Pokud o Unreal Tournamentu neslyšíte poprvé, jistě jste si všimli změny v názvu dlouho očekávaného next-gen dílu. Nechceme psát čtvrtého, ačkoliv by to byla pravda. V Epic Games se ale rozhodli tak, jak se rozhodli a za notoricky známým souslovím se tak skví trojka. Symbolicky k tomu lze najít tři důvody. Jednak se tvůrci chtějí oprostit od ročníkovým způsobem vydávaných a často kritizovaných předchůdců, jednak by rádi upozornili na provázanost s Unreal Enginem 3. Ostatně kdo jiný by každý jeho kout měl znát lépe než sám Epic? A pak tu je ještě pochybnost, zda hra vyjde v roce 2007 – přestože to nikdo nepřiznal, ve hře je zcela reálně i následující letopočet. Aspoň že tu jsou zajímavé dojmy z Midway Gamers Day.
Do jisté míry se nějakých třicet až čtyřicet misí kampaně bude hrát jako multiplayer. Pocítíte však i jistý rozdíl spočívající ve vyprávění a také úkolech
VIDEO
Překvapivou novinkou je obsažení singleplayerové kampaně. Důvodem je fakt, že zhruba polovina kupců UT 2004 hru hrála osamoceně, přičemž autoři došli k závěru, že na takový zájem nebyl part pro jednoho hráče dostatečně kvalitní a vyzývavý. Dočkáme se tak regulérního příběhu, který by se měl točit okolo pomsty. Konkrétně se zatím příliš nemluvilo – víme pouze, že hráč bude na straně Axonu, což je sdružení megakorporací ovládajících univerzum. Není to sice úplně ideální stav, nicméně pořád lepší než vše destruující Nefros, proti jehož armádám pochopitelně nastoupíte. Do jisté míry se nějakých třicet až čtyřicet misí kampaně bude hrát jako multiplayer. Pocítíte však i jistý rozdíl spočívající ve vyprávění a také úkolech, které budete dostávat a které se rozhodně neomezí na pouhé vyvražďování nepřátelského týmu. K ruce navíc dostanete vlastní parťáky, již mají disponovat precizní umělou inteligencí, ale pro jistotu vám bude umožněno je lehce usměrnit pomocí příkazů.
Singleplayer je sice hezká věc, ovšem kdo to s Unreal Tournamentem myslí vážně, nebude se něčím podobným zdržovat a vrhne se rovnou do víru multiplayerových bitev. Jedním z nejdůležitějších aspektů jsou zcela určitě mapy. Prezentace ukázala mnohé a podle zúčastněných žurnalistů přinejmenším potěšila. Hratelná byla jedna mapa v módu Capture the Flag, jejíž atmosféra přímo sálala Asií. Rozlehlost byla přímo úměrná herní variantě a možnosti využívat nejrůznější bojové stroje. Ačkoliv to pro hratelnost není věc zásadního charakteru, jistě potěší bohatost všemožných prvků, jako jsou architektonicky skvostné citadely či zurčící potůček v údolí. Podle všeho je nejen tato mapa přeplněná prvků, jež se s trochou šikovnosti dají využít ve vlastní prospěch. Je skvělé, že čím déle hrajete, tím více si osvojujete podobné vychytávky.
Ačkoliv to pro hratelnost není věc zásadního charakteru, jistě potěší bohatost všemožných prvků, jako jsou architektonicky skvostné citadely či zurčící potůček v údolí.
Mnohé z novinářů doslova vylekal obří trojnohý stroj, který je mimochodem nejmocnějším ve hře a pěší vojáčky si podá v mžiku jedné sekundy dvojicí laserových kanónů. Jmenuje se Dark Walker a je údajně jednou z nejslibněji vypadajících mašinek, co se ve hrách kdy objevily. Určitě nečekejte poměrně unylé mechy, známé z Battlefieldu 2142. Abyste Dark Walkera dostali, musíte sehnat minimálně několik Goliath tanků – pokud se vám to nepovede, je prakticky rozhodnuto. Jistou útěchou a zároveň příslibem vyváženosti je hodně složitá přístupnost tohoto ultimátního stroje. Navíc zřejmě nebudete odvaření ani z jeho rychlosti – trvá skoro tři sekundy, než otočíte střílnou, to je na poměry svižné multiplayerové akce celá věčnost. Na přejití celé mapy si pak vyhraďte hodně minut, takže je z Dark Walkera rázem spíše lokální záležitost. Stejně jako do jakéhokoliv dalšího vozidla se mohou i do Walkera naskládat dva lidí a spolupracovat. Ten druhý se v tomto případě chopí střílny mezi nohama a může tak kosit nezávisle na pomalém laseru.Pamětníci UT 2004 si jistě vybaví spoustu zábavy, jíž si užili díky kluzákoidním Mantám, Skorpionům a dalším bitevním prostředkům. Mohou být klidní, protože tyto zůstanou na straně Axonu, tedy lidské frakce, zachovány. Necris však přinese svěží vítr a odliší tak hratelnost za obě frakce. Například Viper je jakási motorka, která po stisknutí příslušného tlačítka vyletí několik metrů nahoru – ideální pro rychlé překonávání překážek. Nemesis je zase bytelný tank, opět skvělý hlavně díky laseru.
Dost možná nejvýznamnějším vylepšením je však tzv. Hoverboard, což je prkno, na kterém může každý hráč poletovat dvakrát rychleji. Na druhou stranu se ale musí zříct možnosti střílet. Navíc, pokud sám dostane zásah, sletí z prkna a potrvá pár sekund, než se na něj zase dostane. V CTF to ústilo například v dilemata, zda z nepřátelské základny s vlajkou tímto způsobem „uletět“, ale riskovat zásah, což by znamenalo takřka jisté pohřbení na protivníkově území, nebo zvolit klasickou cestu s pomocí někoho dalšího z týmu. Pro první variantu mluví i to, že se na svém úprku můžete zaháknout za libovolné vozidlo a nechat se táhnout ještě rychleji. Podobným způsobem by mělo jít dokonce vyhodit řidiče a uzmout tak jeho stroj pro vlastní účely. Unreal Tournament 3 je podobnými serepetičkami doslova nabitý.
Stejně jako do jakéhokoliv dalšího vozidla se mohou i do Walkera naskládat dva lidí a spolupracovat. Ten druhý se v tomto případě chopí střílny mezi nohama a může tak kosit nezávisle na pomalém laseru.
Unreal Tournament 3 má podle těch, co ho měli příležitost vyzkoušet na vlastní oči, nezanedbatelný potenciál stát se hitem. Ostatně enormní doba vývoje tomu také napovídá – autoři chtějí sérii vrátit částečně ztracený lesk. Zodpovědně lze říci, že to bude hra rychlejší než kdy dřív, což nemusí znamenat nic negativního, ačkoliv uchycení se na progamingové scéně tak jisté není. Doufejme, že to zjistíme již tento rok a výsledek bude pro co největší počet hráčů pozitivní. To platí i pro majitele Xboxů 360 a Playstation 3.Index očekávání: 90%