Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ultima IX., návod #3 - Dálavy Britannijské

  12:00aktualizováno  10. ledna 2001 11:15
Dnes nás čekají hlavně ""toulky pod širákem"": město mágů Moonglow, druidská stromová ves Yew, a především rozlehlé prostory hlavního kontinentu. Nakonec opět jedno smradlavé vězení: dungeon Wrong, kam pro změnu zavřeli Avatarovu přítelkyni Raven. A abych nezapomněl: dnes poprvé v Ultimě IX. odkrouhneme draka.
Mapka Moonglowu
1) Tydiusova věž
2) Mariin dům
3) Altán a později Lycaeum
4) Joshua + prolhaný syn
5) Obchod
6) Batista
7) Myria
8) Vázací pentagram

I. Moonglow, město mágů a zrádců
Poté co vylezete z Deceitu vás přivítá nepříliš přátelský rytíř Duncan - chraňte se ho ale zabít. Nechte se prohledat, a on vám řekne velké množství zajímavých informací. Také je to trenér v oboru obouručních zbraní (konečně!), prvního i druhého levelu, ale aby vás cvičil, musíte mu přinést jeho dýku. Po přátelském rozloučení si prohlédněte portál ze kterého jste vyšli, je tam dopis od Raven. Za kopcem je malé údolí s kouzelnicí (= jedna rána mečem...) vlastnící svitky Lightning a Fog. Až je seberete, přeplavte průliv k molu. Válí se na něm mapa Moonglowu a hůl. Město samotné leží o něco jižněji.

Jak zakrátko zjistíte, nic není jak se zdá. Někde kolem vchodu natrefíte na prolhaného chlapce, který vás prosí o pomoc v klasickém problému "otce přepadli bandité". Nicméně pokaždé když vás pošle k sobě domů, zkontrolujte ho. Napotřetí tam zloději skutečně jsou - zabijte je, a zachráněný magik Joshua vás ještě požádá o nalezení svého deníku; válí se v kůlně u přístavu. Po jejím přinesení dostanete několik důležitých kouzel.

V největším domě vás čeká arcimág Tydius (přivolatelný modrým "zvonkem"), a vysvětlení hlavního úkolu. Údajně vám zpřístupní kouzelnou knihovnu Lyceum, když mu přinesete Hůl moudrosti z jeskyně na jihu. Než se tam ale vydáte, projděte zbývající domy. V jednom narazíte na černošku jménem Batista, která vám slíbí "sladkou odměnu" a sigil Listinu Upřímnosti (Writ of Honesty) za štít z domu Mariah. Ten je naproti za altánem (má uvnitř létající plošinky). Otevřete poklop, a vejděte do teleportu. Ve sklepě musíte vypnout dvoje silová pole. Na každé straně místnosti jsou tajné dveře. Za nimi je vždy nášlapná plošinka, na kterou musíte vrazit sud. Pak se vydejte ke štítu - a jestli jste v Deceitu byli hodní a nezabili Mariah, dostane se vám odměny za všechna příkoří co z toho vzešla. Naučí vás totiž Ritual of Restoration, sousloví, kterým si v každé svatyni můžete doplnit zdraví i manu na maximum. Štít seberte, ale Batistě ho předejte teprve až půjdete opravit zdejší svatostánek. V bojích, které vás čekají, by vám citelně chyběl. V Mariině domě je ještě důležitá kniha se seznamem všech Avatarových přátel, spolu s místem jejich posledního výskytu (díky tomuto návodu ji ovšem nepotřebujete). U Batisty je na zdi dobře ukrytý čudlík - otevře teleport na půdu, kde je štít a sekera. U sousedů (Marna) je pouze dlouhý pokec o karmě.

V kouzelnickém obchodě je docela legrační secret: přehoďte barvy na všech čtyřech koulích na rohových podstavcích (stačí jednou kliknout), a objeví se výtah do pokoje se spoustou léčivých lektvarů. Ale když tam kliknete na sochu na levé stěně, otevře se průchod do bludiště, se kterým si designeři docela vyhráli. Běhají tu banditi, kteří mají velikost a styl boje jiných potvor. Máme tu např. kuře v lidské podobě, vážku, krysu... Projít tuhle úchylnou sekci se nicméně vyplatí - za barpultem v "nálevně" je skleněný meč! Venku za domem je vázací pentagram, kde si ulevte od přebytečného vybavení; vrátíte se pro něj až bude zase k dispozici batoh.

