Unreal Tournament 2004

Unreal Tournament 2004

Poznáte, že nehrajete proti člověku? Vědci předvedli, že ne

  • 15
Bojujete s protivníkem, kterého ovládá člověk nebo umělá inteligence? Při testu, kteří provedli vědci z Texasu, se podařilo posuzující zmást. V 52 procentech označili počítačem řízeného bota za člověka, u lidí to bylo jen ve 42 procentech případů.

Vědci z Austin's University of Texas vytvořili ve hře Unreal Tournament 2004 umělou inteligencí ovládané bojovníky tak dokonalé, že oklamali soudce, kteří na hru dohlíželi. Informoval o tom web Phy.org. K události došlo na konferenci IEEE.

Ve hře proti sobě stály dva týmy. Jeden ovládaný lidmi, druhý umělou inteligencí aniž bylo řečeno, kdo je kdo. Cílem posuzovatelů hry bylo určit, kterou postavu ovládá člověk, kterou umělá inteligence. Výsledek byl překvapující. Za lidi bylo označeno 52 procent botů a jen 42 skutečných hráčů.

Umělou inteligencí řízení válečníci tak prošli Turingovým testem. Ten byl vytvořen před sto lety vědcem Alanem Turingem, který došel k závěru, že stroj má vlastní inteligenci, když nejsme schopni podle odpovědí či chování rozeznat, zda jde o člověka nebo o stroj.

Ve hře se pak boti chovali podobně jako lidé. Byli například schopni pronásledovat protivníka zcela proti logice vítězství jen pro potřebu ho zlikvidovat.