Prince of Persia: Prodigy

Prince of Persia: Prodigy

Události: Svěží vítr vane z Persie

Pojďte s námi do Persie za novým princem ** bojovka Street Fighter IV zaútočí na PC ** špionážní Splinter Cell má trable

Prince of Persia ProdigyV průběhu předchozích dvou dnů proběhla v Paříži akce zvaná UbiDays, na níž francouzský Ubisoft předvedl vybraným novinářům chystané novinky.

Mezi představovanými tituly nechyběl ani další Prince of Persia, který se dočkal kopy nových screenshotů, impozantního filmového traileru a nášupu podrobnějších informací. Ostatně, už bylo na čase, vždyť vydání nového Prince z Persie je pro Xbox 360, PlayStation 3 a PC plánováno na letošní předvánoční období. Na hře pracují stejní vývojáři jako v případě předchozí třídílné série (The Sands of Time, The Two Thrones a Warrior Within) a s chystaným titulem otevřou zbrusu novou kapitolu. Jen zamrzí, že Ubisoft stále drží pod pokličkou kompletní název hry, o kterém se pouze spekuluje jako o Prince of Persia: Prodigy.

Prince of Persia ProdigyPokud jste náhodou minuli zmiňovaný trailer, měli byste jej co nejdříve omrknout. O hře totiž leccos napovídá a zároveň vám vezme dech filmovým zpracováním. Tohle zkrátka Ubisoftu vždycky šlo, jen doufejme, že se v podobném duchu nakonec ponese celá hra.

Autoři zde představují prince jako zahaleného dobrodruha, podobného Assassinům z aktuálního MMORPG Age of Conan. Možná se ptáte, co má takový šašek ještě společného se slavným perským hrdinou, ale nám bohatě stačí, když se budeme zase skvěle bavit. Ubisoft vcelku pochopitelně staví na úspěšné sérii a nabízí nová dobrodružství všem fanouškům předchozí trilogie i ostatním hráčům, kteří si potrpí na akční adventury se zajímavým příběhem.

Na internetu rovněž probíhají vášnivé diskuze ohledně nového grafického zpracování. Mnozí nemohou ilustrativní styl vystát, ale já jej vítám s otevřenou náručí. Jednak proto, že mě zkrátka zaujal, a za druhé z toho důvodu, že jde o vítané zpestření, jež zřetelně odděluje předchozí kapitolu od té nově vznikající. Každý z uplynulých třech dílů měl vlastní styl a tentokrát jsou autoři jen více odvážnější, za což jim patří náš dík.

Prince of Persia ProdigyA jak to tentokrát vypadá s příběhem? Popravdě, hlavní kostra nijak světoborná není, ale pokud se během hry poctivě zauzluje, možná jej nakonec vychválíme.

Nový princ se ocitá ve fantastické zemi, inspirované perskou mytologií, a opět se stane zachráncem celého světa. Hned na začátku je totiž svědkem zničení Stromu života (Tree of Life) - hříšného skutku, jenž ohrožuje samotnou existenci starověké perské říše. Kdo jiný může mít takovou lumpárnu na svědomí, než samotný Bůh Temnoty (God of Darkness) Ahriman, který se rozhodl změřit síly se svým bratrem Ormazdem, Bohem Světla (God of Light)? A tak na scénu vstupuje zachránce v podobě agilního princátka, jemuž sekunduje krásná Elika, obdařená magickými silami. Pokud už jásáte a vesele metáte kozelce, asi vás nejspíše zklame informace, že mladá kouzelnice není určena pro kooperativní hru.

Prince of PersiaO Eliku se postará umělá inteligence a na co-op v případě chystaného Prince z Persie můžete rovnou zapomenout. To je ostatně další z důvodů, kvůli kterému vývojářům z Ubisoft Montreal držím palce.

Jako velký fanda předchozí trilogie bych byl skutečně nerad, kdyby z nového Prince of Persia vznikl jen další pokus o kooperativní akci. Naopak vítám, že autoři vymýšlí další originální prvky. Elika bude pomáhat v boji, při překonávání různých překážek nebo řešení mnoha puzzlů.

