Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Útěk z Opičího ostrova konečně oficiálně

  12:00aktualizováno  1:03
LucasArts konečně oficiálně potvrdili informace o tom, že již delší dobu pracují na čtvrtém dílu Monkey Island 4, jehož oficiální název zní Escape From Monkey Island. To samozřejmě nemohlo nechat chladnými ani nás, a proto aktuálně zařazujeme tuto žhavou novinku spolu se spoustou včera uvolněných screenshotů.
Monkey Island 4

Tak jsme se konečně dočkali. Sice jsme to tušili již více než půl roku (viz. novinka Schafer potvrdil vývoj Monkey Islandu), ale teprve teď si můžeme být naprosto jistí, že se čtvrtý díl Monkey Islandu skutečně připravuje. Výrobu této hry, jejíž oficiální název zní Escape From Monkey Island, potvrdila ve své tiskové zprávě americká společnost Lucas Arts.

Příběh nového Opičího ostrova začíná ve chvíli, kdy se Guybrush vrací se svojí novomanželkou - guvernérkou Elaine Marley-Treepwoodovou - z líbánek zpět na rodný Melee Island. Ihned po příjezdu však zjistí, že Elaine byla prohlášena za mrtvou, guvernérské sídlo se bude bourat a na její místo se tlačí místní politik Charles L. Charles. Takže zatímco Elaine bude rozjíždět vlastní volební kampaň, Guybrush se vypraví na zdánlivě jednoduché poselství, které ho zavede přímo do nitra zlodějství a voodoo kouzel. Souostroví, v jehož středu je právě Melee Island, Monkey Island 4 se nachází ve velkém nebezpečí a jedině Guybrush může Karibik i se všemi grog milujícími piráty zachránit. Do boje vyráží vyzbrojen pouze svým ostrým jazykem a schopností zadržet dech na celých deset minut. Myslíte, že mu to bude stačit? Uvidíme...

Dle tradice bude i čtvrtý Monkey Island veselá adventura plná vtípků a narážek. Potkáme zde spoustu starých známých postaviček (například obchodníka Stana), ale i hromadu nových, avšak neméně zábavných charakterů. Asi nejmarkantnější rozdíl oproti předešlým dílům bude v grafickém zpracování, protože Escape From Monkey Island poběží v novém 3D enginu, jehož průkopníkem byl více než jeden rok starý Grim Fandango. Podle zpráv z Lucas Arts bude pozadí všech lokací renderované a všechny postavičky polygonové, což je naprosto stejná kombinace jako v Grim Fandangu. Přiznávám, že je dost obtížné představit si kreslený svět Monkey Islandu ve všech třech rozměrech, ale podíváte-li se na okolní obrázky, zjistíte, Monkey Island 4 že veškeré obavy z třetího rozměru jsou naprosto zbytečné.

Na hře pracuje zkušený tým, který má za sebou například vynikající adventuru Sam And Max Hit The Road. Navíc několik členů týmu se již úspěšně podílelo na předchozích třech dílech Opičího ostrova. Podle nepotvrzených informací se o hudební doprovod postará opět skvělý Michael Land a Guybrushe Treepwooda namluví, stejně jako v Curse Of Monkey Island, Dominic Armato. I tyto dvě jména jsou zárukou toho, že Lucas Arts stále kráčejí ve starých dobrých šlépějích klasických adventur.

Datum vydání je stanoveno již na podzim tohoto roku, což samo o sobě zní dost neuvěřitelně, takže hru očekávejme spíše až na vánoční trhy. Musím se přiznat, že mým původním nejočekávanějším adventurním hitem roku 2000 byl Simon 3D - nyní se však na výsluní dostává zcela jednoznačně Escape From The Monkey Island. Držíme tedy Lucasům palce, ať se ze hry vyklube adventura jako hrom!

Monkey Island 4 Monkey Island 4

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Avokádové quacamole
Avokádové quacamole

Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.