Engine Unity si oblíbily především menší a nezávislé týmy. Vznikla na něm spousta skvělých her, z poslední doby jmenujme například Torment, Life is Strange: Before the Storm nebo Cuphead. Žádná z nich však vyloženě neuchvátila technickým zpracováním.
Že Unity dokáže konkurovat i současné špičce, jako jsou Frostbite, CryEngine nebo Unreal Engine, ukazuje nové technologické demo nazvané Book of the Dead. Pozor, nejde o demoverzi opravdové hry, ale jen o do detailů vymodelované prostředí, které má demonstrovat sílu Unity. Zveřejněný trailer prý není nijak dodatečně upravován a odpovídá tomu, co je schopný počítač vyrenderovat v reálném čase. Ale jaký počítač toto zvládne, to autoři neřekli.
Většina toho, co vidíte, je prý vytvořena z fotogrammetricky naskenovaných objektů a unikátní technologii Scriptable Render Pipeline. Ta je známá pod zkratkou SRP, z čehož mám osobně velikou radost.
Mimochodem stejný tým má na svědomí i dva roky staré demo nazvané Adam, které běhalo v 1 440p na GeForce GTX980.