Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

USA Racer – skrz NYC na plný plyn

  12:00aktualizováno  12:17
Ucpaná centra velkoměst, nekonečné zácpy aut – zkrátka a dobře realita všedního dne. Snad právě dopravní zácpy inspirovaly tvůrce počítačových závodů k tomu, aby nechali hráče prohánět se uprostřed notoricky známých míst, kde by v reálu podobné chování skončilo po pár metrech jistou smrtí...

USA Racer

Akční závody uprostřed velkoměst měly vždy poměrně širokou vrstvu příznivců (zejména z řad lidí, kteří musí každý den pravidelně trávit nějakou tu hodinku v dopravních zácpách), kteří na monitorech proháněli své rychlé vozy křivolakými uličkami i širokými bulváry – ostatně současná nejoblíbenější redakční hra, Burnout, pochází ze stejného těsta. Stejným směrem míří i vývojáři z Davilexu, kteří po celkem solidním London Raceru chystají další projekt s výmluvným názvem USA Racer.

I tentokrát bude hlavní náplní hry arkádové závodění na vizuálně atraktivních tratích. Kromě tradičních městských (New York City, Los Angeles, Chicago, Las Vegas, Washington D.C., Miami, Houston a New Orleans) však přibudou i dvě „přírodní“ (Yellowstone a Grand Canyon), kde sice nebudou tolik hrozit policejní auta, ale na druhou stranu znepříjemní závodění členitý terén, který dá zabrat i terénním 4x4 vozům. Kromě volby trati má před sebou hráč další dilema – a sice výběr postavy, za kterou bude hrát. Šest rozmanitých charakterů (každý z nich má jiné USA Racer přednosti a jiné typy vozů, ať již osobních nebo nákladních) by mělo zajistit dostatek variability – co bude s jednou postavou hračka, může být s jiným řidičem doslova peklo. Jak již jednou bylo řečeno, USA Racer nabízí závodění arkádové. Namísto kdovíjak realistických fyzikálních vlastností jednotlivých aut se autoři zaměřili spíše na maximální hratelnost v podobě všemožných smyků, skoků, popřípadě kotrmelců. I tak však bude nutné hlídat, kdy je potřeba zatáhnout za ruční brzdu, aby byl nájezd smykem do prudké zatáčky co možná nejideálnější – stačí chvilka nepozornosti a karambol je na světě (nehledě na protivníky i policisty, kteří využijí každé větší i menší chyby ku svému, či v případě policie obecnému, prospěchu).

Již z prvních obrázků je patrné, ze grafici přenesli prostředí jednotlivých měst se smyslem pro detail – při hře budou zcestovalí virtuální závodníci poznávat jednotlivé ulice, a tak pro ně nebude problém předvídat, kde a jak široká bude další zatáčka, USA Racer popřípadě se orientovat pomocí směrových tabulí nad dálnicemi. Další příjemnou vymožeností je model poškození, kdy se auto v závislosti na prožitých nárazech bude realtimově deformovat (což zároveň pokřiví odražený obraz okolního světa na naleštěné kapotě) – jenom pozor, aby to nikdo s nehodami nepřehnal a auto mu neshořelo v efektním reji červenožlutých plamenů. Hudební doprovod v podobě radiostanic, které mají jednotlivé vozy naladěné, bude vesměs v moderním stylu – každá stanice má svého virtuálního DJ, který pouští do éteru (dle jeho silikonového názoru) ty největší vypalovačky. Chybět nebude ani multiplayer v režimu závodů „jeden na jednoho“ i takzvaném „cop módu“, kdy jeden hráč v policejním voze stíhá druhého ve snaze napařit co možná nejtučnější pokutu za překročení povolené rychlosti.

Uvidíme, jak nakonec bude USA Racer vypadat ve své plné verzi – představa řízení policejního auta, které v newyorských ulicích pronásleduje splašený kamión, je velmi lákavá. Vzhledem k relativnímu úspěchu předchozího London Raceru si i tentokrát mohou dělat autoři ambice na solidní výdělek – koneckonců zanedlouho (na začátku příštího roku) se o tom budeme moci všichni přesvědčit, protože se právě v té době dostane USA Racer do obchodů jak ve verzi pro PC, tak o pár týdnů později i pro PSX.

Autor:


Témata: hračky, virtuální

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Dva roky po vydání bude No Man’s Sky takový, jaký měl být od začátku

No Man’s Sky Next

Do No Man’s Sky přibude opravdový multiplayer, možnost ovládat hru z pohledu třetí osoby, ovladatelné křižníky i ve...

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....



Najdete na iDNES.cz