Akční závody uprostřed velkoměst měly vždy poměrně širokou vrstvu příznivců (zejména z řad lidí, kteří musí každý den pravidelně trávit nějakou tu hodinku v dopravních zácpách), kteří na monitorech proháněli své rychlé vozy křivolakými uličkami i širokými bulváry – ostatně současná nejoblíbenější redakční hra, Burnout, pochází ze stejného těsta. Stejným směrem míří i vývojáři z Davilexu, kteří po celkem solidním London Raceru chystají další projekt s výmluvným názvem USA Racer.
I tentokrát bude hlavní náplní hry arkádové závodění na vizuálně atraktivních tratích. Kromě tradičních městských (New York City, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, Washington D.C., Miami, Houston a New Orleans) však přibudou i dvě „přírodní“ (Yellowstone a Grand Canyon), kde sice nebudou tolik hrozit policejní auta, ale na druhou stranu znepříjemní závodění členitý terén, který dá zabrat i terénním 4x4 vozům. Kromě volby trati má před sebou hráč další dilema – a sice výběr postavy, za kterou bude hrát. Šest rozmanitých charakterů (každý z nich má jiné přednosti a jiné typy vozů, ať již osobních nebo nákladních) by mělo zajistit dostatek variability – co bude s jednou postavou hračka, může být s jiným řidičem doslova peklo. Jak již jednou bylo řečeno, USA Racer nabízí závodění arkádové. Namísto kdovíjak realistických fyzikálních vlastností jednotlivých aut se autoři zaměřili spíše na maximální hratelnost v podobě všemožných smyků, skoků, popřípadě kotrmelců. I tak však bude nutné hlídat, kdy je potřeba zatáhnout za ruční brzdu, aby byl nájezd smykem do prudké zatáčky co možná nejideálnější – stačí chvilka nepozornosti a karambol je na světě (nehledě na protivníky i policisty, kteří využijí každé větší i menší chyby ku svému, či v případě policie obecnému, prospěchu).
Již z prvních obrázků je patrné, ze grafici přenesli prostředí jednotlivých měst se smyslem pro detail – při hře budou zcestovalí virtuální závodníci poznávat jednotlivé ulice, a tak pro ně nebude problém předvídat, kde a jak široká bude další zatáčka, popřípadě se orientovat pomocí směrových tabulí nad dálnicemi. Další příjemnou vymožeností je model poškození, kdy se auto v závislosti na prožitých nárazech bude realtimově deformovat (což zároveň pokřiví odražený obraz okolního světa na naleštěné kapotě) – jenom pozor, aby to nikdo s nehodami nepřehnal a auto mu neshořelo v efektním reji červenožlutých plamenů. Hudební doprovod v podobě radiostanic, které mají jednotlivé vozy naladěné, bude vesměs v moderním stylu – každá stanice má svého virtuálního DJ, který pouští do éteru (dle jeho silikonového názoru) ty největší vypalovačky. Chybět nebude ani multiplayer v režimu závodů „jeden na jednoho“ i takzvaném „cop módu“, kdy jeden hráč v policejním voze stíhá druhého ve snaze napařit co možná nejtučnější pokutu za překročení povolené rychlosti.
Uvidíme, jak nakonec bude USA Racer vypadat ve své plné verzi – představa řízení policejního auta, které v newyorských ulicích pronásleduje splašený kamión, je velmi lákavá. Vzhledem k relativnímu úspěchu předchozího London Raceru si i tentokrát mohou dělat autoři ambice na solidní výdělek – koneckonců zanedlouho (na začátku příštího roku) se o tom budeme moci všichni přesvědčit, protože se právě v té době dostane USA Racer do obchodů jak ve verzi pro PC, tak o pár týdnů později i pro PSX.