Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ultima IX - Ascension

  11:45aktualizováno  30. ledna 2000 11:46
Ultima IX - Ascension
Ultima IX - Ascension

Změna je život. Kam se oko kryptomilovo podívá, všechny nové hry oblékají 3D kabát. Se dnes špičkovým hardwarem si za rok moc nezahrajeme. Za dva roky už budou jiná i jména spousty výrobců. Jestli ale máme v RPG světě nějakou jistotu, pak zní, že Lord British alias Richard Garriot zůstane stále stejným géniem a jeho kultovní dílo Ultima stále stejným "poutačem" pro širokou veřejnost. Očekávaný díl devátý, nesoucí název "Nanebevstoupení" (Ascension), bude jistě mít úspěch. A tak se u Originu rozhodli riskovat změny skutečně radikální.

Skalní ultimáři asi zažijí šok hned v úvodu. Tatam je klasická izometrická grafika - nahradilo ji plně 3D zobrazení. Trh tomu chce, a nemá smysl meditovat o jeho požadavcích. Dříve nebo později tahle metamorfóza postihne každou slavnou sérii.

Ultima IX - Ascension

Sám velký Garriot se samozřejmě dušuje, že skutečná trojrozměrnost jeho světu jedině prospěje. Devátý pohled do něj byl vyvíjen téměř pět let, takže programátoři měli dost času šéfova slova vyplnit. Dlouhá doba ale znamenala nespočetné změny, a několik klíčových osobností opustilo designérský tým, často kvůli neshodám ohledně budoucnosti série (např. producent Ed Del Castillo). Výsledek má být skutečnou lahůdkou: na 200 profíky namluvených osob, více jak 5000 použitelných/ manipulovatelných předmětů, 60 druhů potvor a 45 kouzel ve třech sférách... Navíc má fungovat střídání dne a noci, jakož i počasí a fyzikální zákony. Prostě Ultima, dokonale propracovaný svět se vším všudy. A v jejím případě nejsou sliby vysoké kvality toho všeho nereálné.

Co se příběhu týče, Nanebevstoupení má být posledním dílem ságy (hmm, tomu se mi nechce věřit). A tak se Avatar vrací do Britannie, postavit se svému věčnému nepříteli a zničit jednou provždy. Ultima IX - Ascension Upřímnost, čest, spravedlnost, pokora, sebeobětování, odvaha, soucit a duševní síla budou hlavními zbraněmi hrdiny při konečném střetnutí s démonem Guardianem. A to doslova, neboť příběh se točí kolem těchto osmi Ctností, reprezentovaných osmi velkými městy. Co město, to úkol, ale vedle toho nás čeká ještě pět jiných velkých poslání a okolo dvaceti subquestů, při nichž budete své "vysoké morální kvality" předvádět v praxi. Další změna, z Avatara bude na stará kolena paladin... :-)

Znalci Ultimy budou mít pochopitelně výhodu znalosti pozadí, potkají pár známých postav a občas zažijí deja-vu v některé lokaci, ale to je tak všechno. Tvůrci se hodně snažili, aby se ve hře neztratil ani úplný nováček (v jednom z měst se například nachází muzeum, jehož tapisérie obšírně vyprávějí děj předešlých dílů) a navíc tu máme nový systém boje a kouzlení. Při změně zobrazení se tak stát muselo. Má být akčně orientovaný, ale ne "arkádovitý" (na Ultimu VIII bylo v tomto směru dost stížností). Další slíbené akční prvky, např. plavání, skákání a schopnosti nezávislé na vlastnostech postavy ale RPG charakter hry značně oslabí, a spoustě fanoušků asi budou vadit. Ultima IX- Ascension Neblahý odkaz prsaté Lary pronikl i sem... Další, mnohem tradičnější nectností budou i relativně vysoké hardwarové požadavky.

Ještě ke zmíněné péči o nováčky. Je nutná hlavně díky fenoménu Ultima Online. Tenhle internetový multiplayer má v současnosti desetitisíce členů a přitáhl do hájemství Lorda Britishe velkou část nové hráčské generace. Poptávka po slavných a osvědčených hrách od Originu stoupá, a Ultima IX. ji jedině podpoří. Proto firma k originální verzi bude přidávat i CD se souborným vydáním starších dílů. Snad také později dají něco volně k dispozici.

Jak jste si jistě všimli, Ultima IX. Ascension vyhlíží jako hra značně kontroverzní. Už jen ten název ale stačí, abych byl zvědavý. Velmi zvědavý. V prvních prosincových dnech se uvidí, a o měsíc dva později snad konečně bídně zhyne samotný Guardian. Už mu to upřímně přeju několik let.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.