Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme problém s komunikací, přiznává Valve s ohledem na své hry

  16:00aktualizováno  16:00
Vzniká slíbená třetí epizoda Half-Life 2, nebo ne? To z hráčské veřejnosti nikdo neví. Ačkoliv třetí epizoda měla zakončit příběhovou osu, slehla se po ní zem. A obsah, který jí předcházel vyšel téměř před osmi lety.

Hrdinka Chell ze hry Portal

Valve po věčných odkladech o svých projektech raději mlčí. Přesto však přiznává, že její dosavadní přístup nebyl ideální. Proč tomu tak je, pro server Kotaku vysvětlil Erik Johnson, který se ve Valve stará o rozvoj obchodu.

O minulosti v souvislosti s tím říká: „Náš plán býval: ‚Buďme ve vytváření funkcí a obsahu tak efektivní, jak jen to jde.‘ Chceme, aby naši zákazníci byli tvůrcům co nejblíže. To je jedním z důvodů, proč nemáme například marketingové oddělení. Vývojářské týmy to dělají samy. Chceme být upřímní, protože nic jiného nemá smysl.“

Johnson však upozorňuje, že čas využitý pro komunikaci v takové organizační struktuře není zdarma. „Odpovídat vám bude programátor, který by jinak psal kód,“ objasňuje.

Společnost si přesto uvědomuje, že její styl komunikace na fanoušky nepůsobí nejlépe. Že se mohou cítit, jako by je firma ignorovala. Změnit to může i růst společnosti do nových oblastí, jakými jsou například „konzole“ Steam Machines a přilba pro virtuální realitu.

Valve dosud věřilo, že největší hodnotu zákazníkům přinese, když s nimi o novinkách budou hovořit jejich autoři. „Ale rozhodně se zdá, že bychom měli něco vylepšit v komunikování naší aktivity fanouškům. Měli bychom strávit více času tím, že lidem věci budeme vysvětlovat,“ přiznává Johnson.

Společnost však zatím sama zjišťuje, jak situaci nejlépe řešit. Přiznat si, že má problém, je nicméně dobrý první krok správným směrem.

Autor:


Témata: Half-life, Valve


Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.