Liquid Entertainment už mají zkušenosti z vynikající hry Battle Realms. Ve War of the Ring hráčům nabídnou možnost vedení bojů ve známém světě zakladatele moderní fantasy. Nicméně nelze se těšit na megalomanské bitvy jako ta u Helmova žlebu či dokonce na polích Pelennoru. Maximum jednotek bude asi okolo 200, nejčastěji půjde o souboje řádově desítek. Proč? Speciální jednotky by tím prý ztratily na významu a tolik nevynikly. Hráči se budou moci chopit žezla na straně dobra, ale stejně tak budou moci vládnout krutou rukou drsným skurut-hai. Každá strana bude mít asi 15 misí v ne zcela lineární a na několika místech větvené kampani. Jednotlivé rasy budou disponovat spektrem dvanácti jednotek, mezi nimiž se najde pěchota, střelci, dobývací stroje, ale i zcela fantasy kreatury. Na bojišti se čas od času objeví i známí hrdinové z knížky, sice jen v epizodních, ale velmi důležitých rolích (když třeba přijde balrog, kamera se začne třást dlouho předtím, než se objeví na obrazovce). Suroviny budou ve War of the Rings dvě – jídlo a železná ruda. Sbírání surovin většinou není příliš zábavnou záležitostí, a tak se autoři snažili ho stejně jako výstavbu základny omezit na minimum.
Velkým trumfem hry by měl být engine s reálnou fyzikou a spoustou animací, které by měly pomoci vymodelovat svět jako živý. Nakolik se to povede lze zatím jen omezeně odhadovat ze zveřejněných screenshotů...