Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve vyvíjí tři plnohodnotné hry pro virtuální realitu. PC prý miluje

  18:10aktualizováno  18:10
Na otázku, zda studio Valve ještě vyvíjí hry, zaznělo jednoznačné ano. Jeho šéf Gabe Newell mluvil s novináři o virtuální realitě i plánech do budoucna. A vývojem vlastních her chce firma pomoci úspěchu odvětví.

Obrázek z technologického dema Portal pro virtuální realitu | foto: Valve

„Když říkám, že vytváříme tři hry, mluvím o plnohodnotných titulech, nikoliv o experimentech,“ prohlásil pro britský server Eurogamer šéf Valve Gabe Newell.

„Jeden z dotazů, který vás může napadat, je: Proč proboha vyrábíte hardware? Ale vývoj hardwaru a softwaru díky tomu může probíhat ruku v ruce,“ objasňuje Newell. Valve totiž společně se firmou HTC vytváří přilbu Vive určenou pro virtuální realitu.

„Mijamoto (kreativní ředitel Nintenda) to dělal odjakživa. Měl možnost přemýšlet nad tím, jak bude vypadat ovladač a navrhovat hardware při práci na konkrétních hrách,“ upozorňuje Newell a věří, že takový postup firmě umožní vytvářet mnohem zajímavější zážitky.

Zároveň vysvětlil, proč se firma od konzolí odklonila zpět k PC. Pro PlayStation 3 a Xbox 360 přitom vydala řadu úspěšných her, jmenovat lze například Left 4 Dead 2 či Portal 2.

Studiu údajně nevyhovuje uzavřenost konzolového ekosystému. Tedy fakt, že každou aktualizaci musí schválit jiná firma. „Zažili jsme dny, kdy jsme produkty na Steamu aktualizovali pětkrát, nebo šestkrát za den,“ konstatuje Newell. A něco takového u cizích ekosystémů není možné.

„PC momentálně milujeme. Opravdu hodně,“ řekl Newell.

Autor:



Nejčtenější

V Německu poprvé po 20 letech povolili hru s hákovým křížem

Wolfenstein - cenzura

Satirická hra Bundesfighter II Turbo se stala prvním titulem od roku 1998, ve kterém bylo povoleno zobrazit hákový kříž.

Mají uživatelské recenze nějakou váhu? Studie ukázala, jak lidé hodnotí

Review bombing hry Dota 2

Čtyřčlenný tým výzkumníků analyzoval, jakým způsobem hodnotí lidé hry v nejpopulárnějším digitálním obchodě Steam....



Zpátky do Černobylu. S.T.A.L.K.E.R. 2 se vrací do výroby

STALKER

Ukrajinské studio GSC Game World zcela nečekaně oznámilo, že opět pracuje na dříve zrušeném pokračování kultovního...

Sony: PlayStation 4 vstupuje do konečné fáze svého cyklu

Kompletní nabídka PlayStation

PlayStation 4 vyšel v listopadu 2013 a v současné generaci je to s prodeji 76,1 milionu celosvětově nejúspěšnější...

KVÍZ: Orientujete se v letošních hrách? Zkuste je poznat podle obrázku

Kingdom Come: Deliverance

Sledujete aktuální herní scénu? Tak schválně: otestujte se v našem kvízu, v němž musíte na základě obrázků poznat hry,...

Další z rubriky

Sci-fi RPG Insomnia uspělo na Kickstarteru, vyjde ještě letos

INSOMNIA: The Ark

Po takřka devíti letech práce vydají ruští vývojáři ze Studia MONO svojí prvotinu. Půjde o hardcore hru na hrdiny,...

Sony: PlayStation 4 vstupuje do konečné fáze svého cyklu

Kompletní nabídka PlayStation

PlayStation 4 vyšel v listopadu 2013 a v současné generaci je to s prodeji 76,1 milionu celosvětově nejúspěšnější...

Nově oznámené tahové strategie potěší milovníky historie i sci-fi

Imperator: Rome

Švédské vydavatelství Paradox Interactive během uplynulého víkendu pořádalo akci PDXCON, během které došlo k řadě...



Najdete na iDNES.cz