Vstupní brána do Města magie je impozantní

A teď už zpět ke hlavnímu úkolu. Než se ale rozběhnete na jih od města, dejte se na severozápad. Projdete kolem jeskyně, kterou prozatím kryje silové pole. Za ní je stan, a v něm konečně pořádná výzbroj - shepard's crook a široký meč, který se objeví po použití věštecké koule. Dále je tu kouzlo Charm. S mečem a štítem, případně s holí, už můžete na jih. Hned za říčkou běžte nalevo, až k jeskyni se sochou. Uvnitř jsou dva zloději a především Duncanova dýka. V hlubinách podzemí je východ k zálivu s vrakem pirátské lodi (hlídané otravným strážcem), kde jsou ještě nějaké poklady; jeden z nich SKUTEČNĚ stojí za to - Arms of Magi, rukávy snižující spotřebu magie při každém kouzlu! (Ta mana se soustřeďuje na divných místech... ale úvahy o klerickém celibátu ukazují i na horší možnosti :-). Také je tu v jedné z beden svitek kouzla Death. Vraťte se zpět k Tydiusovi, který vás s "kajícnou omluvou" pošle do jeskyně na severozápad. Je to přesně ta, co jste minuli. Uvnitř je past, ve které čeká démon, ale kupodivu s vámi nechce bojovat. Uvěřte mu, a jednak zmizí, jednak vám věnuje Tydiovo "srdce" Heartstone. V místnosti jsou také dva klíče, jeden za bednou a druhý ukrytý v ústech reliéfu. Otevírají přítomné truhly se zbrojí. (Když už jste na severu, stojí za to jít za Duncanem, předat mu dýku a nechat se naučit nové obouručné technice). Pak naběhněte k Tydiovi, a s jeho "srdcem" na dlani ho po vzoru pohádky Kostěj nesmrtelný donutíte ke spolupráci. Lycaeum, které otevře, musíte navštívit v noci; na balkónu nahoře v Tydiově věži kotví lodička plující na měsíčním svitu, která vás proveze kolem všech domů, a nakonec zastaví u kýženého cíle. (Pozn.: malý bug, že se lodička občas zastavuje, se vyřeší poskočením si na místě nebo tím že do ní střelíte šíp). V Lyceu se podívejte do dalekohledu, ve hvězdách je psána mantra Upřímnosti ("Ahm"). Pak si promluvte s věštírnou neurčitého pohlaví a původu, a odsouhlaste, že jste zodpovědní za utrpení Britannie (?!). Získáte tak Knihu pravdy, jeden ze tří artefaktů nutných k osvobození Shamina a dohrání hry. Tak, teď konečně dejte Batistě štít, vezměte Writ of Honesty, a jelikož glyf máte už z Deceitu, je čas na opravu svatyně. Nachází se na jihovýchod od města. Třetí zvýšení vlastnosti vás nemine, doporučuji Dexterity kvůli novým technikám. Na dalekém jihu je přístav; nyní už v něm kotví Raven. Usmiřte se s ní, a z rozhovoru vyplyne co dál: je třeba najít čočky ke čtení Kodexu moudrosti, uzmutého minule Blackthornem. Než ale vyplujete na moře, je záhodno dořešit pár místních záležitostí. V kůlně poblíž je Joshuův deník, pokud jste mu ho ještě nevrátili, učiňte tak. Dále nechť vás Duncan naučí i druhou techniku. Na východ od přístavu je hřbitov s kostlivci, a další jeskyně. Je v ní dobře skrytý zlatý klíč, a v sudu mapa pokladu kdesi v moři (hodí se až za hóódně dlouho). Jižněji je údolíčko s domkem a se smrtelně nebezpečným gazerem - strafujte kolem fireballů a rozstřílejte ho lukem. Najdete svitek Wizard Eye. To je asi všechno, nyní můžete volit mezi cestou do Minocu a do Yew (skrze Britain). Já volil druhou možnost, protože jsem akutně potřeboval prodat nashromážděné drahokamy a použít dobře vybavenou laboratoř na hradě.