Již zmiňovaný trailer naznačuje, jak by ve hře mohly vypadat souboje, a krásná společnice prince nejen podpoří magickými schopnostmi, ale rovněž se s ním ve vzduchu pěkně roztočí při trénování smrtících bojových kombinací. Na jednu stranu to vypadá úžasně, ale na druhou stranu na sebe autoři upletli slušný bič a každý výpadek AI jim dají hráči sežrat i s navijákem. Nejde však pouze možné kiksy v soubojích nebo jiných krizových situacích, ale třeba o obyčejný pathfinding nebo záseky o různé objekty. Bude Elika natolik šikovná, aby si sama nezpůsobila smrt? Nepřiplete se bez vašeho přičinění pod nohy temným stvůrám? Prince of Persia: Prodigy (PC)Nebude obecně spíše na obtíž? Ubisoft se dušuje, že k podobným situacím docházet nebude, ale vždyť to znáte sami.

Nakonec musíme zmínit i otevřené prostředí, kdy si sami zvolíte, kudy se vaše dobrodružství bude ubírat. Pokud tedy vše dopadne tak, jak nám vývojáři z Ubisoft Montreal malují, dočkáme se nelineární akční adventury.

Prince of Persia je ve vývoji již třetím rokem a běží na oceňovaném Anvil enginu z Assassin's Creed. Ošizeni nakonec nezůstanou ani majitelé handheldu Nintendo DS, kteří si vychutnají zcela odlišný příběh s několika přidanými postavami. Pokud však tato verze dopadne podobně jako Assassin's Creed Altair's Chronicles, raději se jí velkým obloukem vyhneme.

Street Fighter IVCo se děje v trávě...
Další peckou uplynulého týdne je oficiální oznámení Street Fighter IV pro PC, včetně slibovaného letošního vydání.

O této nové bojovce od Capcomu se dosud mluvilo jen v souvislosti s konzolemi PlayStation 3 či Xbox 360 a šeptandu mezi počítačovými hráči odstartovali před pár dny až redaktoři francouzského JeuxVideo, kteří hru pro všechny tři zmiňované platformy umístili na letošní zimu.

V té době se k tomu nikdo z Capcomu ještě nevyjádřil, ale pár dní nato došlo k oficiálnímu oznámení. Klasických bojovek je na PC jako šafránu, autoři podobných kousků se soustředí výhradně na konzole a Street Fighter IV je tak rozhodně příjemným překvapením. Jen se trochu obáváme ovládání - u bojovek jsme si zkrátka už zvykli na gamepady.

V předchozím tématu jsme s radostí informovali o vývoji Beyond Good & Evil 2, který Michel Ancel potvrdil v rozhovoru pro JeuxVideo, ale druhým dechem dodal, že jej musí ještě posvětit velkomožní páni z vedení Ubisoftu. Nakonec se tak stalo na na UbiDays byl k vidění teaser s Jade a jejím prasečím kámošem. Obě postavy známe v kresleném provedení z prvního dílu, a tak mi první pohled na čuníka připomněl skutečného Homera či Maria, ale jakmile začal nosem šňupat mouchy, Tom Clancy´s Splinter Cell: Convinctionihned si mě získal stejně jako před lety.

Vypadá to, že autoři neztratili smysl pro humor a nový Beyond Good & Evil je na dobré cestě. Doufejme, že se brzy dozvíme více o hře samotné.

A jak to vypadá s připravovaným pokračováním série Splinter Cell? Sam Fisher má nejspíše velké problémy, jelikož se po pár odkladech neobjevil ani na UbiDays a v posledním čísle Xbox World 360 najdete informace, že vývoj Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction začíná znovu od píky a je nyní plánován na jaro 2010. Mluvčí Ubisoftu nicméně oznámil, že stále platí vydání ve fiskálu 2008/2009, ale v současném stavu nemůže specifikovat bližší termín. Nevím jak vy, ale já bych v tomto okamžiku spíše než Ubisoftu věřil redaktorům zmiňovaného magazínu.

Vzhledem k tomu, že na UbiDays byl k vidění i BGE2, s nešťastným Splinter Cellem skutečně není něco v pořádku.