft samozřejmě popírá Jak to nakonec dopadne, to se dozvíme až v průběhu příštího roku. Je však jisté, že se v následujících měsících dočkáme podrobnějších informací o obou technologiích a snad i oznámení her určených speciálně pro pohybové ovladače, které jsou na tom všem pochopitelně nejdůležitější.

Max Payne 3Co se děje v trávě...
Před týdnem jsme se rozpovídali o chystaném pokračování Maxe Payna a tentokrát pro vás máme první záběry ze hry (poházené kolem textu) i plánovaný termín vydání. Pestrobarevný Max Payne 3 skutečně nevypadá jako šitý na míru fanouškům předchozích dílů.

Tento styl sedne jako zadnice na hrnec hrám á la Uncharted, ale Max Payne? Se svými názory na nový grafický styl se můžete pochlubit v diskuzi pod článkem, a pokud vám to nedá spát, můžete se podepsat pod petici. Pochybujeme, že by se autoři chytli za nos a Maxe Payna by na základě tlaku hráčů nakopli požadovaným směrem, ale za pokus to rozhodně stojí. Co se avizovaného vydání týče, zatím můžete počítat se 30. říjnem 2009 (PS3, X360, PC).

Tekken 6Termínů vydání se tento týden dočkaly i další očekávané tituly. Bojovka Tekken 6 pro PlayStation 3 a Xbox 360 se v USA objeví 27. října 2009, přičemž zhruba v této době zamíří i k hráčům v Evropě, Japonsku a zbytku Asie.

Naopak MMORPG Aion: Tower of Eternity pro PC vyjde zhruba o měsíc dříve a evropské online maniaky na plný úvazek zaměstná od 25. září 2009.

Fanoušci Zaklínače by si měli zakroužkovat v kalendáři datum 8. července 2009, kdy polský CD Projekt vypustí do světa Enhanced Edition patch pro vynikající RPG The Witcher. Záplata odstraní DRM ochranu, díky čemuž bude možné pohodlně spouštět hru bez disku v mechanice (konečně!), a kromě několika drobných oprav přidá pět bonusových dobrodružství, vytvořených samotnými fanoušky: Deceits, Blight of the Bogs, Wraiths of the Quiet Hamlet, Wedding a Merry Witchmas.

Gran Turismo 5Na závěr jsme si nechali zajímavou zprávičku pro fanoušky závodní série Gran Turismo. Přestože termín vydání očekávaného pátého dílu pro PlayStation 3 ještě nebyl oficiálně ohlášen, internetový obchod Play.com spustil předobjednávky s datem 27. listopadu 2009.

Nikdo ze Sony to samozřejmě nekomentoval, a tak se můžeme pouze dohadovat, zda se Gran Turismo 5 skutečně objeví ještě letos a změří síly s konkurenční Forza Motorsport 3, nebo si na něj budeme muset počkat až do příštího roku. Byl by to každopádně znamenitý předvánoční dáreček.

Autor:




Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

LawBreakers
Průšvih roku? LawBreakers nepomohl ani slavný vývojář

Kvalitní hra ještě není zárukou finančního úspěchu. LawBreakers sice měli všechny předpoklady, aby se stali hitem, v těžké konkurenci se však neprosadili.  celý článek

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.