Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ultima IX: Eriadain – Avatarův návrat

  12:00aktualizováno  10. ledna 3:18
RPG sága Ultima patří mezi skutečné poklady svého žánru a není proto divu, že její starší díly se v současné době stávají cílem remakerů. Podobný osud potkal i poslední díl této série, hru Ultima IX: Ascension. Vše zatím vypadá dost slibně, a to mimo jiné i proto, že hra by měla využívat engine hry Neverwinter Nights.

Ultima IX: Eriadain RPG ságu Ultima nejspíš většina z vás zná, ovšem mladší hráči na vlastní kůži asi okusili maximálně osmý a devátý díl. V poslední době se objevuje poměrně dost projektů, které se snaží o remake starších dílů, ale novému kabátu pravděpodobně neujde ani díl poslední, tedy devátý. Ten vyšel v roce 1999 pod názvem Ultima IX: Ascension a ač přinášel spoustu nových nápadů a krásný příběh, přeci jen nesplnil všechna očekávání příznivců RPGček.

Remake této hry ponese název Ultima IX: Eriadain a bude založen na enginu Neverwinter Nights. Příběh by měl být založen na původní verzi děje Ascension, která byla pro účely finální hry pozměněna. Hra by měla být velmi nelineární, kromě začátku, který vás uvede do děje. Hráč bude mít dva hlavní cíle – zlikvidovat osm nebezpečných magických sloupů a poté zabránit občanské válce, přičemž bude muset zadržet Guardianovu armádu. Tyto dvě příběhové osy budou různě provázány a obvykle bude mít hráč na výběr, v jakém pořadí bude podnikat kroky vedoucí k úspěchu. Příběh se stejně jako v Ascension dost točí kolem osmi ctností, konec konců samotné sloupy, které máte zničit, představují jejich opak a obracejí lidi ke zlu. Ve hře má být mnoho situací řešitelných různými způsoby a počítá se i s několika možnými styly dohrání hry. V současné době je hlavní příběh v podstatě hotov a autoři již pracují jen na některých detailech a přidávají vedlejší questy.

Ultima IX: Eriadain bude na rozdíl od své předlohy umožňovat vedení více postav. Zatím se sice příliš nepočítá s podporou Ultima IX: Eriadain multiplayeru, ale i tak mnohým bude více vyhovovat možnost ovládání malé party než jednotlivce. Ještě není jasné, na jaký počet bude skupinka dobrodruhů omezena, ale každopádně bude možno vybírat z více jak deseti charakterů. Bomba je, že na nějaký čas se k vám do družiny přidá i samotný lord British, vládce ultimovské říše Britannia. Ve hře se objeví i několik draků, jednoho dokonce budete v závěrečné fázi hry sami „pilotovat“. Podle slov autorů má v příběhu hrát podstatnou roli i magie. Interakce s herním světem asi nebude tak propracovaná jako v Ascension, ale i tak by měla umožňovat takové legrácky jako pečení chleba, lovení zvěře nebo vykování meče. Všechny NPC postavy by měli mít svůj denní režim, takže například strážný bude ve dne stát u brány, večer ho vystřídá jeho kolega a on půjde na chvíli do hospody a pak hajdy domů na kutě. Postavy by také měli reagovat na počasí a skutečně v herním světě žít, takže budou chodit nakupovat na tržiště, navštěvovat koncerty nebo se procházet po parku.

Zatím ještě není definitivně rozhodnuto o systému bojů (autoři chtějí počkat až na finální verzi Neverwinter Nights, aby mohli posoudit všechny možnosti enginu), ale každopádně by se nemělo jednat o systém akční, náročný na rychlost a postřeh hráče. Zajímavé je, že autoři uvažují i o možnosti hrát ženskou postavu, což je sice u RPGček naprosto běžné, ale v sérii Ultima přeci jen dost nezvyklé. Autoři se chystají do hry implementovat co nejvíce portrétů, aby si Ultima IX: Eriadain každý mohl vybrat dle svého gusta. Jak už jsem naznačil výše, ve hře se bude střídat den a noc a počítá se i s mnoha rozmary počasí, od mlhy přes drobné deštíky až po sněhové vánice. Technické zpracování bude samozřejmě záviset hlavně na kvalitě enginu, ale v tomto směru bychom snad neměli mít obavy – vše zatím nasvědčuje tomu, že Neverwinter Nigths bude po grafické stránce velmi kvalitní.

Datum vydání ještě pochopitelně není ani zdaleka oznámeno a zatím ani není zřejmé, jestli se bude jednat o freeware (i když tomu vše nasvědčuje). I když se v poslední době pracuje na více předělávkách starých her, Ultima IX: Eriadain by mohla patřit mezi ty povedenější, už proto, že poběží na profesionálním enginu hry Neverwinter Nigths. Pokud se chcete podívat na oficiální stránku projektu Eriadain, máte možnost zde.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Další z rubriky

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.