II. Cesta na daleký sever a město Yew
Ve hlavním městě především navštivte hrad a promluvte si s Lordem Britishem. Dozvíte se pár novinek a především vám otevře jeskynní "zkratku" do Yew. Po navázání nových kouzel v laboratoři a "inventory managementu" (NEZAPOMEŇTE na vejce královny Gargoylů !!!) vyražte z města jihozápadní branou, jakoby do Paws, ale uhněte do prvního horského údolí na sever (toho odkud je cesta k táboru vyhlazených banditů). Skřetí jeskyně je nyní průchodná, a ač se tunely několikrát větví, ale dostat se na druhou stranu není obtížné (když nepočítám pavouky). U východu oberte mrtvoly a připravte se na střetnutí s velkým počtem skřetů; lukem postřílejte co můžete, a zbytek ručně. Hodí se mít připravena léčivá kouzla. Dále na sever a východ je skřetí tábor, v němž je kromě hordy obyčejných malých zmetků i firebally metající šaman - jeho rychlá smrt znamená vaše přežití. Odměnou vám bude něco pokladů. Pak se dejte na západ, a časem dorazíte na pobřežní silnici. Na západní pláži jsou dva stany pirátů s četnými poklady, včetně kořínků mandragory. Dále na sever je v jednom z východních svahů jeskyně plná kostlivců, se svitkem masově destrukčního kouzla Meteorite. A o kus dál už uvidíte most, což znamená, že jste dosáhli města.

Po pokecu s mužem na mostě je jasné, že Raven má problémy. Nemeškejte a dejte se na severo-severo-východ. Najdete soudní "arénu", kde bude vaše přítelkyně odsouzena za genocidu (vzpomínáte na Ambrosii?), a to rovnou k trestu smrti upálením! Ale žádné strachy, do popravy je spousta času (přesněji věčnost... bledne i česká soudní byrokracie). Dáme se na systematický průzkum města. U východu ze soudní síně čeká nasraný Gargoyl i na vás - nezabíjejte ho (!) a s pomocí vejce ho přesvědčíte o své nevině. Pod arénou je nezajímavá farma, ale o kus dál jih najdeme výtah do korun stromů. Nechte se odvézt / doběhněte na západ, k hostinci. Uvnitř je mapa Yew, jedna zajímavá kniha, a legrační pokec. Po mostě na jihovýchod je rozcestí; přímo na jih od něj pak Desbetův domeček, z jehož střechy vás lanovka doveze do Vasagrelemova domu. I jemu s pomocí vejce vysvětlete, že vás obvinil křivě; nejen že se omluví a přislíbí pomoc, ale dá vám i rudou čočku ke čtení kodexu. Pečlivě uschovejte. Je zde ještě jedna věc kterou rozhodně
Mapka města Yew
1) Soudní síň
2) Farmář
3) Lanový výtah
4) Hospoda
5) Lanovkové "rozcestí"
6) Gargoyl a obchod
7) Vasagrelemův dům
8) Knihovna
9) Měsíční brána
10) Svatyně Spravedlnosti
11) K Mathisovým dolům
12) Raleigh, lučištník
nechcete minout - po stisknutí rudého symbolu u retorty se zjeví Klenot smrti (Death Gem), zvyšující zranění které působíte v boji! Na jih od Vasagrelemovy chatky je obchod, tentokráte zřejmě bez secretů, a přes řeku lukostřelec Raleigh. Za malý peníz vás naučí nové technice s lukem, pro jejíž využití ovšem potřebujete flašku oleje (dá se běžně koupit). Také u něj můžete nabrat hromady šípů. Posledním domem ve městě je knihovna, visící zhruba v jeho středu. Vraťte vypadlé knihy do patřičných regálů (podle barev), a otevře se tajná stěna. Z knihy za ní vyčtete mantru Spravedlnosti. Jinak jsou zde snad všechny bichle ve hře, můžete číst co hrdlo ráčí a mozek stačí překládat.

