Hrdinka Chell ze hry Portal

Hrdinka Chell ze hry Portal

Máme problém s komunikací, přiznává Valve s ohledem na své hry

  • 3
Vzniká slíbená třetí epizoda Half-Life 2, nebo ne? To z hráčské veřejnosti nikdo neví. Ačkoliv třetí epizoda měla zakončit příběhovou osu, slehla se po ní zem. A obsah, který jí předcházel vyšel téměř před osmi lety.

Valve po věčných odkladech o svých projektech raději mlčí. Přesto však přiznává, že její dosavadní přístup nebyl ideální. Proč tomu tak je, pro server Kotaku vysvětlil Erik Johnson, který se ve Valve stará o rozvoj obchodu.

O minulosti v souvislosti s tím říká: „Náš plán býval: ‚Buďme ve vytváření funkcí a obsahu tak efektivní, jak jen to jde.‘ Chceme, aby naši zákazníci byli tvůrcům co nejblíže. To je jedním z důvodů, proč nemáme například marketingové oddělení. Vývojářské týmy to dělají samy. Chceme být upřímní, protože nic jiného nemá smysl.“

Johnson však upozorňuje, že čas využitý pro komunikaci v takové organizační struktuře není zdarma. „Odpovídat vám bude programátor, který by jinak psal kód,“ objasňuje.

Společnost si přesto uvědomuje, že její styl komunikace na fanoušky nepůsobí nejlépe. Že se mohou cítit, jako by je firma ignorovala. Změnit to může i růst společnosti do nových oblastí, jakými jsou například „konzole“ Steam Machines a přilba pro virtuální realitu.

Valve dosud věřilo, že největší hodnotu zákazníkům přinese, když s nimi o novinkách budou hovořit jejich autoři. „Ale rozhodně se zdá, že bychom měli něco vylepšit v komunikování naší aktivity fanouškům. Měli bychom strávit více času tím, že lidem věci budeme vysvětlovat,“ přiznává Johnson.

Společnost však zatím sama zjišťuje, jak situaci nejlépe řešit. Přiznat si, že má problém, je nicméně dobrý první krok správným směrem.


Témata: Half-life, Valve