Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ultima IV: DoV – remake slavného RPG

  12:00aktualizováno  17. ledna 5:22
RPGček vychází v poslední době opravdu požehnaně a chvílemi se zdá, že autorům docházejí nápady. Někteří si tedy občas řeknou, že lepší než zapadnout do průměru nových RPG je oprášit nějakou starou osvědčenou pecku a obléknout ji do moderního kabátu. Takový je i případ legendární Ultimy IV, jejíž remake by měl být navíc freewarem.

Ultima IV: The Dawn of Virtue Pamatujete si ještě na legendární RPGčko Ultima IV: Quest of the Avatar? Pokud patříte mezi starší hráče, tak jistě ano a pokud jste mladší a o této hře jste nikdy neslyšeli, pak vězte, že se jednalo o výbornou hru, která potěšila zejména propracovaným příběhem. Dnes už se k této hře asi vrátí málokdo, jelikož její technické zpracování je dnes již hodně zastaralé, ale co kdyby takhle někdo udělal remake… A hle, ono se to opravdu stalo, resp. pracuje se na tom. Tím dobrodincem, který se do této práce pustil, je finský chlapík jménem Jaakko Peltonen a zatím vše nasvědčuje tomu, že svůj produkt bude nabízet jako freeware.

Připravovaný remake ponese název Ultima IV: The Dawn of Virtue a měl by vyjít někdy během letošního roku. Dokončení projektu by mělo s větším časovým předstihem předznamenat vydání hratelného dema, ale přesný termín zatím nezná ani autor (i když o vydání omezeného dema uvažuje již v horizontu leden-únor). Jak známo, u remaků je důležité získat povolení původních autorů a i Jaakko Peltonen chce mít všechny tyto právní záležitosti vyřízené. Souhlas od Richarda Garriotta již má v kapse, povolení od Electronic Arts zatím ještě neobdržel, ale vzhledem k tomu, že nehodlá na své práci vydělávat, tak bude jeho žádost pravděpodobně kladně vyřízena (doufejme).

Zápletka a příběh hry bude stejný jako v originální hře a po světě Britannii se nebudete potloukat osamělí, ale k nabrání do party budete mít na výběr z osmi různých společníků. V remaku by měly být oproti originálu značně rozšířeny dialogy, a to zejména směrem k informacím o okolním světě, historii a podobně. Asi by se patřilo uvést i jméno člověka, který má tvorbu dialogů na starosti – jedná se o Lauru Campbell, která společně s Jaakkem tvoří celý tým.

Ultima IV: The Dawn of Virtue Jaakko Peltonen považuje čtvrtý díl série za pilotní, jelikož se v něm zásadním způsobem představuje jak říše Britaannia, tak i Avatar (hlavní hrdina). Remakem se snaží přenést myšlenku a příběh původního dílu do dnešní doby co se týče technického zpracování a různých možností, které jsou dnes standardem kvalitních RPG. Do remaku tedy postupně přidává bohatší dialogy (o tom jsem již mluvil), které budou větvené a budou založené jak na předdefinovaných odpovědích, tak na možnosti vkládání slov – témat. Autoři se snaží co nejvíce rozvinout historii a „background“ – čili život v pozadí. Britannia ve hře U4: DoV by zkrátka měla být jaksi živější a realističtější nežli v originále. V remaku se dočkáme i dalších vylepšení, rozšířeno by například mělo být objevování nových kouzel pomocí kombinací ingrediencí, počítá se také s novými NPCčky a několika novými vedlejšími questy.

Zásadní proměnou samozřejmě musí projít technické zpracování. Hra se bude odehrávat na renderovaných pozadích a měla by připomínat RPGčka stavěná na Infinity enginu, i když vzhledem k omezeným možnostem nadšence-jednotlivce oproti profesionální firmě asi přeci jen nedosáhne takových kvalit. Postavy a ostatní tvorové budou založené na polygonových 3D modelech a budou dynamicky renderované. Hra bude podporovat rozlišení od 800x600 výš a podbarvovat by ji měla digitalizovaná hudba, ovládání bude převážně myšoidní. Celý svět bude tvořit jednu obrovskou lokaci, nebudeme tedy přecházet mezi jednotlivými obrazovkami, ale celé putování po krajině, městech a dungeonech by mělo být plynulé.

Ultima IV: The Dawn of Virtue Hra počítá jen s možností singleplayera, ale to většinu z vás asi netrápí. Někteří z vás možná namítnou, že remake není nikdy tak dobrý jako originál, ale u patnáct let staré hry by to nemuselo tak docela platit. Naopak, pokud se remake podaří, tak by mohl přilákat k sérii Ultima i hráče, kteří se zatím tomuto titulu záměrně či neúmyslně vyhýbali. Navíc pokud bude hra opravdu k dostání jako freeware, bude se jednat o velmi příjemnou záležitost. Doufejme, že vše dobře dopadne a ještě letos se na našich počítačích znovu objeví stařičká Ultima IV, i když v novém kabátě.

PS: další informace můžete nalézt na této Peltonenově stránce, také se můžete mrknout do naší galerie screenshotů.

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Další z rubriky

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.