V okolí Yew je spousta dalších míst stojících za návštěvu. Začneme od budovy soudu. Na severních plážích se válí různé pokládky, hlavně lektvary. Postupem stále na severozápad jich většinu poberete, a v lese najdete zapomenutou truhlu se zlatem. Na prostředním poloostrově je stezka, vedoucí kolem měsíční brány a pentagramu na sever ke Svatyni spravedlnosti. Půjdete-li podél ní dále, za provazovým mostem je jeskyňka se dvěma kamennými hlavami a rudým symbolem na zemi. Zapalte hlavám oheň v ústech, a odměnou vám bude svitek Bolt of Flame. Poblíž je také Shaminova socha, která si s vámi ale promluví až po opravě svatyně. Přes most leží malá pirátská jeskyně s maskovaným vchodem, uvnitř tuším potřebujete klíč z rozbité bedny, a především je tu obouruční meč! Vyjděte z ní druhou stranou, a uhněte nalevo. Jste v opuštěných dolech, plných skřetů. Nahoře na ochozu jsou nějaké komponenty, dole v jednom z domů bude deník Mathisovy matky, vysvětlující co se vlastně stalo (je zřejmě třeba mu ho přinést, ovšem já tohoto človíčka někde minul - pokud ho najdete, dejte mi vědět). Také jsou tu dvě lahve Serpentwyne a brnění, a do býčí lebky u zavaleného vchodu do dolů někdo vrazil mapu pokladu (týká se jihovýchodního kousku Trinsicu, blízko Virgilova domu).

Z dolů seběhněte na severní pláž, najdete zde ztroskotané otrokáře stavějící si novou loď (pobít) a dvě truhly se zajímavými poklady. Plavte podél pobřeží dolů, pokud chcete, můžete se přes řetězec ostrůvků vydat i na nejzazší severozápad (proč viz Triky a srandičky), ale podstatný je zde nerudný poustevník na jihu. OPATRNĚ - je velmi náchylný ke rvačce, ale nesmíte ho zabít !!! Z první konverzace vyskočte volbou "no jo, už jdu", navažte s ním novou, a pochvalte styl jakým mává s holí. Může vás vycvičit na třetí úroveň znalostí v boji s ní, ale nejprve chce klenot jménem "Britannijská hvězda" (najdete v Trinsicu). Ještě dále na jih je dobře maskovaná jeskyňka se svitkem Wizard Eye (který by jste už ale měli mít). No, nyní se vraťte na pobřežní cestu. Je čas vyrazit do Wrongu... který leží předaleko, až na severovýchodním konci hlavního kontinentu. Poprvé máme šanci pořádně se proběhnout pod širým nebem, takže zde rovnou popíšu celou Britannii i s nejzajímavějšími místy.

III. Britannií křížem krážem
Rovnou vám řeknu, že na jih a jihozápad od Yew nemá vůbec smysl chodit. Podstatnou část pobřežní silnice již jste prošli, pokud by jste se mermomocí chtěli vracet, zavede vás do sopečných hor, kde je k nalezení pouze spousta sirného popela a pekelných psů. (Tímto směrem ovšem leží dungeon Destard, kam později musíte). Nakonec by jste dorazili od Paws - viz první část návodu. Přímo na jih od Yew jsou pak pouze nepřístupné kopce plné obrů, a za nimi skřetí les kde jste již také byli.

Lanový dráha v Yew- druidové jsou moderní...

Daleko zajímavější je jihovýchod od Yew. Jsou zde dvě jezírka (potápěčům přeju zdar... a pozor na ryby!). Za větším (a bližším) je pevnůstka banditů, hlídaná lučištníky. Po jejich vyhlazení získáte menší zlatý poklad. Stezka na západ od pevnosti vás dovede do hor se spoustou ledových krystalů. Nedá se zde minout jeskyně se zářícím skleněným mečem č.4, ale je hlídaná ultratuhým kamenným golemem. Dále na jih a západ je zkratka do hlavního města, ale vede skrze dračí hory, což zatím upřímně řečeno nestojí za tu námahu. Na východ od pevnosti je nad jezerem ochoz, vedoucí pod vodopád s reliéfem tří hlav (z jejich úst můžete získat nějaké drahokamy). Nad malým jezírkem vylezte na skálu - trochu překvapivě hledíte na zahradní bludiště za královským hradem (a strážce není nepřítel). V bedně je zde obří safír, druhý z majákových klenotů (viz první část návodu). Dole u malého jezírka jsou dvě kůlny. V té otevřené rozbijte bedny, a najdete svitek s kouzlem Summon Undead.

Na východ od Yew je směr našeho putování, a spousta zajímavých míst. Hned za hluboko zaříznutým zálivem se dejte po pláži na sever. Je tu podivínův dům, ve kterém leží Bladed Staff, zbraň plně srovnatelná s obouručákem. Je jen na vás, čemu dáte přednost. Kromě toho jsou v okolí a na těžko přístupných skalách jen nějaké nepodstatnosti, lektvary, reagence, atp. Dále se cesta stáčí na severovýchod, narazíte na skřetí stanoviště, a na jednu hrobku s duchem. Na rozcestí se dejte doprava, do zasněžených velehor...

