Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V akci Vanquish místy uvidíme pouze jednu velkou šmouhu

aktualizováno 
Kandidát na nejzběsilejší hru roku představí agenta americké armády ve speciálním skafandru. A na druhé straně jsou samozřejmě Rusové.

Blízká budoucnost, konflikt Spojených států s Ruskem o poslední zdroje energie na Zemi, boje ve vesmíru a vědecké vymoženosti. To všechno je Vanquish, arkádová střílečka, která nepoleví a zůstane tak zběsilá, jak se patří.

VanquishNa letošní E3 byl představen poslední titul ze čtyř, jenž je vytvářen ve spolupráci Segy a PlatinumGames. A stejně jako u předchozích her, tedy Bayonetty, MadWorldu a Infinite Space, je po po prvním pohledu na obrázky a videa jasné, odkud vítr vane.

Těžce arkádové pojetí společně s explozivní grafikou a tvrďáckým hlavním hrdinou dávají najevo, že je hra výsledkem japonské produkce. A určitě nebude žádným překvapením, když vám prozradíme, že se v ní dočkáme zejména zběsilé akce v šíleném tempu.

VanquishPrezentace Vanquish začala představením hlavního hrdiny jménem Sam, jenž pracuje pro vládu Spojených Států jako agent a byl vyslán na vesmírnou stanici, kterou má za úkol vytrhnout z rukou jakýmsi otravným Rusům. Armáda USA má samozřejmě prostředky (ať už jde třeba o bojový skafandr či tým spolupracujících vojáků), díky nimž všechno hrdinovi půjde daleko jednodušeji a plynuleji. Přesně podle našich očekávání je Sam okamžitě vržen do akce a hned zabíjí první protivníky.

Hráči se v akci mimo jiné nebudou muset obtěžovat s manuálním sbíráním zbraní. Stačí totiž kolem nich pouze projít a Samův skafandr automaticky naskenuje zbraň a replikuje ji do hrdinových rukou. Jestliže danou zbraň ve svém arzenálu již máte, pak tato funkce přidá pouze náboje nebo danou zbraň rovnou upgraduje o nějakou tu další vychytávku.Ukazatel v pravém dolním rohu obrazovky slouží k informování hráče o tom, jakou zbraň Sam právě používá, a skrze něj můžete rovněž hrdinovy přikázat, aby si ji změnil.

VanquishV další předvedené úrovni už ale začalo nefalšované peklo. Sam stál sám na pohyblivé plošině a vzdoroval levitujícím letounům a střelbě ze všech stran. Po několika okamžicích se z celé situace stal naprostý chaos a k vidění byla víceméně jedna velká stříbrná šmouha, která se občas postupně zostřila ve zpomalený záběr.

Této vlastnosti skafandru hra přezdívá ARS (Augmented Reaction System). Aktivuje se, jakmile bitvy začnou být už přespříliš zběsilé nebo když je Sam napaden přesilou nepřátel. Díky tomu se na nějakou dobu zpomalí čas, aby hrdina buď protivníky zničil, nebo se schoval někam do bezpečného krytu.

Tuto funkci lze vedle toho v průběhu hry aktivovat i provedením takzvaného power-slidu. To je pohyb, kdy se Sam v jednom momentě dynamicky sklouzne libovolným směrem nebo když přeskočí nízké krytí. Všechno tohle ovšem navíc závisí na ukazateli teploty, protože ARS totiž při svém chodu zahřívá skafandr. Při nadměrné užívání tak pochopitelně může dojít k přehřátí.

VanquishPoslední úsek hry, jenž byl zatím představen, pak obsahoval bosse, podle slov tvůrců středně silného. Byl to obrovský robot ovládaný člověkem, jenž stál na velkém kopci nad obří metropolí. V této pasáži jsme si mohli velmi dobře prohlédnout systém krytí, jenž je zdá poměrně dobře propracovaný.

Při výstupu na kopec totiž bylo krytí potřeba, jelikož Sam schytával střelbu jak od rojů Rusů, tak od obřího bosse. Bylo proto nanejvýš nutné využít prostředí a krýt se za železnými krabicemi, a postupně se pak rychle přesouvat od jednoho krytí k dalšímu.

Tvůrci ovšem také oznámili, že hra odmění i hráče s drzou taktikou, kteří budou vpřed postupovat takzvaným "Rambo stylem", tedy když nebudou využívat žádné překážky ke krytí a nenechají pracovat jejich ozbrojené kolegy. Zároveň s tím ale i varují, že sice můžeme postupovat tímto způsobem, ale hry si prý daleko více užijeme, pokud se vydáme tou spíše taktičtější cestou.

Asi tedy není potřeba říkat, že Vanquish zatím vypadá jako akční hra s velmi Vanquishslušným potenciálem. Dá se usuzovat, že rozhodně nepůjde o žádnou oddychovku, nýbrž o akci pro opravdové fanoušky žánru.

Ostatně, slušnou kvalitu by mohla zaručit i prostá skutečnost, že vývoj Vanquishe probíhá taktovkou Shinjiho Mikamiho, otce slavné hororové série Resident Evilu. Vývojáři se navíc mohou soustředit pouze na příběhovou složku, protože hra nebude obsahovat multiplayer. Příběh by tak měl mít rovněž slušnou úroveň a konec by měl být prý opravdu epický.

Zjednodušeně řečeno vypadá jv tuto chvíli Vanquish zhruba jako starší God Hand se zbraněmi a sci-fi prvky. Je tedy zajisté na co se těšit a to nejen pro fanoušky Mikamiho. Vydání je naplánováno na závěr letošního října.

Index očekávání: 85%

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Další z rubriky

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

Control

Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...



Najdete na iDNES.cz