Tento obrázek na svém Twitteru zveřejnil jeden z vývojářů Valve společně se specifikacemi, které odpovídají předpokládané sestavě Steam Boxu. Mohl by to být prototyp.

Tento obrázek na svém Twitteru zveřejnil jeden z vývojářů Valve společně se specifikacemi, které odpovídají předpokládané sestavě Steam Boxu. Mohl by to být prototyp.

Valve chystá revoluční konzoli, spekulaci podpořila registrace patentu

  • 35
Autoři hitu Half-Life a majitelé distribuce Steam zřejmě pracují na vlastní konzoli s podporou PC her a ovladačem, který umožní individuální umístění prvků. Zařízení se má jmenovat Steam Box a věrohodnosti této teorie napomáhá patent zaregistrovaný zaměstnanci Valve i nedávné prohlášení šéfa společnosti.

Gabe Newell, šéf Valve, v rozhovoru pro server Penny Arcade řekl: "Pokud budeme muset prodávat hardware, uděláme to."

Newell též v rozhovorech prohlásil, že by Valve raději výrobu přenechalo společnostem, které se hardwarem již zabývají. Pokud to však bude nutné, společnost prý přistoupí k výrobě vlastního hardwaru. Tato tvrzení však šéf Valve pronesl ještě před rozšířením dohadů o vývoji Steam Boxu, a nelze jej tak vnímat jako potvrzení spekulací.

Gabe Newell

On-line magazín The Verge však minulý týden spojil rozličné nitky a z dostupných informací vypracoval teorii o přípravě revoluční konzole.

Existují prý dva směry, kterými se Valve může ubírat. Jedním je sestavení a prodej konzole jako kompletního řešení kombinující hardware i software. Druhým pak definice minimálních hardwarových specifikací a jakási programová nadstavba pro zařízení jiných společností. Za její obdobu je možné vnímat například operační systém Android pro mobilní telefony.

Zástupcem takového přístupu by mohlo být například zařízení Alienware X51, které svým pojetím připomíná konzoli, přehrává však hry PC.

Určení minimální hardwarové specifikace by vývojářům umožnilo lepší optimalizaci PC her a standardizovalo hardware pro daný vývojový cyklus. Oproti klasickým konzolím by prý cykly měly trvat tři až čtyři roky a vývoj by nevyžadoval speciální nástroje, jako tomu je pro Xbox i PlayStation.

Zařízení má podporovat připojení řady USB periferií včetně ovladačů pro konkurenční konzole. Předpokládá se však, že originální balení bude obsahovat speciální ovladač přímo pro Steam Box. Právě k tomu zaměstnanci Valve registrovali patent a zdá se, že ovladač umožňuje přesouvání ovládacích prvků, a je tak například možné libovolně měnit umístění tlačítek.

Patent ovladače, který registrovali zaměstnanci společnosti Valve, a mohl by být spojený s konzolí Steam Box.

Steam Box by také mohl využít biometrických technologií, na kterých Valve pracuje již řadu let. Společnost ve speciální verzi kooperativní zombie hry Left 4 Dead 2 (číst recenzi) sledovala například pulz hráčů či rozšíření zorniček a herní dynamiku upravovala podle míry jejich rozrušení. V závislosti na situaci tak například přidávala či ubírala monstra. Rozdíl mezi tradiční hrou a herní náplní ovlivněnou rozpoložením hráčů byl prý jako den a noc.

V případě Steam Boxu by snímání biometrických parametrů mohlo být zabudováno přímo do zařízení a herního ovladače.

Minimální specifikace

Údajné specifikace Steam Boxu zahrnují procesor Core i7, paměť 8GB RAM a grafickou jednotku od společnosti NVIDIA. Zařízení by mimo Steamu mělo podporovat i rozličné digitální distribuce jako například Origin od Electronic Arts.

Gabe Newell též v minulosti kritizoval přístup společnosti Apple, která má tendenci nabízet své produkty jako uzavřená zařízení s minimálními možnostmi úpravy. Stejný přístup má Apple ostatně i ke své digitální distribuci, která pro začlenění do prodeje vyžaduje splnění striktních pravidel.

Šéf Valve vnímá přístup Applu jako zlověstný. "Vyrábějí krásné, naleštěné věci, které uživatele přitahují, a pak kontrolují přístup uživatelů k těmto produktům," řekl Newell. Hovoří to ve prospěch dohadů o vývoji otevřené platformy, na které podle The Verge společnost Valve pracuje.

Valve prý projekt Steam Box představila na světovém veletrhu elektroniky Consumer Electronics Show (CES), kde ho někteří zástupci průmyslu mohli spatřit za zavřenými dveřmi. Odtud také pocházejí údajné hardwarové specifikace zmíněné v tomto článku.

Předpokládá se, že by k odhalení Steam Boxu mohlo dojít tento týden na vývojářské akci Game Developers Conference či v červnu na herním veletrhu E3 v Los Angeles. Pokud by se tak skutečně stalo, znamenalo by toto zařízení pro herní průmysl zásadní změnu.

Kratší životní cykly než u klasických konzolí a standardizace minimální herní sestavy vytvářejí teoretické podhoubí pro velkolepý návrat hraní na PC. V případě multiplatformních her umožní i více kvalitních PC verzí a při masovém rozšíření vyústí také v levnější herní stroje.