V horské oblasti si užijte volnosti pohybu - je zde mnoho postranních steziček, a mnoho malých pokladů. Jen se mějte na pozoru před "ledovými psy": zblízka jsou nebezpeční, zdálky stačí jeden fireball a "roztají". Obvykle po nich zbudou safíry. (Po sněžných vlcích zase buhvíproč zůstává ženšen...). Na jih od vás se nachází údolí s vysokou věží - Stonegate, místo, kde jste hru začínali. Chraňte se do něj spadnout - jediná cesta ven je teleport na hrad, a to znamená obrovskou ztrátu času. No, v horách dříve či později narazíte na zelenou vlajku se symbolem vah, a od ní se odvíjející stezku vzhůru. Na vrcholku trůní modrý sup, a ačkoliv na to nevypadá, je to nejspravedlivější bytost v celé Britannii (supi a spravedlnost... je vidět, co si Garriot myslí o právnících) Při hovoru s ním dostanete tři otázky, správná odpověď je pokaždé "Ne". Po úspěšném složení rychlokvízu z právní filozofie vám věnuje sigil Pero Spravedlnosti.

Probijte se horami až na východní pobřeží, tam obraťte své kroky na sever. V údolích ústících sem je několik zajímavostí, především skřetí tábor se studnou, a blízký opuštěný důl. Uvnitř je několik kostlivců, sudy a tunel dolů. Než tam skočíte, naházejte zmíněné barely dovnitř -budete je potřebovat, chcete-li vylézt ven... Dole jsou nějaké drahokamy a svitek, tuším že Freeze. Až se tu vyřádíte, na nejseverovýchodnějším konci země naleznete most vedoucí do vězení Wrong. Je chytré se tam vydat hned, ale pro pořádek dokončím popis venkovních prostor. Ještě totiž zbývá něco moc, moc zajímavého. Všimli jste si údolí, zařezávajícího se ze severu mezi velehory? Leží v něm ruina, o které jste toho již dost slyšeli - klášter Empath Abbey. Z východu se do něj dostanete pouze tak, že poplavete kolem pobřeží. Je tu ještě jedno skřetí stanoviště a jeskyně s podivnou "neviditelnou" truhlou - je v ní nějaká mandragora, a Etheral Sightem odhalitelné Nightshade. Poté obeplavte další výběžek, a vylezte na ledovou kru. Teď si užijete tuhou bitku se spoustou Ice houndů: udržujte nepřetržitou palbu firebally a mějte připravené lektvary na doplnění many. Odměnou vám bude taková hromada safírů, že budete mít problém jí pobrat. Než opatství samotné vás ale možná zajímá víc šance získat jednu z nejlepších zbraní ve hře: ledový meč. Pořádně se rozdýchejte, připravte si luk a zasavujte hru - jde se na draka!

Drak (samosebou ledový) trůní na nejvyšším ledovci, zdvíhajícím se z mořské hladiny na severu. Až vyskáčete na dostřel (poznáte to tak, že po vás začne foukat :-), zahajte úhybné manévry, a nepřetržitou palbu ohnivými šípy (Raleighova technika) a firebally. Protože létá, nedá se sejmout mečem... a protože stojíte na úzkém ledovci, uhýbá se obtížně. Ale nakonec ho udoláte. Vyskákejte k jeho mrtvole. Na nejvyšším bodu kry se vznáší neviditelný ledový meč, tak použijte kouzlo Etheral Sight a je váš!

Opatství samotné je na konci dlouhého údolí. Jeho zřícenina je překvapivě jednoduchá (když nepočítám nepřátele), stačí si promluvit s Brockem, a ve vnitřní svatyni zapálit tři zlaté pochodně. Postavte se do ohně, co se objeví mezi nimi, a pak si vylezte pro Svíci lásky (...). Je to druhý z artefaktů potřebných k Shaminově vysvobození. No a nyní už k vlastnímu cíli téhle anabaze, dungeonu Wrong.

Tak se ukaž, ještěrko přerostlá!!!

