Unreal Tournament 2 - bude to nový král?

  • 1146
Unreal Tournament - nejlepší multiplayerová 3D střílečka současnosti, nebo druhá nejlepší multiplayerová 3D střílečka současnosti? Názory se různí. Každopádně druhý díl této fenomenální řežby vypadá více než zajímavě. Přinášíme vám první informace o Unreal Tournamentu 2 - možném novém králi krvavého virtuálního sportu.
Unreal Tournament 2

Multiplayerové hraní 3D stříleček se stalo regulérním sportem a každé sportovní odvětví potřebuje stále modernější vybavení. V oboru 3D řežeb mezi něj bezesporu patří hra samotná. O titul nejúspěšnější multiplayerové střílečky svádějí boj především dva borci - Unreal Tournament a Quake III Arena. Zatímco Quake se pyšní již trojkou ve svém názvu, Unreal Tournament, i když by mohl být Unrealem 2 Arena, dosud číslovce značící verzi odolával. Ovšem to se změní, vývoj Unreal Tournamentu 2 (UT2) byl oficiálně potvrzen a my vám přinášíme základní informace o možném novém vládci FPS.

Zřejmě největší novinkou UT2 bude používání vozidel. Tento trend je patrný v mnoha hrách, tak proč ne tady. Mapy mají obsahovat spousty otevřených prostranství, v nichž dopravní prostředky přijdou vhod. Jízda v autě či vznášedle by však měla jen doplňovat pohyb po svých. Avšak ani pěší boj nezůstane beze změn. Do ukazatelů, které bude třeba sledovat, přibude vedle zdraví, brnění a munice ještě jedna - jakási speciální energie. S jejím využitím budete moci svého bojovníka přivést k maximální berserkové zuřivosti, během níž bude nezranitelný, nebo jej donutit k obstojně rychlému běhu. Kde se ale vezme ta energie? Z mrtvých soupeřů. Zatím co afričtí domorodci pojídali části těl zabitých nepřátel, aby na ně přešla jejich síla, vy z každého zabitého bojovníka získáte jakýsi obláček energie, té která je nutná k provádění speciálních akcí. Ale i když se vám "duše" nepřátel nepodaří ulovit, stále budete mít k dispozici obyčejnější speciální pohyby, jako jsou zvláštní boční úskoky, dvojité skoky a podobně. Uvidíme, jestli je v boji využijeme.

Jedním z nejdůležitějších prvků charakterizujících vaši osobu ve virtuálním světe je vzhled vámi ovládaného hrdiny. V UT2 bude na výběr 26 hráčských modelů (které půjdou zřejmě ještě upravovat pomocí skinů) v šesti bojujících skupinách. Mají to být geneticky upravení lidé, Egypťané, žoldáci, roboti, vetřelci (aliens) a rasa zvaná Noční můra (Nightmare). Prostě partička k pohledání. Při singleplayerovém hraní bude navíc možné odemknout další hráčské modely, a ty pak použít v multiplayerové hře. Unreal Tournament 2 Válečníci by též měli skvěle vypadat. Animace budou postaveny na propracovaném modelu těla, který bere v úvahu maximum vnějších vlivů. Každý pád či zásah má být jedinečný. Postava nikdy nepoletí zcela stejnou trasou a její pohyby budou ovlivňovat faktory, jako jsou překážky, na něž narazí, natočení těla ve chvíli pádu a podobně (těmito pravidly se budou řídit i neživé věci - například barely či kameny). Stejně kvalitní mají být i ostatní pohyby. Při přehazování zbraní by měla být znát jejich hmotnost a postava se má pohybovat podle toho, jaký kvér zrovna třímá ve svých rukou. Zbraně samotné budou modifikovatelné a zůstane jim oblíbený sekundární režim střelby. V arzenálu však již nenajdeme biopušku a razorjack. Do hry budete, až na dvě speciální zbraně, vstupovat plně vyzbrojeni se všemi náboji.

V singleplayerovém režimu se rozšíří vaše možnosti velení elektronickým spolubojovníkům. Budete jim moci přidělovat různé úkoly, jako je zaútoč, braň, ovládej vozidlo a podobně. Kromě toho půjde měnit jejich schopnosti v oborech - přesnost, agilita a taktické uvažování. Vlastnosti členů týmu by se také měly, trochu ve stylu RPG, zlepšovat s vítězně vybojovanými bitvami. A jestli vám vaši kolegové nebudou stačit, můžete si najmout superborce z hvězdného týmu All-Stars - skupiny elitních bojovníků. Peníze na tyto žoldáky budete zřejmě získávat za vyhrané souboje.

Celkem se má v UT2 objevit 30 map s perfektně zpracovaným prostředím. Koneckonců grafika celé hry by měla excelovat - textury budou podporovat až 1024 x 1024 pixelů. Voda se má chovat opravdu jako voda, takže pokud projdete jezírkem, bude možné vás podle vln chvilinku stopovat. Unreal Tournament 2 Zajímavé má být i chování kouře a mlhy. Když do nich totiž vystřelíte raketu (a zřejmě i když jimi projdete), krásně se aerodynamickým prouděním vzduchu rozestoupí. Ani sebelepší bijec však na žádné z map nenalezne lékárnu, náboje či brnění. Ne proto, že by byly tak dobře schované, ale prostě proto, že tam žádné nebudou. Podobně jako v Tribes 2 se totiž zdraví, brnění a munice bude doplňovat na zvláštních místech. Stoupnete si na muniční, zdravotní, nebo obrňovací :-) plošinku a ona položka vám začne přibývat. Pokud vydržíte stát dostatečně dlouho, naplní se na maximum.

Máme se tedy na co těšit - zatím to všechno zní velice zajímavě - uvidíme zda zůstane zachována atmosféra a především hratelnost prvního dílu.


Témata: Raketa, Robot, virtuální