• Rozmanitá prostředí
  • Ingeligentní AI
  • Nádherný vzhled
  • Příběhu jsme se nedočkali

Na scénu se vrací stará dobrá, nesmírně dynamická hratelnost, nicméně hra jako taková mnoho nového nepřináší.

Unreal Tournament III

Unreal Tournament IIIMultiformátové hry jsou darem i prokletím. Na jedné straně umožňují hráčům každé platformy si titul zahrát, na straně druhé nic nevyvolává tolik třenic, jako právě neustálé dohady, na které z nich hra vypadá lépe, nebo se minimálně lépe ovládá. Jak v některé verzi něco chybí, fanboyové vřeští jako opice tahající se o banán a ve svém sporu pomalu ani nezpozorují, že se rvou naprázdno, protože banán jim stejně někdo sebral. Zvláště v poslední době je velkým hitem srovnávat zvláště verze pro Xbox 360 s verzí pro PlayStation 3, ideálně pak přizvat do pranice i PC a trumfovat se donekonečna.

Textury jsou skvěle detailní, pohyb postav plynulý a multiplayer přes PSN běží jako hodinky.

Možná se podivíte, proč v tomto kontextu mluvím o Unreal Tournamentu III., když Xbox 360 verze dosud nevyšla. Důvod je prostý. Ovládání. Zasunout klávesnici a myš Unreal Tournament IIIdo USB portů na přední straně PlayStation 3 je otázka sekund a během okamžiku hrajete na konzoli skutečně po „pécéčkářsku“. Pohyb klávesami WASD, skok mezerníkem, palba myší a výměna zbraní kolečkem myši. Vše funguje naprosto bezchybně, hladce, bezproblémově. Máte FPS, která vyšla z PC světa a nejenomže vypadá identicky s PC verzí Unreal Tournamentu III, ale i se identicky ovládá. Pokud máte PS3, Xbox 360 a PC zapojené všechny do širokoúhlého displeje (můj případ) tak je tu neskutečný PC feeling. Tedy až na chybějící škubání :-).

O tom, jak PS3 zvládá Unreal Engine 3, byly napsány hory často naprostých nesmyslů. Po pravdě, teorie je naprosto ukradená, jakmile si zahrajete na PS3 Unreal Tournament III. Textury jsou skvěle detailní, pohyb postav plynulý a bez problémů v 1080i, multiplayer přes PSN běží jako hodinky, se servery minimální problémy, pokud vás tedy nějaký zlomyslník nevykopne. Samozřejmě tu a tam se Unreal Tournament IIInějaký ten lag objevil, postava přeběhne přes zbraň a ta za ní doskočí během sekundy, ale stalo se to naprosto výjimečně. Hrajete zadarmo a jelikož jsem si Unreal Tournament III nejprve zahrál na PC, při hraní PS3 verze jsem měl pocit, že vlastně na PC hraju pořád.

Boti tu skutečně jeví jistou umělou inteligenci.

Když se logujete na servery, samozřejmě se objeví nabídka „včetně myši a klávesnice“, která v podstatě varuje, že s gamepadem nemáte přílišnou šanci. Pokud máte ovšem doma malého maniaka, který na FPS hraných gamepadem vyrostl a má za sebou desítky hodin ve WarHawku, nedá vám to, abyste ho s gamepadem na takový server neposlali. A zjistíte, že když někdo opravdu vyroste na gamepadu, přesto je schopen naprosto v pohodě mezi lidmi s klávesnicí a myší obstát. Tím nechci vyvolávat flame, osobně si myslím, že zdatný skiller s myšičkou a kláveskou bude mít ve FPS vždy nad maniaka s gamepadem, ale bylo to zajímavé překvapení.

Unreal Tournament IIIAle k samotné hře. V podstatě vše je v PC recenzi, takže jen jedno velké varování pro ty, kdo si říkali, že by v singleplayeru opravdu mohl být alespoň průměrný příběh. NE, NENÍ! Přestřelky s boty různého druhu jsou obyčejné arény a že po výhře okomentuje generál drsných mravů vítězství a pošle vás jinam, to mi příběh nepřipomíná ani v nejmenším. Možná kdybych si nechával vymývat mozek Ordinací v růžové zahradě, mlčel bych, ale takhle je mi líto. Pokud nemáte PS3 připojenou k internetu, hra bude v roli automobilu, který zvládne vytáhnout třístovku, ale jeho majitel ho používá zásadně k tahání vozíku.

WarHawk versus Unreal Tournament III

Jsem zvědav, zda příchod UT III ovlivní kvantitu hráčů, kteří si své nadšení pro online v současnosti vybíjejí na WarHawku. Nemá cenu si něco namlouvat, nádhera UE3 a engine WarHawku nejde srovnat. Jenže vzhled je jedna věc, zábava druhá. A ač milovník úchvatné grafiky, musím přiznat, že mě více sedí WarHawk. Oproti UT III mi přijde více variabilní, akčnější a zábavnější. Není to jen kvůli tamním letadlům, kterým vznášedla z UT III nemohou konkurovat. Je to hlavně kvůli faktu, že WarHawk je herní svět, zatímco Unreal je zkrátka o arénách. Takže si na otázku odpovím sám. Nečekám nejmenší odliv, protože každý půjde za tím, co jemu více sedne a hry si nijak konkurovat nebudou. Ten, kdo se vyžívá v náletech stíhačkami na raketové věže, v jízdě džípem po volném prostranství, ten zůstane u svého kopyta, zatímco milovník FPS do jeho světa nezabrousí, zato od UT 3 nevstane. A je to jenom dobře, přetahování stejně nikdy k ničemu nevede.

Unreal Tournament IIIJedna věc je v singleplayeru překvapivá. Boti tu skutečně jeví jistou umělou inteligenci. Nejsou to tupci, kteří vám nabíhají do rány a neumějí se poučit. Naopak, někdy jsou to pěkně potměšilí hajzlíci, kteří v momentu, kdy jedete na vznášejícím se skateboardu, to do vás s gustem napálí tankem nebo bojovým vozidlem, takže okamžitý respawn. Pokud však za sebou máte hraní Crysis a zuřivé nadávání na kličkující Korejce, budete se cítit jako doma. Takže sice příběh ani náhodou, ovšem vybláznit se u Unreal Tournamentu III jde i v offline. Ale jak říkám, není to ani zlomek zábavy, která čeká v online.

Kde jinde pocítíte záblesk neskutečné škodolibé radosti, než v okamžiku, kdy pod palbou zezadu stisknete tlačítko PÁD a váš avatar se složí jako pytel k zemi, aby vzápětí, co nad ním domnělý úkladný vrah proběhne, ho pěkně sejmul ranou do hlavy? Tohle se vám u botů nestane. Neuvěřitelný je i design vesmírných konstrukcí. Unreal Engine 3 je zkrátka o kovu a sklu a nabízí úžasnou podívanou. Až budete na Unreal Tournament IIIkosmické stanici bojovat na oběžné dráze okolo Marsu, pochopíte, o čem je řeč. Ostatně co aréna, to nádhera. A to je pouhý začátek, protože co na PC vytvoříte za nové arény, můžete snadno dodat i do PS3 verze. Zkrátka jste majitelé PS3 připojené do internetu a chcete nekonečnou hru? Pak sáhněte po Unreal Tournamentu III. Mimochodem, sledujte mod scénu. Nadchlo nás, že už existuje patch, který umožní přepnutí pohledu do perspektivy, v níž se hrají Gears of War.

90 %

82 %

Doposud hodnotilo 397 čtenářů