IV. Vězení Wrong a oprava Svatyně spravedlnosti
Po mostě se dostanete až na ostrov s dungeonem, ale nechoďte hlavním vchodem! Místo toho seběhněte po boční stezce, čeká vás tu Vasagrelem, a loďka k tajnému vchodu. Je pod vodou na skalisku, kam vás "autopilot" zaveze. Podplavte dovnitř, a chodbou dojděte ke dveřím s lebkou na každé straně. Zatáhněte za levou. Ve strážnici si přečtěte vzkaz, a stiskněte čudl na zdi (otevírá dveře od cely, kde se později ocitnete). Než otevřete dveře dál, budižte varováni: ve Wrongu se to jen hemží strážemi, které, pokud si je pustíte k tělu, vás "zajmou" - objevíte se v cele bez veškerého vybavení. Je třeba nechat se chytit minimálně napoprvé, a existuje skvělý trik jak si pomoci k dalším vakům na vybavení - totiž nechat se chytit s plným inventářem a opaskem (nezapomeňte vyházet ikony kouzel!) a se zbraní v ruce; až pak vaše vybavení najdete je tam o jeden pytlík navíc. Později vám ale budou stráže silně otravovat život. Existují tři způsoby jek se jim vyhnout: zlodějský, brutální, a ještě brutálnější. Ten první spočívá v tom, že se stráže dívají jen před sebe, takže jim můžete běhat za zády a skrývat se za ostnaté sloupy, v nouzi s použitím lektvaru neviditelnosti. Ten druhý znamená, že je prostě sejmete lukem a firebally na dálku. A ten třetí, nejspolehlivější, visí na použití kouzla Charm, kterým stráže oblbnete a můžete je beztrestně urubat třena holýma rukama...

Takže, otevřete dveře a nechte se chytit. V cele seberte krátký meč a černý lektvar (neviditelnost), a odsuňte lavičku aby jste se dostali k tajnému východu (jak říkám, ve hře má každé vězení alespoň jeden...). Tunel vede do druhé cely, cestou je jen odbočka k pentagramu. Pavoukům zatím raději utečte, krátký meč proti nim není nic moc. V rohu druhé cely je nášlapná plošinka, na kterou vrazte lucernu nebo kus bedny. Hned nalevo za brankou jsou dveře - za nimi je stráž, které se zatím musíte vyhnout, a napravo další dveře, vedoucí ke skladišti. Jak asi správně hádáte, zde je vaše vybavení plus klíč. S ním už můžete ze všech stráží nadělat fašírku. Tak, teď zpátky chodbou k mříži na podlaze. S klíčem ze skladiště otevřete skříňku na zdi, a stiskněte páku. Seskočte dolů a dojděte do mučírny. Zde je na zdi páka otevírající cestu dál. Na schodišti vyběhněte nahoru, v cele je zde klíč a čudík, na jehož funkci jsem nepřišel. Za dvoukřídlými dveřmi je v cele "Raven", tak otevřete mříž a zabijte dopplegangera. V rohu místnosti je kniha - vezměte ji s sebou, je v ní důležitá rada. Pak se dejte zpět skrze vrata a rovně, chodba vás dovede ke stráži za stolem. Buď ho v klidu zabijte nebo ignorujte, přes stůl se nedostane. (Za rohem je ale další). V chodbě je cela s vlkem a "lebkou Scullyové" (asi jen vtip). Pokračujte, dokud nedojdete ke dveřím s pěti lebkami okolo. Podle knihy na ně klikejte, a můžete dál. Proskočte ohněm, a kolesem nalevo ho vypněte. To napravo vyveze Raven z jámy. Romantické intermezzo...

