Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V jedné z největších soudních bitev jde o miliardy a značku Modern Warfare

  16:00aktualizováno  16:00
Soud mezi společností Activision a duchovními otci značek Call of Duty a Modern Warfare je jedním z největších legálních sporů, které historie herního průmyslu zná. Soud proběhne příští rok 7. května v Los Angeles a jeho předmětem budou honoráře spojené se značkou Call of Duty i otázka jejího vlastnictví.

Vývoj Call of Duty titulů, které vznikly pod taktovkou Infinity Ward do loňského roku, vedla dvojice Jason West a Vince Zampella. Do jejich portfolia tak spadají první dva díly Call of Duty a Modern Warfare jedna i dvě.

Recenze

Modern Warfare 2 je zážitek jako ze tří třeskutých akčních filmů.
- číst recenzi (83 %)

Modern Warfare 2

Tito vývojáři loni zažalovali vydavatelskou společnost Activision, pro kterou tehdy dokončili Modern Warfare 2 (více o celé kauze). Říkají, že jim společnost předčasně vypověděla pracovní smlouvy, a připravila je tak o finanční bonusy, plynoucí ze zisků z prodeje hry.

Activision pro změnu tvrdí, že se West a Zampella tajně scházeli s konkurenčním vydavatelstvím Electronic Arts, a na základě toho jim v březnu 2010 vypověděl smlouvy.

Zisky, které měly činit bonusy pro Westa a Zampellu, pak po vydání hry rozděloval mezi vývojáře, kteří setrvali v týmu Infinity Ward. Část z nich však později přešla do nového studia Respawn Entertainment, jež West a Zampella založili po opuštění Infinity Ward.

Nové studio následně uzavřelo dohodu s vydavatelstvím Electronic Arts, pro které vyvíjí zcela novou značku, která však zůstane duchovním vlastnictvím jeho autorů. V tom se liší předchozí práce pro Activision, který je majitelem značek Call of Duty i Modern Warfare a právě o ty se v soudním sporu bude bojovat.

Bojuje se však také o peníze. Activision do žaloby loni v prosinci zahrnul i Electronic Arts, od kterých žádá 400 milionů dolarů (zhruba 6,8 miliardy korun). Tvrdí, že Electronic Arts připravovali plán jak "ukrást" vývojáře z Infinity Ward.

"Opravdu se těším na náš den u soudu," glosoval situaci Zampella pro časopis Forbes. V květnu se tedy rozhodne o budoucnosti jedné z největších herních značek.

Autor:




Nejčtenější

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Další z rubriky

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Příběhová kampaň do PlayerUnknown's Battlegrounds jen tak nepřibude

Brian Greene, autor úspěšného PlayerUnknown's Battlegrounds, utnul všechny spekulace svým oznámením, že příběhová kampaň pro jednoho hráče do největšího hitu...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.