Od cely vaší přítulky se dejte na východ nově otevřeným průchodem, a pak vraty. Na zdi je tu zelený praporec. Nalevo klikněte na zelený čudl - to otevře dveře do předešlé části. Otočte se ale od nich, a vedle mříže v podlaze stiskněte černý kámen. Skočte dolů, a mříž na druhém konci otevřete podobně stlačením bílého kamene. Běžte ke stolu; nalevo je průchod k bazénu. Zde otočte kolesem, a otevře se tunel pod vodou. Proplavte si jím pro brnění Wyrmguard Armor (helma je lepší než vaše současná). Zpět ke stolu; pod lahví je skryto tlačítko. Otevře mříž napravo. Nyní jste již v obsazené části vězení. Je tu otrokářka z Buccaneer's Denu, a chce pustit ven. Nedělejte to ale, karmě to neprospívá. Napravo od ní je v cele hospodský z Yew, ten je nevinný, a tak ho pusťte. Druhá chodba vás dovede ke třem terčům kolem dveří. Pamatujte si kde jsou, budete se k nim vracet v časovém presu. Na východní stěně hlavní chodby je "nenápadná" černá cihla. Otevřenou mříží projděte, a za chvilku budete stát u truhly (neotevírat!) a třech čudlíků. Stiskněte modrý (otevře dveře s terči), a pak červený (teleportuje vás do cely hospodského). Zelený, mimochodem, přivolává stráže. Po přenosu musíte rychle dál , než se dveře opět zavřou.

Tohle vězení se dokonce i JMENUJE

Čtyři truhly máte kolem sebe, ale dvě jsou mimci (napravo dole a nalevo nahoře). Ve zbylých jsou nějaké poklady. Dveřmi dál; za chvilku vběhnete do místnosti, kde se propadne podlaha do vody. Pod vodou jsou jednak dravé ryby, které urychleně zneškodněte ze souše, jednak poblíž východu je koleso, které se opravdu špatně hledá. Je na stejné stěně jako východ, ne v odtokovém kanálku. Pomožte si přepnutím perspektivy (klávesa "K"). Otevře vám vchod, ale vizuálně není vidět kdy se otočí. (Jak vám asi došlo, popisuji řešení dvouhodinového zákysu...). Kolem místnosti s otáčejícím se sloupem jen proběhněte, o kousek dál už vás čeká stará přítelkyně Jaana (nyní pod přezdívkou Anaaj, a samozřejmě v řadách nepřítele). Jak je v U9 obecným pravidlem - NEZABÍJET !!! V konverzaci použijte nejprve volby: "I am not your enemy" a: "I've got to go. Goodbye.", pak rychle přeběhněte k řetězovému navijáku, a zatáhněte za páku. A spadla klec... takže si s Jaanou znovu pokecejte slovy "That's not going to happen", "Open the porticullis, Jaana" a konečně "Fine, you open the porticullis, and I'll open your cell". Onou brankou, co otevřela, projděte ke sloupu a vylezte na balvany. Za jedním z nich je vchod, a uvnitř získáte - jak jinak - Glyf Spravedlnosti. Cestou zpátky kolem Jaany se můžete rozhodnout , zda jí necháte v cele nebo pustíte, i v druhém případě se jejím útokům snadno vyhnete. V místnosti s otáčejícím se sloupem klikněte na uvolněný kámen. Otevře se teleport k východu z dungeonu. Postupujte z cely až k fontáně, pak nalevo, a stále nahoru. Pozor na několik posledních stráží, a vynoříte se na povrchu za hlavní bránou. Konečně můžete Wrong opustit.

Nuže, je čas se vrátit předlouhou cestou do Yew a opravit svatyni, vše potřebné máte. Ještě pokecejte se Shaminem, případně navštivte soud či použijte vázací pentagram, a pak už hurá zpátky do hlavního města, nalodit se, a vyplout směr Minoc.

Triky a srandičky ve třetí části
V Joshuově domě v Moonglow je mezi vším nepořádkem kniha "Vše co by měl Avatar vědět o sexu". Je úplně prázdná...

V Yew, kousek od měsíční brány, stojí velikonoční zajíček. Je to ten kamennej králík v kruhu mrkví.

Romantika: Cestou do Yew, poblíž skřetího tábora, jsou na stromech vyrytá srdíčka s iniciálami, šípy, a tak podobně. Grafici tímto způsobem pozdravují své manželky, milenky, milence (a snad i manžele :-)

Na severovýchodním břehu Yew (za soudní "budovou") je pláž s holčičkou hovořící o svatbě, a s nápisem A.S. + P.S. Jde o odkaz na svatbu Paula Sage a Amy Sage, opět něco na způsob věnování od tvůrců hry.

A když se všichni mají tak rádi, proč si nezafetovat: Na jihovýchod od tohoto místa rostou "lysohlávky". Kliknutí na ně přivodí Avatarovi slušné "halušky"

Na nejseverozápadnějším ostrůvku Britannie (blízko Yew) je laguna. Na jejím dně je happy face z řas.

Pokračování příště...

Autor:




Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.